Erfaring med brystreduksjon og amming?

Mammadrømmen

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Jeg tok en brystreduksjon+løft i 2009, fjernet rundt 700 gr. Puppene har holdt seg fine og faste til dags dato.

Etterpå operasjonen sa kirurgen til meg at jeg ikke burde amme fordi da var på en måte operasjonen bortkastet. I mange år har jeg tenkt at jeg ikke skal amme av den grunn. Men nå har jeg altså skiftet mening! :-) Tenker at det vil skape et tettere bånd mellom meg og babyen hvis dem ammes, dessuten er det vel enklest. Slippe flaskekoking osv.

Men det er jo ikke sikkert jeg får til å amme?

Er det noen som har erfaring med å amme (5 år) etter brystreduksjon? Og til det overfladiske spørsmålet, hvordan ble puppene etterpå?

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Ei venninne av meg har tatt brystreduksjon og fikk baby nå i sommer. Hun ammer, men redusert. Hun produserer ikke nok melk, så de gir flaske med morsmelkerstatning i tillegg.

❤ alle gode ting er tre ❤

Jeg tok en brystreduksjon+løft i 2009, fjernet rundt 700 gr. Puppene har holdt seg fine og faste til dags dato.

Etterpå operasjonen sa kirurgen til meg at jeg ikke burde amme fordi da var på en måte operasjonen bortkastet. I mange år har jeg tenkt at jeg ikke skal amme av den grunn. Men nå har jeg altså skiftet mening! :) Tenker at det vil skape et tettere bånd mellom meg og babyen hvis dem ammes, dessuten er det vel enklest. Slippe flaskekoking osv.

Men det er jo ikke sikkert jeg får til å amme?

Er det noen som har erfaring med å amme (5 år) etter brystreduksjon? Og til det overfladiske spørsmålet, hvordan ble puppene etterpå?

Tror ikke denne legen hadde fått utdelt for mange ekstra hjerneceller!!! Brystene forandrer seg først og fremst på grunn av svanger skapet, og da jeg tok brystreduksjon sa legen til meg at de prøver så godt de kan å beholde alt som det skal under en slik opr, akkurat fordi man skal kunne amme. Venninnen min som har tatt det, har fullammet 4 barn. Så gjør det som er riktig for deg og babyen :) Vet ikke om jeg kan amme jeg heller, men håper det. Slipper mye ekstra stress da :)

En veninne av meg gjorde d etter første barn, men har ikke klart å amme etter det. (prøvd med 2 barn).. Men OM du får d til, så er d ikke ammingen som "ødelegger" fasongen, nemlig hormonene ;)

To venninner av meg har gjort det. Ingen av dem har hatt nok melk. Men det er jo absolutt verd et forsøk. Og som ei over her skriver, så forandrer brystene seg først og fremst pga. Svangerskapet.

En veninne av meg gjorde d etter første barn, men har ikke klart å amme etter det. (prøvd med 2 barn).. Men OM du får d til, så er d ikke ammingen som "ødelegger" fasongen, nemlig hormonene ;)

Det jeg mente med det lege sa, var at hvis du ikke ammer eller forsøker i det hele tatt, så er sjansen for at brystene trekker seg sammen slik de var før svangerskapet større :-)

Det jeg mente med det lege sa, var at hvis du ikke ammer eller forsøker i det hele tatt, så er sjansen for at brystene trekker seg sammen slik de var før svangerskapet større :-)

Hva ønsker du selv?

Satt på spissen:
Morsmelk er en av de beste tingene en mor kan gi i starten på livet til babyen. Babyen får antistoffer og maten er 100% tilpasset barnets behov. Det er kun fordeler ved å amme enn å ikke, riktig temperatur, maten er alltid med, du treng ikke styre med flaske på natta.

Eller la være å amme fordi du vil at puppene dine skal bli like fine igjen?

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Hva ønsker du selv?

Satt på spissen:
Morsmelk er en av de beste tingene en mor kan gi i starten på livet til babyen. Babyen får antistoffer og maten er 100% tilpasset barnets behov. Det er kun fordeler ved å amme enn å ikke, riktig temperatur, maten er alltid med, du treng ikke styre med flaske på natta.

Eller la være å amme fordi du vil at puppene dine skal bli like fine igjen?

<3 Gutt feb.12 <3

Ja det er det jeg tenker på, jeg vil jo barnet mitt kun det beste. Men når du har en rygg som omtrent har vært knekt på midten pga for store bryster, har du ikke veldig lyst til å få det igjen :-) Og nå mener jeg altså permanent, jeg forstår at brystene blir større og at de fortsetter å være det så lenge du ammer.

Puppene går ganske tilbake til "normalen" etter ammingen.
Mine ble ganske like bortsett fra at de føltes litt mer uten innhold... Mistet litt spensten...

<3 Gutt feb.12 <3

Back
Topp