Erfaring med menskopp?

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Ble litt nysgjerrig på menskopp - (for mensen formål) etter en tråd her om menskopp. Var også temadag på mammabanden om hun som selger cleancup.

Har nå bestilt en lunette menskopp! Litt skeptisk kjenner jeg, meen
Erfaring?

Overraskende god erfaring :)
Var skeptisk selv i begynnelsen :p
Forstod ikke hvordan jeg skulle få den tingen der opp der og alt mulig :hilarious:
Mye bedre enn både tamponger og bind :)
Hender jeg smålekker innimellom, men nok å ha i et truseinnlegg i tilfelle.
Har ikke opplevd å plutselig blå utover alt en eneste gang (som er vanlig for meg med bind og tamponger) etter at jeg begynte med menskopp!

Overraskende god erfaring :)
Var skeptisk selv i begynnelsen :p
Forstod ikke hvordan jeg skulle få den tingen der opp der og alt mulig :hilarious:
Mye bedre enn både tamponger og bind :)
Hender jeg smålekker innimellom, men nok å ha i et truseinnlegg i tilfelle.
Har ikke opplevd å plutselig blå utover alt en eneste gang (som er vanlig for meg med bind og tamponger) etter at jeg begynte med menskopp!

Så godt å høre! Det høres lovende ut:happy: «gleder» meg til å prøve:happy:

Jeg har brukt det i flere år og er kjempefornøyd! Når du får den til å sitte riktig er det mer behagelig enn bind/tamponger. Veldig fornøyd med at den kan tømmes sjeldnere enn bytte av bind/tamponger. For ikke å snakke om at det er helt problemfritt å bade og svømme når man har mensen. Ingen stress med å finne en do og bytte tampong når man er på stranda f.eks. Lykke til!

Jeg har brukt det i flere år og er kjempefornøyd! Når du får den til å sitte riktig er det mer behagelig enn bind/tamponger. Veldig fornøyd med at den kan tømmes sjeldnere enn bytte av bind/tamponger. For ikke å snakke om at det er helt problemfritt å bade og svømme når man har mensen. Ingen stress med å finne en do og bytte tampong når man er på stranda f.eks. Lykke til!

Høres jo rett og slett veldig smart ut å begynne med!! Takk:happy:

Sove naken :happy093
Elsker min, var skikkelig skuffa under aborten når jeg måtte tilbake til trusebind

Har brukt kopp i flere år, og aldri sett meg tilbake! Jeg elsker koppen :Heartred

Det blir aldri tørt og vondt, det er svært sjeldent søl, jeg kjenner ikke at den er der, jeg føler meg ren og trygg :) Svømming er ikke et problem, trening er ikke et problem, verden er vakker :)

Det hender at jeg søler, det har skjedd at jeg har glemt å tømme den siden jeg har glemt at den er der, og da kan det bli lekkasje. Det tok et par sykluser å bli helt fortrolig med den, men det gikk overraskende greit :)

Har brukt kopp i flere år, og aldri sett meg tilbake! Jeg elsker koppen :Heartred

Det blir aldri tørt og vondt, det er svært sjeldent søl, jeg kjenner ikke at den er der, jeg føler meg ren og trygg :) Svømming er ikke et problem, trening er ikke et problem, verden er vakker :)

Det hender at jeg søler, det har skjedd at jeg har glemt å tømme den siden jeg har glemt at den er der, og da kan det bli lekkasje. Det tok et par sykluser å bli helt fortrolig med den, men det gikk overraskende greit :)
Signerer dette, føles mye tryggere :cat:
Kan bruke den når jeg bare spotter også på slutten, og det kan man jo absolutt ikke med tamponger f.eks

Kjøpte en menskopp for ikke så lenge siden og der bommet jeg kraftig. Begynte å lese på bruksanvisningen og det sto at det var størrelser på disse koppene. Den jeg har er til jenter som ikke har født før og jeg har to barn :hilarious:

Så hvis noen vil ha en NY ubrukt kopp som ikke er åpnet eller sedd på engang, send pm så sender jeg den til deg :)

Kjøpte denne:

https://www.iglow.no/belladot_evalina_menstrual_cup_small_medium/

Jeg har, men jeg sliter med at den ikke vil folde seg ut igjen når den er puttet oppi der.. gjør som det står i bruksanvisningen og noen ganger går det, da kjenner jeg det knepper til også blir det nesten ubehagelig vakuum..
noen tips?

Får lyst å prøve etter å ha lest deres erfaringer! Noen som har prøvd denne? 940803AD-9630-4E50-B350-668930D846EF.jpeg
Finnes i smal/medium og large. Finner lite info om hva slags størrelse man bør velge..

Får lyst å prøve etter å ha lest deres erfaringer! Noen som har prøvd denne?Vis vedlegget 287865
Finnes i smal/medium og large. Finner lite info om hva slags størrelse man bør velge..

Det står at den Minste er til de som blør lite/ikke har født! Størrelse 2 til de som har født/blør mye.

Kjøpte en menskopp for ikke så lenge siden og der bommet jeg kraftig. Begynte å lese på bruksanvisningen og det sto at det var størrelser på disse koppene. Den jeg har er til jenter som ikke har født før og jeg har to barn :hilarious:

Så hvis noen vil ha en NY ubrukt kopp som ikke er åpnet eller sedd på engang, send pm så sender jeg den til deg :)

Kjøpte denne:

https://www.iglow.no/belladot_evalina_menstrual_cup_small_medium/
Det trenger ikke å være feil det, jeg kjenner flere som har født som derfor kjøpte stor størrelse, men som byttet til liten etterpå :) Du kjenner selvfølgelig deg selv best, men ville bare nevne det :)

Menskoppfrelst her også! Rakk og bruke min i en fem-seks sykluser før jeg ble gravid og er superfornøyd. Nye rensligere og bedre enn bind og tamponger. Bruker dog truseinnlegg i tilfelle lekkasje de to første dagene på grunn av stor blødning.ellers glemmer jeg at jeg har den.

Back
Topp