Erfaring med NKS eller BI nettstudier

mari@

Glad i forumet
Jeg lurer på å begynne å deltidsstudere (markedsføring), men vet ikke om jeg bør velge BI eller NKS. Noen som har erfaring med noen av dem?

Jeg tenker som så:
BI - god rykte, men må vente helt til neste høst med å starte (neeida, ikke utålmodig..[8D])
NKS - ikke fullt så godt rykte (men har det blitt bedre?). Kan studere mer fritt, starte når jeg vil, og bygge opp en grad ved hjelp av separate kurs som jeg kan ta når det passer meg.

Nå skal det sies at jeg ikke er så utdannet som deg, men jeg har tatt kurs gjennom NKS. Det med dårlig rykte vet jeg faktisk ikke no om. Jeg var veldig fornøyd, fikk god tilbakemelding fra studieveileder på oppgavene og slikt. Jeg er ganske strukturert og jeg elsker å skrive oppgaver så derfor passer dette bra for meg. BI har jeg ingen erfaring med.

Sambo studerer ved NKS og er fornøyd [:)]

Takk for svar[:)]

Grunnen til at jeg tenker dårlig rykte er at jeg gikk ett år på MI for noen år siden.
(MI har nå blitt Norges Kreative Fagskole, som drives av de samme som Markedshøyskolen og NKS.)

MI hadde da et fryktelig dårlig rykte, og ble ikke engang godkjent som høyskoleutdanning - og det var ingen (i min bransje ihvertfall) som ville ansette folk med bare MI-utdannelse. Så derfor..[8|]

Men det virker som de har gjort endel endringer, fått godkjennelse som høyskole og et mye bedre studietilbud[:)]

Noen som vet om NKS har studieveileder man kan ta kontakt med, og få litt hjelp med valget?

Back
Topp