Erfaring med gjentagende sykdom?

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Som dere vet er det jo mye sykdom i barnehageårene. Guttungen kommer stadig hjem snørrete, med litt hoste osv.
Som regel er det bare det, og han og mannen min slipper unna med litt snufsing.
Problemet er at jeg blir så utrolig dårlig selv. Hver eneste gang er jeg helt sengeliggende, med tungpust, grønt oppspytt, lett feber, muskeværk og generelle forkjølelse symptomer som snørr og hoste. Å gå på do er en hel jobb.
Hatt atypisk lungebetennelse to ganger dette barnehageåret. Som regel går det ikke mer enn 2 uker mellom hver sykdomsperiode, noen ganger opptil 4 uker.
Legen min sier det er vanlig å være så mye syk når barna går i barnehage. Har jo forstått det, men er det vanlig å værr SÅ syk, SÅ ofte??
Noen innspill?

Jeg har akkurat fått beskjed fra barnelege om at det virker som om minien er unormalt mye syk, selv om han har storesøster i barnehagen, og han er syk ca en gang i måneden. Regner med det ikke er mer normalt for en voksen å være så ofte syk. Vi tok en haug med prøver for å se om det er noen grunn til et evt dårlig immunforsvar, så vi får se når vi får svar. Vet de blant annet sjekket for vitaminmangler, hun nevnte spesielt vitamin D og B12. Kanskje du skulle få sjekket litt?

Trur det er mye sykdom i år. Ingen bhg barn her og enda så har vært syke omtrent fra desember. Håper den runden her var den siste.

Litt det samme her. Junior lissom nyser tre ganger så er han frisk og så blir jeg liggende i tre uker. Det skjer hver gang. :(

Min yngste på 1,5 år går ikke i bhg (men broren gjør), og han er veldig mye syk. Bare i år har han hatt halsbetennelse 3 ganger, omgangssyke 3 ganger og ellers forkjølelser ol.
Han har store mandler, og prøves ut med astmamedisin nå. Han har nedsatt immunforsvar, og rekker på en måte ikke å bygge seg opp igjen før han blir syk igjen.
Vi andre i familien er ikke så ofte syke.
Jeg gruer meg stort til bhgstart på han til høsten mtp akkurat dette...

Som dere vet er det jo mye sykdom i barnehageårene. Guttungen kommer stadig hjem snørrete, med litt hoste osv.
Som regel er det bare det, og han og mannen min slipper unna med litt snufsing.
Problemet er at jeg blir så utrolig dårlig selv. Hver eneste gang er jeg helt sengeliggende, med tungpust, grønt oppspytt, lett feber, muskeværk og generelle forkjølelse symptomer som snørr og hoste. Å gå på do er en hel jobb.
Hatt atypisk lungebetennelse to ganger dette barnehageåret. Som regel går det ikke mer enn 2 uker mellom hver sykdomsperiode, noen ganger opptil 4 uker.
Legen min sier det er vanlig å være så mye syk når barna går i barnehage. Har jo forstått det, men er det vanlig å værr SÅ syk, SÅ ofte??
Noen innspill?

Jeg fikk råd av kiropraktoren min om å ta Immiflex, kjøpt på helsekosten. Sliter en del med forkjølelser selv, og det setter seg veldig ofte på bihulene. En stund siden jeg har tatt det nå, men tror jammen jeg skal begynne.

Tusen takk for gode innspill og råd. Skal sjekke vitaminstatus, og teste ut disse Immiflex :)

Iflg legen min er det normalt at immunforsvaret får seg ein knekk nokre ganger i løpet av voksenlivet, og at ein da gjerne er mykje sjuk i eit heilt år, for så å vera frisk i mange år etterpå:)

Samme problemet her, jobben min tror jeg lyver. Pga jeg har vært så mye syk. Så er veldig frustrende! Men var akkurat likt da jeg prøvde å jobbe i barnehage for noen år siden.
Føles ikke bra å være så mye syk at arbeidsgiver tror man lyver å bare ikke gidder/orker å komme på jobb. Mens man virkelig ligger hjemme med full av feber og influensa aktige sykdommer. Eller omgansyka.

Back
Topp