Erfaring med hvit tannregulering?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Når jeg var hos reg.tannlege med Magnus spurte jeg litt for meg selv og ho i resepsjonen a ho hadde hatt det og at den ble så stygg..men leser andre på nett har hatt god erfaring med det og at det syns mindre..?

Har så ufattelig lyst til å endelig få rettet tenna mine..de er så skjeve så jeg smiler nesten aldri og nekter ta bilder, spesielt om jeg må smile..har ikke bryllupsbilder engang!

Er jo ikke pent med vanlig sølv regulering men må jeg så må jeg, men 1,5-2 år eller noe er laaang tid med stygge metall klumper i munnen, selv om jeg vet det er verdt det så håper jeg hvit er løsningen, smiler så lite uansett så sikkert ikke mange som ser det 

Jeg kunne også tenkt meg å rettet tennene noe, men har ikke råd nå. Men skulle jeg hatt regulering så hadde jeg tatt regulering på innsiden, for det er mulig nå, men dyrere, så du kan jo sjekke ut det:)

Jeg hadde hvit regulering oppe og vanlig grå nede da jeg hadde regulering for mange år siden.Den hvite ble noe gulere etterhvert men syns allikevel den syntes mindre enn den vanlig grå. Nå har tennene mine flyttet så mye på seg at jeg vurderer å få regulering igjen i underkjeven,og gjør jeg det skal jeg ha hvit ja ;-)

Daizy skrev:
Jeg hadde hvit regulering oppe og vanlig grå nede da jeg hadde regulering for mange år siden.Den hvite ble noe gulere etterhvert men syns allikevel den syntes mindre enn den vanlig grå. Nå har tennene mine flyttet så mye på seg at jeg vurderer å få regulering igjen i underkjeven,og gjør jeg det skal jeg ha hvit ja ;-)

Så godt å høre noen med faktisk erfaring med de da  da går jeg nok for hvit oppe og vanlig nede tror jeg..den nede syns jo nesten ikke 

Hadde vanlig regulering når jeg var 11 eller noe men var så dumt og tok den av før tiden og når i tillegg visdomstennene vokste på tvers istedenfor oppover pressa de sånn på tenna at de ble værre enn noen gang  alle 4 er fjernet så har nok plass og alt til rette for regulering..er bare synd det er så dyrt  

MissVixen skrev:
Jeg kunne også tenkt meg å rettet tennene noe, men har ikke råd nå. Men skulle jeg hatt regulering så hadde jeg tatt regulering på innsiden, for det er mulig nå, men dyrere, så du kan jo sjekke ut det:)

De gjorde ikke det her i byen som de sa når jeg hørte for ca 1 år siden, har lest mange syns det er vondt pga tunga kommer borti osv og at det ofte kan ta lengre tid osv...Tror jeg går for hvit oppe jeg da og vanlig nede ev hvit nede også så får det bare bli som det blir..er jeg heldig holder det med 1 års tid...

MissVixen skrev:

Kan man ha det på innsiden ved alle typer "feilstilling?"
Skulle mer enn gjerne ha retta tenna mine selv jeg. 
Irriterer meg grønn på tannlegen jeg hadde da jeg var liten som mente at tenna mine ville rette seg til av seg sjøl... AS IF!!!!! grrrrr

mamiii skrev:

MissVixen skrev:

Irriterer meg grønn på tannlegen jeg hadde da jeg var liten som mente at tenna mine ville rette seg til av seg sjøl... AS IF!!!!! grrrrr

Det vet jeg ikke, men skulle tro det:)

Jeg også irriterer meg grønn over tannlegekontoret som sa til meg, da jeg ringte å fortalte at den strengen bak(etter jeg hadde tatt av reguleringen) hadde løsnet og dermed lurte på om det måtte gjøres noe med, at det trengte jeg ikke å gjøre noe med. Tannlegen jeg har i dag er ikke blid på de for å si det sånn. Det skulle absolutt vært fikset, fordi de sklei jo tilbake etterhvert...

MissVixen skrev:

mamiii skrev:

MissVixen skrev:

Det vet jeg ikke, men skulle tro det:)

Jeg også irriterer meg grønn over tannlegekontoret som sa til meg, da jeg ringte å fortalte at den strengen bak(etter jeg hadde tatt av reguleringen) hadde løsnet og dermed lurte på om det måtte gjøres noe med, at det trengte jeg ikke å gjøre noe med. Tannlegen jeg har i dag er ikke blid på de for å si det sånn. Det skulle absolutt vært fikset, fordi de sklei jo tilbake etterhvert...

Leste et sted at man har rettigheter der også, vet folk har fått halv pris osv på ny runde fordi etterarbeidet osv ikke har vært gjort bra nok..verdt å undersøke!

Har hatt regulering i voksen alder og min tannstillingsfeil kunne ikke rettes opp med feste på baksiden. ( kommer feks an på hvor dypt bitt du har, altså om tennene i underkjeven treffer reguleringen på baksiden når du biter sammen)
Men jeg hadde hvite klosser og synes ikke disse ble merkbart gule.
Tok akkurat 2 år på å bli ferdig med alt, men jeg hadde mye å rette på :)
Retirnert overbitt, tenner som lå over hverandre og en underkjeve som måtte flyttes fremover.

Jeg hadde uansett tenkt at reguleringen kan du uansett ikke skjule helt om du ukke har den inni. Tusenvis av trnåringer gjennomgår dette. Du er enda ung, 1,5 år er er lite offer mot at du resten av livet kan ha et flott smil! Ja, jeg hadde regulering, og jeg hadde gjort det i dag om jeg ikke hadde hatt det som barn.

Nette07 skrev:
Har hatt regulering i voksen alder og min tannstillingsfeil kunne ikke rettes opp med feste på baksiden. ( kommer feks an på hvor dypt bitt du har, altså om tennene i underkjeven treffer reguleringen på baksiden når du biter sammen)
Men jeg hadde hvite klosser og synes ikke disse ble merkbart gule.
Tok akkurat 2 år på å bli ferdig med alt, men jeg hadde mye å rette på :)
Retirnert overbitt, tenner som lå over hverandre og en underkjeve som måtte flyttes fremover.

Så bra  nå er jeg fast bestemt på at jeg skal ha hvit regulering

Bestillte meg time i dag men de hadde ikke noe ledig før neste år..tragisk lang ventetid på sånt altså!!

toneany skrev:
Jeg hadde uansett tenkt at reguleringen kan du uansett ikke skjule helt om du ukke har den inni. Tusenvis av trnåringer gjennomgår dette. Du er enda ung, 1,5 år er er lite offer mot at du resten av livet kan ha et flott smil! Ja, jeg hadde regulering, og jeg hadde gjort det i dag om jeg ikke hadde hatt det som barn.

Ung og ung..hehe..men tenker at kan jeg skjule det litt mer med hvit så gjør jeg det altså  har bestillt meg time som kommer i posten etterhvert, men ikke ledig time før neste år...

Back
Topp