Erfaring med kiropraktor?

Januarbaby2017

Glad i forumet
Har plager med bekkenet og vurderer å bestille time hos kiropraktor istedetfor fysioterapeut pga jeg syns ikke fysioterapi har hjulpet på plager jeg har hatt tidligere og vil derfor prøve noe nytt :)

Noen som har erfaring med bekkenløsning/plager og kiropraktor?

Jeg har en låsning i bekkenet. Har vært to ganger til kiropraktor for å knekke den opp, men ser at den kommer raskt tilbake. Skal prøve noen gangen til før jeg gir opp:)
Går også på en bekkentreningsgruppe hos fysioterapeut en dag i uken. Fokuset der er på å løse opp og styrke bekkenmuskulaturen, dette fungerer godt for min del.

Var til naprapat med bekkenet mitt i sist svangerskap. Hadde bekkenlåsning. 2 behandlinger og jeg var veldig mye bedre og gikk fra å nesten ikke kunne gå til å kunne så smått være i jobb. veldig fornøyd

Har ikke prøvd fysio, mest pga dårlig erfaring når det gjelder andre plager her også, og sverger til kiro. Merker stor forbedring etter en behandling! Hos meg kommer vondtene fort tilbake, og jeg må ha hyppige behandlinger, men det kommer mest pga arbeidsstillingene på jobb - blir liksom "rippet opp igjen". Utfører selv kiropraktikk på dyr, og da blir jeg rimelig gåen i skrotten selv :P

Jeg har vært hos kiropraktor én gang og fått nakken "knekt opp", jeg har siden den gang slitt med nakke problemer :(

Jeg har vært hos kiropraktor én gang og fått nakken "knekt opp", jeg har siden den gang slitt med nakke problemer :(

Oi, det hørtes jo ikke greit ut :o Har også hørt andre si lignende ting, og det er jo kjipt om det blir verre og man blir plaga resten av livet..

Jeg har gått til kiropraktor 3 ganger nå (ca 1 gang pr uke) og jeg føler meg mye bedre. Jeg har en kombo av løsning og låsning, noe som de fleste har enligt både min lege og kiropraktorn. Løsningen får man ikke gjort så mye med, men det kiropraktorn kan hjelpe med er å knekke opp og jobbe med muskler/bindevev/triggerpunkter som blir stive fordi man har vondt. Smerten gjør at man begynner å gå rart, spenner seg etc som da gjør at man får mer smerter/låsninger. Jeg er superfornøyd og kommer gå hos henne så lenge jeg føler det er behov. Verdt pengene!

Søk på nett :)

Men tror de trykker på muskelknuter til de slapper av og ikke er knuter lenger.. Har vært på det en gang og det gjorde veldig vondt, men det vêr deilig etterpå!
Min kiropraktor gjør det samme, veldig effektivt. Og så "knekker" de på plass om det er skjeivstillinger.

Har god erfaring med kiropraktor siden jeg har bekkenlåsning og ikke løsning. Etter fire behandlinger gikk jeg fra å nesten ikke klare å stå eller gå i trapp til å være smertefri. Men nå etter noen uker kommer smertene krypende tilbake, så nå må jeg på ny behandling.

Forrige svangerskap prøvde jeg kiropraktor, fysio og osteopat. Absolutt best resultat av osteopaten, da ho så på kroppen som en helhet og ikke fokuserte kun på bekkenet :-)

Har vært flere ganger i svangerskapet grunnet bekkenlåsning.. var der senest idag! Skal også tilbake i morgen da det tydeligvis ikke var nokk med bare en gang denne gangen det låste seg :/ men kiropraktor er min beste venn i disse dager, da fysio ikke hjalp noe! Er superfornøyd med kiropraktor :)

Oi, det hørtes jo ikke greit ut :o Har også hørt andre si lignende ting, og det er jo kjipt om det blir verre og man blir plaga resten av livet..
Ja! Må si at det var kjempe deilig der og da, men har jo siden den gang (3 år siden) sleti med for svak nakke:/

Jeg har prøvd kiropraktor, vel og merke ikke i forbindelse med svangerskap, men det gjaldt bekkenlåsning. Jeg syns ikke kiropraktor hjalp noe, men regelmessig fysio og trening var redningen for meg.

Back
Topp