Erfaring med Movicol junior?

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som har erfaring med Movicol, og hvor lang tid det tar før det begynner å skje ting?
 
Vi har brukt dette. Første gang kan det ta opptil noen dager før det får effekt. Er det helt stopp?
 
Hvilket doseringsregime?

Mellomste ble satt på et opplegg fra st Olavs (av fastlegen. Men utskrift derfra) med ganske mange poser. (obs. Det regimet var for movicol. Junior er halv styrke så vi måtte ta dobbelt så mange) det var fire så seks så åtte så ti poser for dagen tror jeg.

Det kom sånn rundt dag 5 mener jeg å huske.
Siden har hun tatt en pose for dagen. Det et litt fast, men på to blir det for løst.
 
Fikl med et ark ang Movicol, og fikk beskjed om å følge det med Junior i første omgang.
Så skal ta følgende: 1 - 2 - 2 - 3 - 3 - 4 - 4

Hun bæsjet om lørdag, men da var det en uke siden sist og ikke sett noe etterpå.
 
Hvilket doseringsregime?

Mellomste ble satt på et opplegg fra st Olavs (av fastlegen. Men utskrift derfra) med ganske mange poser. (obs. Det regimet var for movicol. Junior er halv styrke så vi måtte ta dobbelt så mange) det var fire så seks så åtte så ti poser for dagen tror jeg.

Det kom sånn rundt dag 5 mener jeg å huske.
Siden har hun tatt en pose for dagen. Det et litt fast, men på to blir det for løst.
Hvor gammel var hun da hun startet?
 
Mener det tok 2-3 dager før effekt[emoji4]
Vi ga ganske mange poser for målet her var jo å bli veldig løs[emoji4]
 
Hvor gammel var hun da hun startet?
Det var nå i vår. Så hun er og var 6 år gammel. Og ca 17 kg, tror grensene muligens gikk mer på vekt enn alder men mulig jeg husker feil.
 
Eldste min får movicol junior , en pose morgen og en kveld :) fungerer og hjelper han godt:) begynte med 3*2
 
Hva blander dere med?
Hun vil ikke drikke det her når jeg blander med vann. Har en liten skvett eplejuice oppi.
Noen tips til å få en 2-åring til å drikke det?
Blir litt mye juice om jeg skal blande hver dose med det føler jeg.
 
Vi blander med melk, men nå eeelsker gutta mine melk da. ☺️
 
Vår får det i jus eller saft. Men hun drikker nå bare en pose for dagen og er seks år så en drøy halv desiliter jus pr dag får hun
 
Hva blander dere med?
Hun vil ikke drikke det her når jeg blander med vann. Har en liten skvett eplejuice oppi.
Noen tips til å få en 2-åring til å drikke det?
Blir litt mye juice om jeg skal blande hver dose med det føler jeg.
Biola jordbær eller saft :)
 
Takk for tips :)
Får se hva jeg får til. Til nå så har jeg ikke lykkes med å få i henne noe særlig med drikke i det hele tatt :(
Så om hun ikke drikker noe etter duppen sin nå, så vurderer jeg å ringe legen
 
Hva blander dere med?
Hun vil ikke drikke det her når jeg blander med vann. Har en liten skvett eplejuice oppi.
Noen tips til å få en 2-åring til å drikke det?
Blir litt mye juice om jeg skal blande hver dose med det føler jeg.

Legen tipset om å blande det i yoghurt og det funket supert her[emoji2] fikk mye drikke ved siden av.
 
Legen tipset om å blande det i yoghurt og det funket supert her[emoji2] fikk mye drikke ved siden av.
Klarte å få i henne mesteparten, men yoghurt blir nok testet i morgen tidlig :)
Gikk ikke med melk ihvertfall.
 
Jenta mi startet på dette når hun var rundt 1,5-2 år tipper jeg. Startet vel på en pose og økte til det kom, deretter gikk vi vel ned litt og fant ut hva som funket hos oss. Hun tok fast to poser per dag, noen ganger mer. Vet ikke hva vi skulle gjort uten movicol og er så glad for at vi fikk det[emoji173] det reddet oss fra timer med hyling, smerter og redsel.
Vi blandet med yoghurt, det var det eneste som funka, prøvde alt[emoji85]
 
Testet med biola i dag på første dose, og det funket supert :D
 
Eldste mn begynte på det i slutten av juni, tok et par dager før det begynte å virke :)
 
Et spm. Fikk beskjed av legen om å følge det arket jeg fikk med meg for å tømme, men han sa ikke noe om hva jeg skulle gjøre videre.
Hadde en skikkelig ladning her i går. Skal jeg da stoppe doseøkningen?
Syns jeg fikk litt dårlig info [emoji14]
 
Back
Topp