Erfaring med epidural?

Absolutt ikke vondt å få den satt! Husker ikke hvordan det kjentes ut. Fødselsmertene var nok 1000 ganger værre.

Men noe særlig virkning hadde jeg ikke av den. Tok litt av smertene øverst i magen. Men fikk ikke noe pause som mange snakker om. Så kommer ikke til å rope så fort etter den denne gangen.

Epiduralen sendte meg rett fra smertene til himmelen[:D]
Elsker epiduralen..
Jeg hadde intense rier uten pauser.. når epiduralen ble satt så lå jeg og jabba i tlf og spiste , sov og koste meg frem til jeg fikk pressriene[;)]

Merka ikke at den ble satt heller , kjente jo at di tukla med ryggen.. men ikke vondt i det hele tatt[:)]

ORIGINAL: Funny1

Merket ikke at de satte den! Funket gjerne litt for mye hos meg, for kjente ingenting av smerte,heller ikke at jeg hadde press rier, jordmor måtte fortelle meg når jeg sku presse, klippingen,sugekopp og sying kjente jeg ingenting til!!!

Hører jo me til historien at de glemte å slå av epeduralen etter at jeg hadde født!![8|]

Samme her, så fikk lokalbedøvelse men seg var fullstendig bedøvd av epidural[;)] Det gikk ganske fort på slutten da, og fødte i vaktskiftet (en JM tok i mot Henry, og en annen sydde meg) så var nok derfor...
JM ble meeget overrasket da jeg sa jeg måtte på do igjen (hadde allerede vært en gang og da måtte jeg faktisk), og hun sjekket meg og jeg hadde full åpning[:D] Hun sa dagen etter at de fleste trenger drypp etter epidural [8D] Fikk ikke tid til å ringe på barnepleier en gang, hun kom bare tilfeldigvis innom[8D]

Funka ikke med første, og funka som fly andre gangen. Helt til de jævligste åpningsriene, der jeg gikk fra 3-10 cm på 20 minutter.. [&:] Da kunne ingen epidural i verden hjelpe meg, fikk jeg beskjed om.. 

Epidural - I love it!!
Kjente ikke at de satt den engang.. og den var helt klart med på å gjøre hele fødsels opplevelsen min mye bedre!
Eneste dumme var at den funket så godt at jeg måtte se på skjermen for å finne ut at jeg hadde pressriene, dette førte til at det tok tid å få skatten ut.
Og det var også tungt å presse uten den pressfølelsen og riene. Men jeg velger det helt klart igjen for å få en god opplevelse.

Alle er forskjellig og de er fødslene også!! [:)]

Første gangen jeg hadde epidural så virket den bare hallveis.

Men andre gangen var jeg heldig for da virket den som den skulle[:)]

Jeg fikk en smertefri fødsel pga den. Og lillebror var 4755g da han kom ut. Revnet ganske masse, men kjente ikke noe. (var vondt å sitte i nesten to mnd etterpå da...)

Jeg skulle absolutt ikke ha epidural. Men da de mistet kontakten med meg ble beslutningen tatt over meg. Husker jeg våkna, og det var helt herlig. Den hadde visst nok særdeles god effekt på meg ifølge jordmødrene... [:)]

Blir neste fødsel ikke hard og lang drøyer jeg ikke et sekund med å få den igjen!

Siden du ikke ville høre noe negativt om den, får jeg la være å nevne at jeg kjente lammelser av den i 2-3 måneder etterpå... [8D]

Første gangen var jeg så opptatt med andre smerter at jeg ikke kjente noe som helst av stikket. Andre gangen var i forbindelse med planlagt keisersnitt, og da kjente jeg det "litt" bedre kan du si. Men det er en smerte som går raskt over, og vondt skal jo vondt fordrive har jeg hørt! [;)]

Anestesilegen festet den så dårlig at hele kateteret datt ut [>:] fikk gleden av støtdosen da, men den varte ikke lenge.... Endte i ks, og spinal var som å komme til himmelsen [:)]

Bare kjør på. Det lille du kjenner vare bare i et par sekunder så er du i himmelrike. Fikk til å med sove en liten halvtime jeg. Det negative er at deg kan stoppe opp prosessen litt og det vil ta lengre tid før du kommer til siste fase. Måtte sette drypp på meg for å få fortgang igjen. På slutten kjenner du jo uansett pressveene.

På meg glemte de å skru av epiduralen og når de ba meg reise meg opp klarte jeg jo ikke stå på beina. hehe komisk så jeg ut. Helt gele. Måtte kjøre "kontorstol" ut til dusjen. hehe

Så sant jeg kunne unngått det ville jeg ikke hatt det under en fødsel, men det er meg. [8D]Epidural og spinal har jeg hatt flere ganger, i forbindelse med operasjoner, og syns ikke det er noe pes. Var litt kjipern ene gangen da de traff litt feil og jeg fikk helt for jævlig vondt og klarte ikke puste, ble aldri skikkelig bedøvd og fikk til slutt narkose istedet. En annen gang brukte legen lang tid på å treffe riktig og jeg ble dritkvalm. Traff til slutt da. Har flere gode opplevelser enn dårlige med slik bedøvelse da. [8D]

Satt på første forsøk... Lettet trykke helt enormt, ble hundre ganger deiligere å føde. Så sluttet den å fungere etter 30 min ca... JM skrudde opp og skrudde opp i veiledning med legen. Null respons, ble bare vondere og vondere... Så bar det til Haste-KS[;)]

Så det er jo flott så lenge det fungerer da og har jo ikke "kostet" meg noe å ha epidural... Men det hjalp jo ikke akkurat så veldig heller..
Så er ambivalent, regner uansett med at jeg må ha KS neste gang, så slipper vel å ta stilling.

MEN det var ikke noe vondt å sette sammenlignet med rier, bare ikke se på nålen. Den er LANG:..

Back
Topp