Erfaring med stripping?

Marihøne9

Glad i forumet
Var hos jordmor i dag 38+0, og alt var fint! Ho har endelig lagt seg med hode langt ned i bekkene, var nesten festet![emoji1319][emoji1319]

Jeg såver nesten ikke om nettene lengre pga sterke kynnere, så jordmoren sa at visst jeg ikke hadde født til tirsdag, så kunne jeg komme innom så hun kunne strippe meg! Så kansje det satt fart på sakene[emoji1305]

Er det noen som har erfaringer med dette? Hjalp det? Var det vondt?[emoji849] gjore aldri dette med nr 1!

Ser dette er i termingruppe men svarer allikevel:p jeg ble strippet med nr 2 på termindato ca. Var litt moden/1cm åpning. I løpet av dagen fikk jeg milde modningsrier og det kom blodig slim/slimpropp sannsynligvis. I løpet av natta en del vonde rier og baby kom et døgn etter strippingen:)
Synes det var litt ubehagelig, men det varte ikke så lenge. Babyen kommer i alle fall uansett, stripping eller ikke:) Lykke til!

Ble strippet med andre på sykehuset en torsdag. Hadde da 2 cm åpning. Fikk masse murringer og maserier den kvelden og natta, slimproppen gikk fredag. Så var det stille. Mandagen ble jeg igangsatt 11 dager etter termin. Hadde da nesten 4 cm åpning så det hadde hvertfall hjulpet på modningen og igangsettingen gikk veldig fint.
Hadde kontroll i går, 2 cm åpning. Legen røsket godt oppi der. Hadde litt murringer etterpå, rosa slim, våknet av noen rier i natt. Men ikke noe mer. Er 39+1 og skal bli igangsatt på fredag så jeg håper det gjør noe med modningen og at jeg får en lettere reise på fredag. Problemet er nok at vesla ikke har kommet seg ordentlig ned enda, livmorhalsen var veldig myk så legen trodde at bare hun kom seg litt lavere så ville ting begynne å skje av seg selv. Blir en gåtur og labor squats både idag og imorgen for å prøve å få henne til å droppe :hilarious:
Syns ikke stripping er vondt, men ubehagelig.

Strippingen var som de sa over her ubehagelig, men ikke vondt. Jeg ble strippet på sykehuset i forbindelse med igangsetting og hadde da 2 cm åpning.
Det skjedde ikke noe, så da tok de vannet. Det fikk riene i gang hos meg.

God erfaring, ubehagelig men overkommelig. Fikk rier par timer etter at jeg ble strippet sist gang, 7 dager på overtid. Hun ble født morgenen etter:)

Jeg ble strippa forje gang. Fikk rier når jeg var på vei hjem og fødte samme dag. Fila veldig bra på meg. Syns heller ikke det var noe ubehagelig.

Med nr 3 ble jeg strippet. Gikk med maserier i 2-3 dager uten virkning. Med nr 4 ble jeg strippet og om natten startet riene og han var født under 24t seinere :)

Ble strippet på onsdag morgen på sykehuset, var da 3-4 cm åpning, slimproppen var gått og det var veldig modent. Ble sendt hjem i påvente av skikkelig rier. Jeg har hatt en del rier, men ikke regelmessig. I dag har riene begynt å dabbe av :( det kommer store mengder med blodblandet slim og jeg vet at åpningen har blitt mye større da jeg kan ta MINST 3 fingre opp og kjenne på hodet som ligger langt nede. Hmmm synes det er merkelig at det skal stoppe opp nå. Erfaringer?

Null effekt. Ble strippet sikkert 6 ganger de to siste ukene med andre mann. Måtte settes i gang likevel.

Kun blitt strippet mens jeg var i fødsel, hjalp veldig!
Men for å starte fødsel har jeg 0 erfaring, har lyst til å bli det for å prøve å starte fødsel hvis noe ikke har skjedd til neste kontroll

Ble strippet med 2 mann. Var moden og hadde 1-2cm åpning. Da startet fødselen noen timer etter[emoji4]

Ble strippet på onsdag morgen på sykehuset, var da 3-4 cm åpning, slimproppen var gått og det var veldig modent. Ble sendt hjem i påvente av skikkelig rier. Jeg har hatt en del rier, men ikke regelmessig. I dag har riene begynt å dabbe av :( det kommer store mengder med blodblandet slim og jeg vet at åpningen har blitt mye større da jeg kan ta MINST 3 fingre opp og kjenne på hodet som ligger langt nede. Hmmm synes det er merkelig at det skal stoppe opp nå. Erfaringer?
Jøye meg! Klarer du å komme til i sørlige trakter selv? Jeg har alt for stor mage- eller for korte armer ;)

Ble strippa i dag (8 dager over termin) foreløpig er det veldig svake mensensmerter. Ikke noen tegn til fødsel men håper så inderlig at det skjer noe snart!

Jøye meg! Klarer du å komme til i sørlige trakter selv? Jeg har alt for stor mage- eller for korte armer ;)

Har ikke vært inne her på en stund, men jeg har født! Ble som sagt strippet onsdag, fredag begynte jeg med mensensmerter, kl 12 lørdag kom jeg til sykehuset med milde, regelmessige rier og 5 cm. Kl 1 var det 7 cm og 15:01 var han ute! En rask og grei fødsel etter stripping, men rakk ikke epidural som jeg egentlig ønsket og lystgassmaska jeg fikk var håpløs å få tatt så fikk heller ingen nytte av den :( samboeren skulle bare ned i kiosken å kjøpe seg pølse (borte ca 10 min) og når han kom tilbake så han håret det ble en stor gutt på 4230 (!) g og 52 cm lang 4 dager før termin :)

Har ikke vært inne her på en stund, men jeg har født! Ble som sagt strippet onsdag, fredag begynte jeg med mensensmerter, kl 12 lørdag kom jeg til sykehuset med milde, regelmessige rier og 5 cm. Kl 1 var det 7 cm og 15:01 var han ute! En rask og grei fødsel etter stripping, men rakk ikke epidural som jeg egentlig ønsket og lystgassmaska jeg fikk var håpløs å få tatt så fikk heller ingen nytte av den :( samboeren skulle bare ned i kiosken å kjøpe seg pølse (borte ca 10 min) og når han kom tilbake så han håret det ble en stor gutt på 4230 (!) g og 52 cm lang 4 dager før termin :)
Gratulerer så mye :)

Gratulerer så mye[emoji173]️

Gratulerer [emoji177]

Jeg klarer så vidt å tørke meg bak :hilarious:. Stor mage, korte føtter og armer, ser mer ut som en pingvin som har svelget en treningsball. :joyful:

Gratulerer så mye :)

Back
Topp