Erfaring med ostopat eller manuellterapeut?

Sommerbarn88

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Noen som har vært hos ostopat eller manuellterapeut med de små? Lille har siden fødselen sovet veldig lite på dagen, og kun oppå meg eller i vogn i bevegelse. Har jeg lagt han ned har han våknet etter 5 min. Han har sovet utrolig godt på natten. Men den siste uken har han vært veldig sutrete og bruker kjempe lang tid på og sovne på dagen, og må mye byssing til. Han er stuptrøtt men klarer ikke sovne, så blir en del hyling. Og nå sovnet han i utmattelse, etter en hyle økt på flere timer stakkars. Så lurer på å sjekke om han har noen låsninger da han fikk litt hard medfart under fødselen. Så da leiter jeg etter litt erfaringer på hva som kan hjelpe lille gullet mitt.
 
Hvor holder du til? Jeg er hos en flink manuellterapeut i Trondheim. Føler det har hjulpet hos oss, men baby blir veldig lei seg når han har vært der :(
 
Hvor holder du til? Jeg er hos en flink manuellterapeut i Trondheim. Føler det har hjulpet hos oss, men baby blir veldig lei seg når han har vært der :(
Holder til i Bergen. Huff, ikke kjekt at lille blir lei seg etterpå. Er han lei seg lenge? Men om det hjelper må jeg kanskje bare prøve. Får lille her er tydelig plaget av noe.
 
Jeg får til manuellterapeut med lillebror. Kun vært 1 gang (igår) så ikke fått sett så mye effekt enda men hørt mye skryt om han jeg går til så håper på bedring. Her sover også lillebror omtrent ingenting på dagtid og er i tillegg veldig urolig på ettermiddagen/kvelden hvor han hyler fra 2-3 tiden til storebror har sovnet somregel rundt kl 19. Utrolig frustrerende spesielt de ukene jeg er alene med dem på ettermiddagen og storebror ikke får den kosen og oppmerksomhet han vil ha
 
Holder til i Bergen. Huff, ikke kjekt at lille blir lei seg etterpå. Er han lei seg lenge? Men om det hjelper må jeg kanskje bare prøve. Får lille her er tydelig plaget av noe.
Min er litt stiv i nakken og har derfor slitt litt med amming på den ene siden. Han er mye bedre nå etter tre behandlinger :) etter første behandling sov han en hel dag nesten. De siste gangene har han grått og vært veldig urolig i et døgn etter behandlingen ca.. :/
 
Min sover heller ikke på dagen, vært hos kiropraktor, synes ikke det hjalp noe særlig.

Storesøster sov egentlig ikke noe særlig før hun begynne i barnehagen.
 
Jeg får til manuellterapeut med lillebror. Kun vært 1 gang (igår) så ikke fått sett så mye effekt enda men hørt mye skryt om han jeg går til så håper på bedring. Her sover også lillebror omtrent ingenting på dagtid og er i tillegg veldig urolig på ettermiddagen/kvelden hvor han hyler fra 2-3 tiden til storebror har sovnet somregel rundt kl 19. Utrolig frustrerende spesielt de ukene jeg er alene med dem på ettermiddagen og storebror ikke får den kosen og oppmerksomhet han vil ha
Får håpe det hjelper for dere! Ikke noe kjekt når de hyler, og ingenting hjelper :( Her er lille mest urolig på dagtid. Og da er vi som oftest alene. Men siden han ikke kan sove andre steder enn på meg, så går det ut over storesøster likevel. Går rundt med konstant dårlig samvittighet. Er en del alene med begge to jeg og. Hun er jo ganske stor, så skjønner at lillebror trenger meg. Men ser at hun av og til blir litt lei seg, og føler seg litt utenfor. Er ikke noe kjekt.
 
Min sover heller ikke på dagen, vært hos kiropraktor, synes ikke det hjalp noe særlig.

Storesøster sov egentlig ikke noe særlig før hun begynne i barnehagen.
Ja, har hørt litt blandet om kiropraktor. Og er jo ganske dyrt om det ikke virker. Men får vel bare prøve en av delene og se.
Nei begynner å tro at det er en myte at babyer sover mye:p Ingen av mine har vært så glad i søvn på dagtid.
 
Får håpe det hjelper for dere! Ikke noe kjekt når de hyler, og ingenting hjelper :( Her er lille mest urolig på dagtid. Og da er vi som oftest alene. Men siden han ikke kan sove andre steder enn på meg, så går det ut over storesøster likevel. Går rundt med konstant dårlig samvittighet. Er en del alene med begge to jeg og. Hun er jo ganske stor, så skjønner at lillebror trenger meg. Men ser at hun av og til blir litt lei seg, og føler seg litt utenfor. Er ikke noe kjekt.
Er utrolig frustrerende. Her er storebror 21 mnd om noen dager så er nok ikke alt han forstår selv om han somregel er grei de ukene jeg er alene. Ulempen er at han bruker så hinsides lang tid på å sovne på kvelden. La han kl 18 i kveld fordi han var trøtt allerede i 17 tiden. Men har han sovnet? Neida. Imens hyler lillebror og vil ha mat. Er så lei av å bruke opp mot 1.5-2 timer på å få storebror til å sovne selv om jeg elsker kosestunden hvor han vil kose i armkroken. Men når jeg må bruke så lang tid før han sovner så blir det også frustrerende.
Håper ihvertfall manuellterapeut funker på lillebror slik han ikke blir urolig på kveldene, utrolig kjedelig å ha han gråtende samtidig som jeg må legge storebror
 
Det er hverken manuell terapeut eller kiropraktor her jeg bor, og jeg orket ikke å dra ut av byen med en travel baby.
Så jeg kontaktet en helpraktiker som bruker posturologi. I praksis blir det mye det samme som MT og kiropraktor gjør, men enda mer skånsomt.

Lillebror ble sittende fast i bekkenet og måtte ut med keisersnitt. Det førte til låsninger i nakken og hoftene. Etter 1 behandling har han sovet bedre, spesielt på natten, gulper mindre og roligere. Han har fremdeles en favoritt side, så vi skal ha en ny behandling snart.
 
Mini har vært til kiropraktor og vi er veldig fornøyd. :) anbefaler deg å ta en tur til Ingrid-Johanne Nilsen på iBedre helse, hun er kjempedyktig :)
 
Vil bare si at lille her startet ikke å sove ordentlig på dagen før han nesten var 3 mnd. Han var riktignok ikke grinete da, men nå sover han 3 ganger på dagen. 1-2 timer hver gang:) jeg går og til manuellterapeut men det er Pga favorittside/låsning i nakken. Har vært der 2 ganger og merker at han bruker den andre siden mye mer nå og den er ikke like stiv. Men jeg tror ikke det hadde noe med dagsøvnen hans og gjøre.
 
Back
Topp