Erfaring med Nan HA1?

Det kan være melkeproteinintoleranse, ville ha bestilt legetime! Du får mme på blå resept om det er det :)

Men om det er det- burde hun ikke hatt med "merkligere" avføring før vi byttet til Nan HA1? Frem til igår brukte vi jo hipp og avføringen har vært mer "etter boka" da.
 
Men om det er det- burde hun ikke hatt med "merkligere" avføring før vi byttet til Nan HA1? Frem til igår brukte vi jo hipp og avføringen har vært mer "etter boka" da.
Min eldste fikk mørkegrønn avføring av mme. Det er veldig vanlig. Min yngste får melkeproteinfri mme nå pga allergi, og hans avføring er også mørkegrønn. Ved melkeproteinallergi vil vektkurven over tid flate ut, så ikke naturlig å tenke i de banene helt enda. :)
 
Min eldste fikk mørkegrønn avføring av mme. Det er veldig vanlig. Min yngste får melkeproteinfri mme nå pga allergi, og hans avføring er også mørkegrønn. Ved melkeproteinallergi vil vektkurven over tid flate ut, så ikke naturlig å tenke i de banene helt enda. :)

Ok, takk for svar:) så det kan rett og slett være normalt og kun pga bytte av type mme da...
 
Ok, takk for svar:) så det kan rett og slett være normalt og kun pga bytte av type mme da...
Jepp... Det har noe med enzymer å gjøre, men husker ikke helt hvordan eller hva. Jeg husker jeg googlet masse med eldste angående det. Men det er helt ufarlig. :) Prøv å bytt flasker hvis du opplever luftplager. Eldste her kunne kun drikke av dr. Brown og yngste kan kun drikke av MaM flaskene. Avent var for begge veldig problematiske med høyt luftinntak som medførte smerter. Du kan også prøve å bære i sjal. Da får de en god stilling som stimulerer tarmene positivt. Lykke til!!! :)
 
Men om det er det- burde hun ikke hatt med "merkligere" avføring før vi byttet til Nan HA1? Frem til igår brukte vi jo hipp og avføringen har vært mer "etter boka" da.
Når jeg tenker meg om så kan det være en "bivirkning" av nan HA? Les på pakken! :) dattera mi hadde noe grønn avføring når hun ikke gikk på melkefri mme også.
 
Vi bruker Avent sine. Brukte dr Browns med førstemann men de var så kronglete å vaske syntes jeg, så tenkte prøve disse denne gang. Men hun svelger en del luft da, så hadde kanskje vært en ide og bytte.
Ville absolutt også prøvd dr browns igjen, vet de er litt ekstra arbeid når skal vaskes men heller det om smertene kan komme av det.
Avent er ihvertfall ikke det beste. Etterhvert kan man jo forhåpentligvis gå tilbake til Avent da
 
Hva slags mageproblemer har hun? Om det er mye luft anbefaler jeg apotekets ammete :) Gi litt før hvert måltid. De første dagene gutten min gikk på det fikk han ut masse avføring også :) Jeg gir han én medisin-skje med ammete i hver flaske sammen med MME. Men det har større effekt om man gir det alene rett før måltidet.
 
Helt normalt med grønn stinkende bæsj når de får mme. Samme med at prompene lukter vondt. Hatt det samme med begge barna her. Eneste man må ser etter når barn får mme er svarte og røde klumper i Bæsjen. Først da er det noe galt. Grønn stinkende bæsj betyr gammel bæsj, så er nok litt hard i magen.
 
Han her fikk illeluktende og mørk silkealgegrønn avføring når vi byttet fra Hipp til Nan HA1 :p
 
Akkurat slikt det er her også!
Kan jeg spørre hvorfor dere byttet? Vond mage? Og hadde det noen effekt? Evt.etter hvor lang tid?:)
Melkeproteinallergi. Vi prøvde Nan HA1 for å se om det hjalp. Følte han ble litt bedre, men var fortsatt ille. Så byttet vi til Neocate og nå er han i beste form :D
 
Back
Topp