Erfaring med stripping/røsking?

regnbue2020

Blir kjent med forumet
Er det noen som har erfaring med stripping/røsking/tøying av fosterhinne for å sette i gang fødsel? Fungerte det for deg og tok det lang tid før fødsel var igang? Var på føde pol. idag pga. forhøyet blodtrykk og protein i urinen og der ble det gjort "stripping" av fosterhinnen for å prøve å få fortgang i fødsel. Er 39+3 og jordmor sa det var ganske modent nedentil så krysser fingrene for at noe skjer!
 
Er det noen som har erfaring med stripping/røsking/tøying av fosterhinne for å sette i gang fødsel? Fungerte det for deg og tok det lang tid før fødsel var igang? Var på føde pol. idag pga. forhøyet blodtrykk og protein i urinen og der ble det gjort "stripping" av fosterhinnen for å prøve å få fortgang i fødsel. Er 39+3 og jordmor sa det var ganske modent nedentil så krysser fingrene for at noe skjer!
Jeg ble det sist. De begynte med det når jeg hadde 1cm tror jeg i uke 37. Så ble jeg lagt inn i uke 38 pga samme som deg, da var det 2cm og Slimproppen var gått. Strippet enda en gang da og sendt hjem dagen etter. Ny innleggelse i uke 39, med ny stripping. Fortsatt 2cm. Så fikk jeg modningspille på termin, og da begynte ting å skje i løpet av få timer. Han ble født på termin.
 
Kan jo legge til at jeg har en annen jordmor denne gangen, og hun vil ikke kje ne etter eller gjøre noe før termin. Så med mindre jeg får en tur på sykehuset pga ett eller annet så blir det ikke noe stripping denne gangen tenker jeg..
 
Jeg ble strippet i dag. Helt avflatet mormunn og to cm åpning. Er 40+6, så håper det har rask og god effekt:bag:
 
Jeg ble strippet på tirsdag. Men gjorde ikke noe vondt, så kan ikke skjønne det skulle ha noe effekt. Slimproppen gikk i går - ellers ikke noe.

Ble strippet med førstemann også. Første gangen gjorde det ikke vondt. Men slimproppen gikk noen dager etter da også. Andre gangen var en uke etter. Da sa hun damen at hun var mye mer hardhendt enn forrige. Og det var hun. Husker det som vondere enn selve fødselen Og sa var det fødsel den natten.

Jeg skal tilbake i morgen. Tenkte å spørre om de kunne strippe en gang til da...
 
Det hadde både god og rask effekt på meg! Startet med rier og vannavgang med få minutters mellomrom ca 00.30, og 02.34 var han ute:love7
Oi,det gikk fort!Var det en fin opplevelse?

Gratulerer!
 
Oi,det gikk fort!Var det en fin opplevelse?

Gratulerer!

Det var det, men med halvannen times kjøring var det liten margin for å rekke sykehuset!

Fødte du i Arendal? Hvordan var det? Kjenner jeg er kjempe spendt på om far får være med!
Det gjorde jeg. Var fullt her i natt, så jeg måtte føde på korona-fødestua. Den er rimelig strippet for alt av pynt og unødvendige ting, så jordmora beklaga at den var stusselig. Men med ca 15 min i sluttfasen av fødsel ga jeg rimelig blaffen i om det hang noe på veggene, og når babyen var ute var det han som fikk oppmerksomheten uansett. Lå noen timer på observasjonsrom etterpå, fordi der ikke var andre ledige rom. Forstod som her var bedre plass nå, så det er bare å komme! Far får være med så lenge han er frisk og du er i aktiv fødsel.
 
Det var det, men med halvannen times kjøring var det liten margin for å rekke sykehuset!


Det gjorde jeg. Var fullt her i natt, så jeg måtte føde på korona-fødestua. Den er rimelig strippet for alt av pynt og unødvendige ting, så jordmora beklaga at den var stusselig. Men med ca 15 min i sluttfasen av fødsel ga jeg rimelig blaffen i om det hang noe på veggene, og når babyen var ute var det han som fikk oppmerksomheten uansett. Lå noen timer på observasjonsrom etterpå, fordi der ikke var andre ledige rom. Forstod som her var bedre plass nå, så det er bare å komme! Far får være med så lenge han er frisk og du er i aktiv fødsel.
Tuse takk for oppdatering!

Får håpe det er ledig plass når det er min tur ❤️og får håpe det ikke er lenge til! Kan ikke huske det var noe pynt på fødestua sist, så det klarer jeg meg fint uten :)
 
Jeg fikk tilbud på kontroll i går - har termin i dag. Jeg takka nei (syntes det hørtes litt skummelt ut) - men nå angrer jeg. Har lyst til at den lille skal komme nå <3
 
Jeg fikk tilbud på kontroll i går - har termin i dag. Jeg takka nei (syntes det hørtes litt skummelt ut) - men nå angrer jeg. Har lyst til at den lille skal komme nå <3

Jeg ble strippet 2 ganger uten at det gjorde noe. Ble til slutt satt igang pga. høyt blodtrykk og ikke en gang det fungerte :banghead: Ble akutt keisersnitt etter 5 dager med igangsetting
 
Ble strippet på kontroll på torsdag, våkna 03.30 på natta og var inne på sykehuset 05.30. Hadde da 6 cm åpning, og hun ble født 9.00 på termindato 17.april :happy:
Så god effekt her, hvis det var strippingen som gjorde det.
 
Ble strippet på kontroll på torsdag, våkna 03.30 på natta og var inne på sykehuset 05.30. Hadde da 6 cm åpning, og hun ble født 9.00 på termindato 17.april :happy:
Så god effekt her, hvis det var strippingen som gjorde det.

Gratulerer så mye med den lille <3
 
Jeg ble strippet 2 ganger uten at det gjorde noe. Ble til slutt satt igang pga. høyt blodtrykk og ikke en gang det fungerte :banghead: Ble akutt keisersnitt etter 5 dager med igangsetting

Takk, veldig greit å få tilbakemeldinger om ulike erfaringer. Har ny kontroll på fredag, så vurderer nå veldig sterkt å takke ja til stripping da dersom det ikke skjer noe før.
 
Back
Topp