Erfaring med smittsom hjernerystelse ?

Fargeklatten89

Elsker forumet
Det har dukket opp her i området, og febersyke meg er redd!! Hvordan forløper symptomene? Noen her som har hatt det?

Smittsom hjernehinnebetennelse du tenker på? Har aldri hørt om at hjernerystelse kan være smittsomt i alle fall. :) Det er bare å google symptomer hjernehinnebetennelse i så fall.

Sjølv om det til ein viss grad er smittsomt, er det jo likevel få som får smittsom hjernehinnebetennelse, for eg reknar med det er det du meinar?

Det følger jo med symptom som stivnet i nakke/heile ryggraden, høg feber, dårleg allmenntilstand og lysskyhet bla. Om du "berre" har feber så går det nok fint, det går jo mykje forkjølelse og influensa no også, men om du føler deg veldig dårlig så går det an å ringe til legevakten:) God bedring:)

Smittsom hjernehinnebetennelse du tenker på? Har aldri hørt om at hjernerystelse kan være smittsomt i alle fall. :) Det er bare å google symptomer hjernehinnebetennelse i så fall.
Smittsom hjernehinnebetennelse er den farligste versjonen, og siden jeg plutselig satt her med feber ble jeg litt redd! Er få som får det ja, men når det først er smittsomt så sprer det seg altså... Men tror jeg er trygg, er litt bedre i dag, virker som influensa :)

Det har jo mye like symptomer som ved influensa, men det som skiller hjernehinnebetennelse fra influensa er at du som regel blir nakkestiv, og da er det snakk om så stiv at du ikke klarer å bøye haka ned mot brystet, hvis du klarer dette har du trolig ikke det. Mange får også flekkete utslett rundt på kroppen, som er spesielle fordi de ikke forsvinner når du trykker på dem. Hvis du oppdager utslett så trykk et glass inntil og se om det forsvinner, gjør det ikke det så ta kontakt med lege snarest! Ikke nøl med å ta kontakt med lege hvis du har nakkestivhet heller. Masse god bedring:)

Smittsom hjernehinnebetennelse er den farligste versjonen, og siden jeg plutselig satt her med feber ble jeg litt redd! Er få som får det ja, men når det først er smittsomt så sprer det seg altså... Men tror jeg er trygg, er litt bedre i dag, virker som influensa :)

Det forløper skrekkelig fort, prikker i huden som ikke går vekk samt at du ikke kan bøye hodet ned mot brystet.

Back
Topp