Erfaring med menskopp?

lykke_liten

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Jeg har lyst til å kjøpe meg menskopp for å prøve det. Men finnes det veldig små menskopper? Jeg sliter med å bruke blå tamponger fordi det er for liten plass [emoji23] tmi. Men det er vondt å sette inn fordi det er trangt, de minste holder ikke pga mengden blod (særlig dag to-tre).
Hvilken menskopp har du? Er du fornøyd?
 
Har brukt kopp i mange år, kjempefornøyd!
Har en divacup i liten størrelse :)
 
Har brukt kopp i mange år, kjempefornøyd!
Har en divacup i liten størrelse :)

Hvordan er de i størrelsen? Kan den sammenlignes med en blå ob? Når man bretter den liksom

Og hvordan gjør man det hvis man må tømme den på offentlig do der det som regel ikke er vask inne på doen? [emoji23] har man med en vannflaske og skylder den?
 
Hvordan er de i størrelsen? Kan den sammenlignes med en blå ob? Når man bretter den liksom

Og hvordan gjør man det hvis man må tømme den på offentlig do der det som regel ikke er vask inne på doen? [emoji23] har man med en vannflaske og skylder den?

Tørker den med papir, og vasker den skikkelig neste gang mann har mulighet :) jeg har egne servietter :)
Jeg opplever at menskopper er mye bedre å få inn fordi d er silikon, merker den ikke like godt nedentil når den føres inn :)
 
Hvordan er de i størrelsen? Kan den sammenlignes med en blå ob? Når man bretter den liksom

Og hvordan gjør man det hvis man må tømme den på offentlig do der det som regel ikke er vask inne på doen? [emoji23] har man med en vannflaske og skylder den?
Det begynner å bli en stund siden jeg holdt på med ob, så der skal jeg ikke si sikkert. Men den er ikke veldig stor når du bretter den. Jeg kan måle den neste gang jeg er på badet :p

Selv om jeg blør ganske mye så holder det å tømme den to ganger i døgnet, så det gjør jeg morgen og kveld på mitt eget bad. De gangene det har vært behov for det har jeg tømt den, tørket med papir, og så skylt den på utsiden, og gått inn på do igjen. Kanskje ikke alltid det er like aktuelt, men det er sjeldent jeg tømmer på offentlige toaletter..
 
Tørker den med papir, og vasker den skikkelig neste gang mann har mulighet :) jeg har egne servietter :)
Jeg opplever at menskopper er mye bedre å få inn fordi d er silikon, merker den ikke like godt nedentil når den føres inn :)

Da må jeg kjøpe meg en sånn tror jeg [emoji23] hvilken har du?
 
Heller bare ut, tørker med dopapir og setter inn igjen om jeg ikke får skylt. :cool:
 
Det å sette inn en menskopp er noe helt annet enn å sette inn en tampong. Jeg har alltid slitt med tamponger, synes det er både vanskelig og vondt, men menskopp er rett og slett noe annet. Du må øve litt, og det føles gjerne litt knotete i starten, men etterhvert merker du den ikke. Jeg tømmer morgen og kveld, hjemme på mitt eget bad, vasker med mild såpe og skyller godt. Koker den i en egen kjele mellom hver mens. Dersom du må bytte på offentlig toalett uten vask inne på båsen kan du feks skylle med vannflaske, eller vaske med intimserviett.
 
Det begynner å bli en stund siden jeg holdt på med ob, så der skal jeg ikke si sikkert. Men den er ikke veldig stor når du bretter den. Jeg kan måle den neste gang jeg er på badet :p

Selv om jeg blør ganske mye så holder det å tømme den to ganger i døgnet, så det gjør jeg morgen og kveld på mitt eget bad. De gangene det har vært behov for det har jeg tømt den, tørket med papir, og så skylt den på utsiden, og gått inn på do igjen. Kanskje ikke alltid det er like aktuelt, men det er sjeldent jeg tømmer på offentlige toaletter..

Ja for disse er det ikke noe problem å ha i ca 12 timer? Syns det er så dumt med tampong de gangene jeg ikke blir mye, for den må Jo skiftes uansett etter noen timer, selv om den ikke er full. Og det er ikke noe godt å dra en tørr tampong ut [emoji23] også er jeg lei av at den tråden er i veien hele tiden. Når man skal tørke seg [emoji23]
 
Det å sette inn en menskopp er noe helt annet enn å sette inn en tampong. Jeg har alltid slitt med tamponger, synes det er både vanskelig og vondt, men menskopp er rett og slett noe annet. Du må øve litt, og det føles gjerne litt knotete i starten, men etterhvert merker du den ikke. Jeg tømmer morgen og kveld, hjemme på mitt eget bad, vasker med mild såpe og skyller godt. Koker den i en egen kjele mellom hver mens. Dersom du må bytte på offentlig toalett uten vask inne på båsen kan du feks skylle med vannflaske, eller vaske med intimserviett.

Høres supert ut! Jeg sliter så med den tørre tampongen når den skal inn. Får bestille meg en i dag :D
 
Høres supert ut! Jeg sliter så med den tørre tampongen når den skal inn. Får bestille meg en i dag :D
Menskoppen blir ikke tør på samme måte... Jeg var alltid utrolig sår med tampong.. menskopp er fantastisk i forhold.. og jeg har nok spart en god del penger også ved å bruke den i 1,5år, fremfor å kjøpe tamponger.
 
Hva slags str burde jeg velge om jeg bruker blå ob? På str 1 (diva cup) så står det «per childbirth». Men jeg har jo født. Blir den veldig liten?
 
Oi.... organisert cup? Kjøpte på apoteket..... veldig fornøyd :) se på vitus apotek, så finner du den!

Ah! Bor ikke i Norge [emoji23] jeg får se på et par YouTube videoer før jeg bestemmer jeg for hvilken ! Er jo 3000 forskjellige merker, størrelser, fasonger og sånn [emoji23]
 
Har brukt i mange år! Såå fornøyd! Har i perioder måttet bruke tampong eller bind, blærgh, går aldri tilbake! Har man en kopp som passer vil den ikke merkes og så fort man får teken tar det ikke lengre tid enn å bytte tampong egentlig. Jeg tømmer min morgen og kveld, så offentlig do har aldri vært noe problem egentlig.

Har lunette str 1. Kjøpte str 2 etter fødsel siden mange sier man bør gå opp en str, det stemte ikke for meg, null problem når jeg gikk tilbake til nr 1 :)
 
Jwg har både divacup og evelina fra belladot. Diva i stor str og den siste i liten. Den minste er fortsatt litt større enn blå ob når den brettes, men belladot sin er nye stivere i silikonen enn divacupen er. Jeg har kun brukt den tre menstruasjoner og er litt ubestemt på om jeg er fornøyd eller ikke. Har tydeligvis veldig lav livmor når jeg har mensen, så jeg sliter med å få koppen langt nok inn:hilarious:
 
Veldig god erfaring med det før jeg fikk barn, ikke prøvd nå i ettertid :)
 
Jeg har organic cup som jeg er strålende fornøyd med :D
Jeg brukte ganske lang tid på å venne meg til å sette den inn riktig; og dermed lakk jeg litt.
Men etter 4-5 ganger så fikk jeg teken og ville aldri gått tilbake til noe annet.

Jeg brukte ikke tamponger før, fordi de forsøkene jeg hadde endte med sårhet og surhet fra meg XD Også luktet det sååå ekkelt.

Har sjeldent måtte tømme den på offentlig do, men da tørker jeg den bare litt med papir. Det går også ann å kjøpe intim servietter som du kan rengjøre med.
 
Back
Topp