Erfaring med CB tester?

Mæddis88

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har i dag kjøpt CB testen på apoteket. Den med 2 stk i pakken! På selve pakkningen så står det at den skal være 99% sikker, og at man kan begynne å teste 4 dager før beregnet mens.

Jeg testet i dag, 10 DPO, men ingen + tegn å se. Kan det da være for tidlig, selvom det står 4 dager før mens, eller er jeg rett og slett ikke gravid? Noen mener jeg skal ta en test igjen om noen dager å se..

Har disse symptomene:

- Hetetokter til tider
- Meget kvalm
- Usedvanlig trøtt
- Hard og bakovervendt livmorhals (har født før, så har en bitte bitte bitte liten avlang åpning, noe som er vanlig, dog..)

Kjempe fint med både negative og positive tilbake meldinger på dette..

Selv om testene kan slå ut allerede 4 dager før ikm, så betyr det ikke nødvendigvis at alle gjør det. Noen trenger lengre tid for å produsere nok hcg før det slår ut på testene. Jeg fikk ikke positivt før 3-4 dager etter ikm, jeg(mistet like etter, så det kan ha noe å si..), så er fullt mulig at du likevel er gravid :)

Har dessverre ingen erfaring med disse testene.

BabyKlein91 skrev:
Selv om testene kan slå ut allerede 4 dager før ikm, så betyr det ikke nødvendigvis at alle gjør det. Noen trenger lengre tid for å produsere nok hcg før det slår ut på testene. Jeg fikk ikke positivt før 3-4 dager etter ikm, jeg(mistet like etter, så det kan ha noe å si..), så er fullt mulig at du likevel er gravid :)

Har dessverre ingen erfaring med disse testene.

Hei!

Ok.. Da få jeg vente noen dager med å teste på nytt :-D

Takk for svaret!

Hei :)

på baksiden av esken til den clearblue jeg brukte ( den digitale ), står det en liten oversikt over hvor stor prosent av gravide som får resultatet "gravid" etter hvor tidlig de tar den..

antall dager før forventet menstruasjon 
-1 dag = 95%   -2 dager = 90%  -3 dager= 82%  -4 dager = 51%

*spent* skrev:

på baksiden av esken til den clearblue jeg brukte ( den digitale ), står det en liten oversikt over hvor stor prosent av gravide som får resultatet "gravid" etter hvor tidlig de tar den..

Hei!

Da bør det være ganske sikkert? Hmm! Noen får ikke gravid, mens andre får :-/

Mæddis88 skrev:

*spent* skrev:

Hei!

Da bør det være ganske sikkert? Hmm! Noen får ikke gravid, mens andre får :-/

jo nærmere mens du er når du tar den, jo større sansynlighet er det for at du får et riktig svar..  :) lykke til!

Jeg fikk positivt med billigstrimlene, og den dagen jeg ventet mensen så tok jeg digital med morgen urin der det kom "ikke gravid", så tok jeg digital ukesindikator samme dag med ettermiddagsurin og fikk gravid 1-2. Så stoler mest på ukesindikator, for den må jo måle ganske lav HCG og, siden den skal skille mellom alle ukene :) Min teori hvertfall :)

Jeg testet negativ med CB noen dager før forventet mens, men fikk gravid noen dager etter. Er vel individuelt for alle hvordan hormonproduksjonen utvikler seg.

HcGnivået er veldig forskjellig fra person til person. Noen tester positivt tidlig, og andre lenge etterpå. Jeg testet ikke positivt før et par dager før ikm :)

Fikk positiv test 2 dager før ikm. Men spørs vel på hcg i kroppen. Forrige gang testet jeg 4 dager etter ikm.

Back
Topp