Erfaring med Gonal f?

Lucie

Glad i forumet
Junibollene 2023
Noen som har erfaring med denne? Hvilken dose og hvilken dag har dere startet på? Har lest litt i felleskatalogen og der står det at man skal starte på dag 2/3..

Jeg husker ikke helt hvilken dag jeg starta. Men jeg hadde lang protokoll, så hadde nesespray i lang tid først.
Så ikke helt sikker på dager og sånn.

Begynte på 125 iE første uka cirka, også opp til 200 iE i cirka 4 dager, før eggløsningssprøyta.

Hukommelse er noe dritt kjenner jeg. Burde ha huska dette.

Har alltid startet med sprøytene på dag 2, uansett hvilket merke jeg har. Tror kanskje dosen var 210 eller noe i nærheten. Husker ikke helt

Jeg husker ikke helt hvilken dag jeg starta. Men jeg hadde lang protokoll, så hadde nesespray i lang tid først.
Så ikke helt sikker på dager og sånn.

Begynte på 125 iE første uka cirka, også opp til 200 iE i cirka 4 dager, før eggløsningssprøyta.

Hukommelse er noe dritt kjenner jeg. Burde ha huska dette.
Ikke alltid like lett å huske tilbake☺️ Takk for svar:-)

Har du ikke fått "oppskrift" fra klinikken på hvilken dag og hvor stor dose?
Takk for svar☺️
Fikk en plan før jul på forrige forsøk,men det var på et annet hormon. Har vært så forsinket etter forrige forsøk (hvor jeg også gikk på P-piller 3 mnd før). Har planlagt GU i morgen og hadde ikke trodde jeg skulle få TR før det, men det har selvsagt kommet nå. Lurer derfor litt på om jeg skulle vente til i morgen.

Snapchat-1665666537.jpg

Selv om hukommelsen ikke er på plass.
Så har jeg skjema jeg fulgte.

Jeg begynte med 225, men på siste forsøk gikk jeg på 450 i flere dager før uttak.
Ok, takk for svar☺️ Fikk skjema for Gonal f på forrige forsøk, men da skulle jeg bruker menopur og ikke gonal f. Dosen var på 375, men var bare så usikker på om jeg skulle bruke samme dose på gonal f.

Ok, takk for svar☺️ Fikk skjema for Gonal f på forrige forsøk, men da skulle jeg bruker menopur og ikke gonal f. Dosen var på 375, men var bare så usikker på om jeg skulle bruke samme dose på gonal f.

Har ingen aning om forskjellene. Jeg ville ringt for å høre ang dose for sikkerhetsskyld. Rart du ikke har fått nytt skjema.

Har ingen aning om forskjellene. Jeg ville ringt for å høre ang dose for sikkerhetsskyld. Rart du ikke har fått nytt skjema.
Det er vel litt min skyld og. Har tenkt og tenkt på om jeg skal gå for ED eller ivf... Har vært så forsinket og etter forrige forsøk.

Fikk snakket med klinikken i dag og starter med sprøyter i kveld Skulle bruke 375 frem til onsdag.

Starta med 150 IE på CD 2 , gikk totalt 9 dager fra oppstart sprøyter til uttak.
14 modne egg ut.

Andre forsøk samme dose, 11 dager totalt 6 egg ut. Her ble det barn.

Tredje forsøk Elonva 150 IE , så puregon økning til 225 IE. 14 dager totalt ( fra oppstart til uttak, ikke 14 sprøytedager)
9 egg ut, 8 modne. Ble barn.

Startet på CD2 alle gangene.

Lykke til.

Starta med 150 IE på CD 2 , gikk totalt 9 dager fra oppstart sprøyter til uttak.
14 modne egg ut.

Andre forsøk samme dose, 11 dager totalt 6 egg ut. Her ble det barn.

Tredje forsøk Elonva 150 IE , så puregon økning til 225 IE. 14 dager totalt ( fra oppstart til uttak, ikke 14 sprøytedager)
9 egg ut, 8 modne. Ble barn.

Startet på CD2 alle gangene.

Lykke til.
Tusen takk☺️ Håper sånn at vi lykkes denne gang! Litt spent siden det er første forsøk på andre hormoner. Har alltid gått på menopur eller menopur kombinert med menopur.

Hei☺️ jeg gjorde litt feil når jeg tok sprøyta/gonal f. Og slapp opp når nålen var inne i magen.. Det ser ikke ut til at det kom noe blod inn. Det står ikke noe om hva som skjer om man gjør feil.. Vet du noe om det? Er hele greia ødelagt?

Hei☺️ jeg gjorde litt feil når jeg tok sprøyta/gonal f. Og slapp opp når nålen var inne i magen.. Det ser ikke ut til at det kom noe blod inn. Det står ikke noe om hva som skjer om man gjør feil.. Vet du noe om det? Er hele greia ødelagt?

Tenker du den "knappen" på toppen? Isåfall gjorde jeg det noen ganger, glemte meg ut. Gikk helt fint det.

Back
Topp