Erfaring med Igangsetting??

M-40471928

Første møte med forumet
Jeg skal få induksjon på mandag fordi babyen er litt lite, jeg blir 38+3 og lurte på om det er noen i gruppa som har erfaring med det. Hvor lang tid tok det før dere føde etter Igangsetting? Oh hvordan er det med smerter??
 
Har du født før?

Her ble jeg igangsatt med ballong kl 1030, barnet var født 2041. Men jeg har født før og var godt moden. Man må være forberedt på at det kan ta mange dager, kanskje opp til 5-6 dager før fødsel.

Å sette inn ballong var litt ubehagelig, men fullt overkommelig.
 
Kan snike fra mars: Ble igangsatt med ballong 1.mars, begynte med tabletter 2.mars, vannet gikk 3.mars kl. 15:15, og baby ble født ca. 9 timer senere. Jeg var førstegangs:)
 
Jeg ble innlagt for igangsetting i går kl 10, ble strippet og fikk klyster et par timer senere, uten effekt. Satt inn ballong kl 14 og den sitter i enda, skal jo da ut kl 14 i dag om den ikke faller ut selv. Kjente en del murringer i korsryggen og nederst i magen i går, men avtatt helt i natt. Nå kjenner jeg liksom ingenting :/ regner med de starter opp med piller i løpet av dagen! Tredjerangs med styrtfødsel bak meg, så var forventet at dette skulle gå fort, men Neida!
 
Klokken 10.00 tirsdag fikk jeg satt inn ballong som ramlet ut etter 2 minutter, så de måtte diskutere veien videre. Klokken 14.00 samme dag begynte jeg på tabletter som skulle starte riene og skulle ta en hver andre time, nådde 3 omganger med tabelett før riene var så kraftig at vi tenkte fødselen var i gang og det viste seg å stemme. Klokken 22.56 kom lillebror til verden. Tredje fødsel og raskeste var på 35 minutter, men denne fødselen var helt innafor. Nå var jeg moden å klar for fødsel før igangsetting.
 
Har du født før?

Her ble jeg igangsatt med ballong kl 1030, barnet var født 2041. Men jeg har født før og var godt moden. Man må være forberedt på at det kan ta mange dager, kanskje opp til 5-6 dager før fødsel.

Å sette inn ballong var litt ubehagelig, men fullt overkommelig.
Ja, jeg har ei jente på 7 år. Håper det kan gå fortere.
 
Klokken 10.00 tirsdag fikk jeg satt inn ballong som ramlet ut etter 2 minutter, så de måtte diskutere veien videre. Klokken 14.00 samme dag begynte jeg på tabletter som skulle starte riene og skulle ta en hver andre time, nådde 3 omganger med tabelett før riene var så kraftig at vi tenkte fødselen var i gang og det viste seg å stemme. Klokken 22.56 kom lillebror til verden. Tredje fødsel og raskeste var på 35 minutter, men denne fødselen var helt innafor. Nå var jeg moden å klar for fødsel før igangsetting.
Hvor mange uker var du på vei??
 
Ble satt igang på tirsdag. Fikk ballong kl 11, den falt ut da vannet gikk kl 18.00. Noen murringer da, men ikke så voldsomt. Fikk tablett på kvelden og tok tabletter gjennom hele onsdagen, startet med tabletter i dag igjen. Ikke noe som skjer enda.. Gleder meg til å bli ferdig
 
Ble satt igang på tirsdag. Fikk ballong kl 11, den falt ut da vannet gikk kl 18.00. Noen murringer da, men ikke så voldsomt. Fikk tablett på kvelden og tok tabletter gjennom hele onsdagen, startet med tabletter i dag igjen. Ikke noe som skjer enda.. Gleder meg til å bli ferdig
Lykke til ❤️
 
Jeg skal få induksjon på mandag fordi babyen er litt lite, jeg blir 38+3 og lurte på om det er noen i gruppa som har erfaring med det. Hvor lang tid tok det før dere føde etter Igangsetting? Oh hvordan er det med smerter??
*Sniker fra juni.
Ble igangsatt av samme grunn i forrige svangerskap. Men jeg var da en uke på overtid, så var moden og hadde 3 cm. De tok vannet mitt kl.09.15, så fikk jeg epidural kl 12.30 (6 cm), og hadde 10 cm åpning fra kl 1400,og lille ble født kl.15.45,etter ca en times trykking. En kjempefin og grei fødsel. :) Har ikke annen fødsel å sammenligne med, men igangsettelsen var jo ikke vond, men såklart vondt med rier og trykkefase. Lykke til!
 
Last edited:
Jeg ble satt igang med første. Kom inn 1500 25.august, hun kom 26.august klokken 2010
Jeg var da 5 dager over termin (21.august)
 
Ble satt i gang med 1. og 2., med første tok det 3 dager med andre gikk det 12 timer fra de begynte med tabletter til babyen var født. Har aldri fått ballong.
 
Back
Topp