Erfaring med brystpumpe?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg vurderer å skaffe meg en pumpe i tilfelle jeg en eller annen gang om veldig lenge har lyst til å gjøre noe uten bebisen.. ;) Hva/hvilken anbefaler dere? Elektrisk eller manuell? Merke? Bør jeg leie før jeg kjøper, slik at jeg får testet?

Brukte Medela elektrisk pumpe på sykehuset, har Avent manuell pumpe hjemme. Må si at jeg foretrekker den elektriske. Jeg synes den manuelle er noe herk å holde på med!:p Men vet at mange foretrekker manuell. Hvis det bare er en gang i blant så holder det sikkert med manuell, skulle du ha pumpet flere ganger i døgnet ville jeg nok gått for elektrisk.

Jeg fikk låne en elektrisk av venninna mi, fikk den i hus sånn for sikkerhets skyld. Nå er lillegutt fem uker og takket være brystpumpa kan mor unne seg en tur på kino ikveld :)
Veldig praktisk og enkelt med elektrisk, selv om de koster en del.. Har Medela, samme som på sykehuset.​

Jeg vurderer å skaffe meg en pumpe i tilfelle jeg en eller annen gang om veldig lenge har lyst til å gjøre noe uten bebisen.. ;) Hva/hvilken anbefaler dere? Elektrisk eller manuell? Merke? Bør jeg leie før jeg kjøper, slik at jeg får testet?

Min medela swing gjør nytten her i alle fall. Den har fått kjørt seg laughing7

Billigere her enn på apoteket, fant den siden da jeg bestilte ekstra deler til den i går.

http://www.mamille.no/brystpumpe/medela-swing-elektrisk-brystpumpe.html

Kjøpte meg Medela swing på vei hjem fra sykehuset - kostet litt, men absolutt verdt pengene! Den er elektrisk og bråker ikke så mye :) Jeg hadde ikke klart meg uten! :P

Men trenger man egentlig elektrisk når det bare er for en sjelden gang?

Nei, jeg klarte meg fint med manuell forrige gang jeg ammet.

Jeg pumper bare om jeg skal ut og ikke ha med babyen, som ikke er så ofte;) har avent manuell - er veldig fornøyd med den til mitt bruk:)

"I tilfelle du av og til har lyst til å gjøre noe uten babyen" holder manuell pumpe lenge. Hvilket som helst merke duger. Kanskje det til og med er like lettvint med håndmelking om du får det til, eller med melkeoppsamlingskopp på det andre brystet mens babyen ammer.

Hvis du skal pumpe mye, f.eks. for å starte tidlig på jobb, da trenger du elektrisk. Skal du pumpe ekstremt mye, f.eks. fordi barnet ikke tar brystet, da synes jeg Medela med riktig størrelser på delene er det eneste merket som holder. Men som sagt, ikke nødvendig til ditt bruk.

"I tilfelle du av og til har lyst til å gjøre noe uten babyen" holder manuell pumpe lenge. Hvilket som helst merke duger. Kanskje det til og med er like lettvint med håndmelking om du får det til, eller med melkeoppsamlingskopp på det andre brystet mens babyen ammer.

Hvis du skal pumpe mye, f.eks. for å starte tidlig på jobb, da trenger du elektrisk. Skal du pumpe ekstremt mye, f.eks. fordi barnet ikke tar brystet, da synes jeg Medela med riktig størrelser på delene er det eneste merket som holder. Men som sagt, ikke nødvendig til ditt bruk.

Med første baby brukte jeg å pumpe masse, da jeg hadde overflod av melk. Da brukte jeg bare en vanlig avent manuell pumpe. Med andre baby var jeg så dreven på håndmelking at jeg syntes det har like greit å gjøre det på den måten i stedet for å pumpe :) veldig enkelt å håndmelke, slipper å montere/demontere pumpa hver gang, og vaske/sterilisere ikke minst :) så er det snakk om noen få ganger++ så anbefaler jeg det enkleste ;)

Jeg bruker medela elektrisk pumpe nå som jeg er på sykehuset! Siden lillegutt er syk og ikke kan amme foreløpig.. Har en elektrisk medela hjemme også! Men har ikke vært hjemme siden fødsel, så har ikke fått prøvd den!

Vil tro at det er lettere med en elektrisk, men hvis man ikke pumper mye så holder det sikkert med en manuell!!

Sist hadde jeg Avent sin manuell pumpe, brukte den egentlig ganske ofte, men trengte ikke noe mer :)

Back
Topp