Erfaring med Hausken Lysaker

Vilje35

Glad i forumet
Hei,

Vi har nå hatt tre forsøk hos Hausken Lysaker med veldig varierende erfaring. Før oppstart både leste og hørte vi mye positivt om dem, så vi er litt overrasket over en del ting som har vært tilfelle her.

Intensjonen min er ikke å henge ut noen så jeg går ikke ytterligere i detaljer, men jeg lurer på om noen her er tilknyttet dem pt, og vil dele erfaringer? Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på om vi har vært uheldige/hatt uflaks med oppfølgingen, eller om flere har tilsvarende erfaring. Det er litt avgjørende for veivalgene våre videre, så derfor jeg også lurer på dette.

Må også få understreke at vår misnøye ikke dreier seg om manglende resultat og positivt utfall- som i graviditet. Det er det jo ingen garanti for, så vi er ikke «bitre» av den grunn. Bare så den er ute av verden først som sist.

Takk på forhånd :)

Jeg synes i alle fall de er vanskelige å ordne time hos. Lang kø og rot hos resepsjonist. Tok meg 18 minutter på telefonen å avtale en time tre mnd frem i tid, virker som mye surr. Fikk i tillegg da ikke en gynekologtime, men en ivf oppstarttime til 4000 kr, selv om jeg var tydelig på at vi ikke vet om vi vil gjennomføre ivf med de, derfor ønske om en ordinær time der vi kan gå gjennom historie og snakke sammen. Følte alt bare var veldig vanskelig for de.

Så, ikke erfaring som pasient, men nok erfaring til å vite at det surret orker jeg ikke :p

Jeg synes i alle fall de er vanskelige å ordne time hos. Lang kø og rot hos resepsjonist. Tok meg 18 minutter på telefonen å avtale en time tre mnd frem i tid, virker som mye surr. Fikk i tillegg da ikke en gynekologtime, men en ivf oppstarttime til 4000 kr, selv om jeg var tydelig på at vi ikke vet om vi vil gjennomføre ivf med de, derfor ønske om en ordinær time der vi kan gå gjennom historie og snakke sammen. Følte alt bare var veldig vanskelig for de.

Så, ikke erfaring som pasient, men nok erfaring til å vite at det surret orker jeg ikke :p
Det harmonerer nok dessverre med våre opplevelser der som har vært pasient også.

Begeret var fullt i forrige uke, da legen kom ut på venterommet og leste opp mitt fulle navn og fødselsdato i påhør av to andre pasienter… dette fordi de ikke hadde fordelt pasientene mellom seg på forhånd, og bare sitat: «tok neste på lista». Det bekreftet jo forsåvidt også mine mistanker om at de ikke har vært forberedt og lest journalen min før timene.. for de har jo ikke engang visst hvilke pasienter de skal ha. Altfor dårlig når man betaler så mye.

Igjen, jeg sier ikke at det er sånn for alle og alltid har vært sånn- for jeg ble selv anbefalt dem. Men nå virker det som om det er rimelig kaotisk der. Du gjorde en god vurdering basert på førsteinntrykk virker det som :) Har du vært i kontakt med andre klinikker du har godt inntrykk av? :)

Jeg hadde 2 stk inseminasjon hos Hausken for noen år siden, mens jeg sto i kø hos Riksen, hvor jeg har hatt både inseminering og IVF. Jeg har også hatt noe oppfølging i Porsgrunn fordi det ligger nærmest. Husker ikke detaljer lenger fra Hausken, men ble ikke veldig imponert. Det var helt greit, men det var noe kluss underveis med oppfølgingen, husker jeg. Kunne jeg valgt fritt mellom de 3 klinikkene, hadde jeg valgt Porsgrunn. Det virker ryddig og oversiktlig.

Jeg hadde 2 stk inseminasjon hos Hausken for noen år siden, mens jeg sto i kø hos Riksen, hvor jeg har hatt både inseminering og IVF. Jeg har også hatt noe oppfølging i Porsgrunn fordi det ligger nærmest. Husker ikke detaljer lenger fra Hausken, men ble ikke veldig imponert. Det var helt greit, men det var noe kluss underveis med oppfølgingen, husker jeg. Kunne jeg valgt fritt mellom de 3 klinikkene, hadde jeg valgt Porsgrunn. Det virker ryddig og oversiktlig.
Tusen takk for svar! Fint med konkrete tips som dette :)

Hei!

Vi sitter også igjen med mindre gode erfaringer derfra. Vi har gjennomgått et uttak uten innsett, noe som skyldtes en feil hos klinikken. Dette fikk vi først beskjed om da vi betalte for en oppfølgingstime med legen i etterkant, og forsøket måtte også betales i sin helhet. Vi ba om ultralyd tidligere enn avtalt pga blødninger, dette gikk de ikke med på. Vi måtte da gå privat som bekreftet SA. De glemmer også konsekvent at vi har hatt tidligere forsøk samt at vi har betalt for 3 forsøk når vi kommuniserer gjennom portalen. Vi har nå valgt å ikke gjennomføre vårt siste forsøk der, men heller gjøre fortsette behandlingen offentlig.

Hei!

Vi sitter også igjen med mindre gode erfaringer derfra. Vi har gjennomgått et uttak uten innsett, noe som skyldtes en feil hos klinikken. Dette fikk vi først beskjed om da vi betalte for en oppfølgingstime med legen i etterkant, og forsøket måtte også betales i sin helhet. Vi ba om ultralyd tidligere enn avtalt pga blødninger, dette gikk de ikke med på. Vi måtte da gå privat som bekreftet SA. De glemmer også konsekvent at vi har hatt tidligere forsøk samt at vi har betalt for 3 forsøk når vi kommuniserer gjennom portalen. Vi har nå valgt å ikke gjennomføre vårt siste forsøk der, men heller gjøre fortsette behandlingen offentlig.
Veldig leit å høre at flere har lignende og negative erfaringer, men det var dessverre det vi fryktet. Vi kommer også til å ta en pause og stille oss i kø offentlig, og samtidig sondere andre klinikker. Det sier jo litt når det frister mer med offentlig enn privat.

Vi har gitt flere konkrete tilbakemeldinger til dem, og de bedyrer hver gang at de skal «gjøre alt de kan for å rette opp…». Men det faller sammen gang på gang. Må være noe alvorlig galt der. De ansatte virker heller ikke veldig fornøyd- og det virker som om det er stort gjennomtrekk. En del av sykepleierne har nikket bekreftende til en del av de tingene jeg har sagt fra om. Så jeg ville ikke bli overrasket over om det ikke akkurat er «best place to work».

Er det noen instans man kan klage over disse tingene til- noen som vet? Egentlig burde man tatt seg bryet i fellesskap, for å sørge for at andre slipper dette i fremtiden.

Hei!

Så utrolig kjedelig at dere opplevde det.
Jeg har også hatt litt blandet erfaring med de. De rotet litt med timene men så har jeg tenkt at det kan skje alle.
De har vært veldig hyggelige hele veien.

Vi hadde ferskforsøk nå i juni der som endte opp med null befruktning fordi de valgte å gjøre ivf istedenfor icsi. Det har aldri skjedd med oss tidligere. Har alltid hatt 50% befruktning eller mer med icsi.
Hadde med meg journalutskrifter og all historikk på 10 ferskforsøk. Men følte at de ikke brukte erfaringene fra dem.

I tillegg stimulerte de ikke meg lenge nok så det ble færre egg ut.
Var skikkelig skuffet og sa det til dem uten å lage for mye drama. Ble tilbudt samtale med lege. Det var med Jon. Han la seg flat og tilbød oss nytt gratis forsøk. Det synes jeg var raust og ryddig av dem. Hadde ikke forventet det. Han lovte han selv personlig skulle ta alle ul kontrollene av meg og gjøre uttaket på meg også.
Hadde en uerfaren ny dame på uttak. Uttaket varte i 40 min eller noe. Er vant til toppen 15 min liksom.

Jeg er veldig spent på fortsettelsen hos de nå. Siden det er så dyrt med forsøk og de gir oss gratis så tar jeg det .

Jeg kan ikke få uttykt hvor skuffet og misfornøyd jeg er med Klinikk Hausken Lysaker. Dessverre har vi betalt for 3 forsøk, så vi må gå dit litt til.

Jeg ble rett og slett feilbehandlet, og det kunne gått veldig galt hadde jeg ikke blitt så sint at jeg kjeftet meg til sykehushenvisning.

I tillegg er de svært sparsomme med å gi den informasjonen man trenger, de forklarer ikke hvorfor de velger det ene fremfor det andre, har ikke tid til å snakke, svarer unnvikende. Samtlige helt vanlige undersøkelser er smertefulle, fordi legene er så hardhendte med ultralyd-"pinnen". I tillegg virker det ikke som om alle legene har fått tilstrekkelig med opplæring, for jeg har opplevd at behandlinger de sier skal ta 10 minutter og er smertefrie tar inntil en time og er ren tortur. Jeg har heller aldri vært borti en mer usympatisk lege da han fortalte at fosteret var dødt.

Jeg skal rapportere dem til Statsforvalteren, og håper alle andre med dårlig erfaring gjør dette.

Jeg kan ikke få uttykt hvor skuffet og misfornøyd jeg er med Klinikk Hausken Lysaker. Dessverre har vi betalt for 3 forsøk, så vi må gå dit litt til.

Jeg ble rett og slett feilbehandlet, og det kunne gått veldig galt hadde jeg ikke blitt så sint at jeg kjeftet meg til sykehushenvisning.

I tillegg er de svært sparsomme med å gi den informasjonen man trenger, de forklarer ikke hvorfor de velger det ene fremfor det andre, har ikke tid til å snakke, svarer unnvikende. Samtlige helt vanlige undersøkelser er smertefulle, fordi legene er så hardhendte med ultralyd-"pinnen". I tillegg virker det ikke som om alle legene har fått tilstrekkelig med opplæring, for jeg har opplevd at behandlinger de sier skal ta 10 minutter og er smertefrie tar inntil en time og er ren tortur. Jeg har heller aldri vært borti en mer usympatisk lege da han fortalte at fosteret var dødt.

Jeg skal rapportere dem til Statsforvalteren, og håper alle andre med dårlig erfaring gjør dette.
Hei, jeg skulle gjerne ha kommet i kontakt med deg, da vi nå er i prosess med advokat grunnet sakens utvikling for vår del. Går ikke i detalj her, men send meg gjerne en privat melding.

Så utrolig kjipt at dere har opplevd dette.. Høres virkelig ikke bra ut til å måtte betale såå mye..

Første gangen vi var der ble vi ikke noe særlig imponerte egentlig.. Følte oss rett og slett lurt og vi følte at legen ikke hadde noe empati.. Vi hadde en fertilitetssjekk, og mannen tok sædprøve. Alt var bra med meg og spermen så bra ut den også sa legen. Kanskje litt redusert kvalitet, men med ivf skulle det gå greit mente han. Vi fikk med resept på tabletter så jeg skulle få eggløsning(usikker på om jeg får EL). Ble sendt videre til sykepleier for å snakke om sprøyter, uttak, innsett osv.. Hun virket super hyggelig og vi var virkelig klare for å sette igang, Plutselig kommer legen brusene inn og bare forteller rett ut at de ikke fant noen sædceller i prøven allikevell.. Vi ble jo totalt sjokkerte og kjempe lei oss. Han var inne i nøyaktig 1 min for å fortelle det før han gikk ut igjen.. Vi rakk ikke å stille noen spørsmål eller noe..
Så vårt første møte med Klinikk Hausken var ikke så behagelig eller bra..

Men nå har vi vært igjennom 1 operasjon for mannen(Mikro Tese) 1 eggutakk og 2 innsett og vi er endelig gravide! Vil si disse timene her har vært bra. Har følt de har hatt tid til oss og de husker hvem vi er, trenger ikke å si navnene våre når vi kommer. Vi får raske svar i pasientportalen og føler vi får svar på det vi spør etter.

Eneste jeg syns er negativt nå er at de forklarer ikke ting så godt når de gjør det. Sier ikke hva som skjer osv.. Og å ringe til de etter lunsj kan man bare glemme, får ikke svar, men de ringer opp igjen ganske fort hvis du vil de skal ringe opp igjen.

Litt blandet erfaringer med de, men bortsett fra den første timen, så er vi egenlig fornøyde.

Hei, vi har også vært uheldige med denne klinikken. Er det mulig å komme i kontakt med dere?

Jeg har hatt ett forsøk der og kjenner meg ikke igjen i deres fortellinger i det hele tatt, faktisk! Jeg har vært veldig fornøyd med hele behandlingen og følte meg godt tatt vare på underveis i prosessen. Både legene og sykepleierne har vært vennlige og proffe.

Riksen derimot har jeg mer blandede erfaringer med… Så for min del har det vært en glede å bytte over til Hausken.

Det er leit å høre om deres erfaringer, det kan jo tyde på at det er noen problemer der, men min erfaring har i hvert fall bare vært positiv.

Jeg har hatt ett forsøk der og kjenner meg ikke igjen i deres fortellinger i det hele tatt, faktisk! Jeg har vært veldig fornøyd med hele behandlingen og følte meg godt tatt vare på underveis i prosessen. Både legene og sykepleierne har vært vennlige og proffe.

Riksen derimot har jeg mer blandede erfaringer med… Så for min del har det vært en glede å bytte over til Hausken.

Det er leit å høre om deres erfaringer, det kan jo tyde på at det er noen problemer der, men min erfaring har i hvert fall bare vært positiv.
Ingenting er bedre enn det- er det noe jeg virkelig ønsker så er det at folk blir behandlet ordentlig i en slik prosess. Veldig glad for å høre at du har god erfaring,- det er dessverre ikke tilfelle for min del, og jeg er ganske robust og ikke spesielt «vanskelig». Det har vært ganske graverende ting for mitt vedkommende, hvis ikke hadde jeg ikke brukt tid eller energi på det.

Hei. Jeg har også dårlige erfaringer hittil. Burde tatt magefølelsen på alvor, men har nå betalt mye for donor der, så da må vi vel fortsette der. Føler meg helt ærlig utrygg, har vært myyye rot i hvert eneste ledd. Kjenner meg ikke igjen i å være ivaretatt i det hele tatt.

Før nå har jeg lest så mye positivt at jeg lurte på om jeg har høye forventninger, men ser at det er flere med samme oppfatning.

De rota mye med min behandling også, men det er et par år siden nå. Var likevel mye bedre enn Riksen, de rota ENDA mer…

Back
Topp