Erfaring med Nan HA1?

Heidi88

Glad i forumet
Noen som har (positiv) erfaring ned Nan HA1? Har nettopp byttet til den fra Hipp pga mageproblemer hos den lille på 5 uker:) håper det kanskje kan hjelpe på.
 
Den fra apoteket? Vi brukte kun den på vår frem til han var 5-6 mnd. Prøvde vanlig Nan, og et annet merke, men da fikk han vondt i magen. Koster litt mer, men slapp magevondt :)
 
Den fra apoteket? Vi brukte kun den på vår frem til han var 5-6 mnd. Prøvde vanlig Nan, og et annet merke, men da fikk han vondt i magen. Koster litt mer, men slapp magevondt :)

Det er den fra apoteket ja:) så godt å høre den kan være bedre for magen! Håper den virker sånn her også!
 
Har også brukt den frem til nå. Ikke hatt problemer med magen frøkna mi i hvert fall:)
 
Vi brukte den med eldstemann og hadde veldig god erfaring:)
 
Vi har veldig gode erfaringer med den. Mini slet mye med magesmerter i starten og det ble mye bedre etter at vi byttet til HA1. Som en helt ny unge :)
 
Brukte den på storebror i starten. Han hadde ingen problemer med magen:)
 
Håper den fungerer for dere :)
Snuppa brukte den til å begynne med og fikk vondt i magen når vi gikk over til vanlig nan.
 
Brukte den i overgangsperioden mellom mm og mme på eldste. Hun fikk hard mage av den, så for hennes del var vanlig nan bedre. Men det er bare å prøve seg frem :)
 
Vi brukte den som tillegg til mm frem til ca 4,5mnd - han fikk veldig vondt i magen av vanlig Nan/hipp

Det hendte av og til at han ble litt hard i magen av den, eller at det gikk et par dager mellom hver bæsjebleie (men da kom det gjerne mye) - da blandet vi i litt maltekstrakt eller gå litt sviskemos ;)
 
Er helt normalt at barn får vondt i magen av mme. Vi har gitt både minifom og malt til våre barn. Nå er nr 2 straks 6 mnd og trenger minimalt med malt. Han slutta på minifom når han var 3 mnd. Vi var hos legen med nr 1 pga vondt i magen og fikk da disse beskjedene av legen. Er du redd for at der ligger noe bak kontakt sykehuset og sjekk for melkeallergi. Det er en enkel avføringsprøve
 
Ingen endring enda. Håper det bare tar litt tid? Tror dere kanskje det tar noen dager før virkningen evt.kommer? Lengter sååånn etter roligere ettermiddager og kvelder:) Begynte på minifom også igår.
Kom gjerne med flere erfaringer om noen har;)

Og veslejenta88- mistenker i utg.pkt egentlig ikke melkeallergi, men leser HA1 uansett skal være skånsommere for de små magene. Minner om kolikk dette her (som 1.mann hadde), men hadde et håp om at det kunne være "vanlig" mageknip som ville gå over snart, evt.kunne rettes på med litt annen mat:)
 
Ingen endring enda. Håper det bare tar litt tid? Tror dere kanskje det tar noen dager før virkningen evt.kommer? Lengter sååånn etter roligere ettermiddager og kvelder:) Begynte på minifom også igår.
Kom gjerne med flere erfaringer om noen har;)

Og veslejenta88- mistenker i utg.pkt egentlig ikke melkeallergi, men leser HA1 uansett skal være skånsommere for de små magene. Minner om kolikk dette her (som 1.mann hadde), men hadde et håp om at det kunne være "vanlig" mageknip som ville gå over snart, evt.kunne rettes på med litt annen mat:)
Hvilke flasker bruker dere da?
Snuppa hadde kolikk smerter frem til vi byttet til dr browns flasker (fra Avent) samt småfolk mme (fra vanlig nan)
 
Ingen endring enda. Håper det bare tar litt tid? Tror dere kanskje det tar noen dager før virkningen evt.kommer? Lengter sååånn etter roligere ettermiddager og kvelder:) Begynte på minifom også igår.
Kom gjerne med flere erfaringer om noen har;)

Og veslejenta88- mistenker i utg.pkt egentlig ikke melkeallergi, men leser HA1 uansett skal være skånsommere for de små magene. Minner om kolikk dette her (som 1.mann hadde), men hadde et håp om at det kunne være "vanlig" mageknip som ville gå over snart, evt.kunne rettes på med litt annen mat:)
De sier det kan ta opp til 2 uker før det er endring. Men hvis jeg ikke husker feil så hadde begge mine mage trøbbel på den tiden uten at det var mme eller noe annet. Kanskje tarmene utvikler seg mye? Jeg aner ikke hva det kan være men gikk over med begge mine. Kolikk er jo ett alternativ hvis minifom og malt ikke har virkning. På sylehuset som jeg innlagt med sønnen min når ham var 8 uker hadde sluttet med minifom og brukte kun malt. Det hadde visst nesten bedre effekt enn minifom i enkelte tilfeller. Så anbefaler deg å prøve det. De kan få vondt i magen av for mye malt også da men. Vi da 1 ts i hver kveldsflaske og på morran hvis det var skikkelig ille.
 
Hvilke flasker bruker dere da?
Snuppa hadde kolikk smerter frem til vi byttet til dr browns flasker (fra Avent) samt småfolk mme (fra vanlig nan)

Vi bruker Avent sine. Brukte dr Browns med førstemann men de var så kronglete å vaske syntes jeg, så tenkte prøve disse denne gang. Men hun svelger en del luft da, så hadde kanskje vært en ide og bytte.
 
De sier det kan ta opp til 2 uker før det er endring. Men hvis jeg ikke husker feil så hadde begge mine mage trøbbel på den tiden uten at det var mme eller noe annet. Kanskje tarmene utvikler seg mye? Jeg aner ikke hva det kan være men gikk over med begge mine. Kolikk er jo ett alternativ hvis minifom og malt ikke har virkning. På sylehuset som jeg innlagt med sønnen min når ham var 8 uker hadde sluttet med minifom og brukte kun malt. Det hadde visst nesten bedre effekt enn minifom i enkelte tilfeller. Så anbefaler deg å prøve det. De kan få vondt i magen av for mye malt også da men. Vi da 1 ts i hver kveldsflaske og på morran hvis det var skikkelig ille.

Har brukt malt en god stund. Nesten en halv teskje morgen og kveld. Begynte med det med engang hun viste tegn til vond mage. Nå har vi også brukt minifom fra I går ettermiddag:)
Regner med ting kan ta litt tid før de evt.snur, men må innrømme jeg ikke har den helt store trua. Er visst bare sånn det blir når vi får barn. Gråt, gråt og atter gråt:/
 
Forresten- nå ikveld hadde hun rennende, mørkegrønn, illeluktende avføring for første gang. Tidligere har den luktet søtt og vært gul og "cottage cheese"-aktig. Fisene luker også heftig ille nå, mot ingenting før. Dårlig tegn på noe vis, eller kun en reaksjon på bytte av mat, mon?
 
Forresten- nå ikveld hadde hun rennende, mørkegrønn, illeluktende avføring for første gang. Tidligere har den luktet søtt og vært gul og "cottage cheese"-aktig. Fisene luker også heftig ille nå, mot ingenting før. Dårlig tegn på noe vis, eller kun en reaksjon på bytte av mat, mon?
Det kan være melkeproteinintoleranse, ville ha bestilt legetime! Du får mme på blå resept om det er det :)
 
Back
Topp