Erfaring med blødning i svangerskapet.

Blødninger i svangerskap er noe dritt! Skjønner godt du ble stressa!
jeg hadde en stor blødning og klumper rundt uke 8. Var helt sikker på at det var en spontanabort, og legen ga ingen gode prognoser. Ble sykemeldt et par dager. Dagen etterpå fikk jeg ultralyd, og da viste det seg at det var hjertelyd og at fosteret hadde det bra. Nå er jeg over 17 uker og fortsatt gravid! Har ikke hatt blødninger etterpå, heldigvis, og håper jeg slipper flere!
Så det kan altså gå godt, selv om det selvfølgelig alltid er en viss sannsynlighet for SA når en blør en del+ har klumper.
Åh så godt å høre at det gikk bra. Jeg har ikke hatt blødninger i den forstand at det he vært frisk blod siden den store med klumper. Har bare hatt typ litt lysebrunt når jeg tisser og litt slimete brunt utflod/slim. Har ingen smerter heller så tenker at alt er ok, men syntes det er litt ubehagelig at det kommer så mye ut så lenge etter og hvor normalt det er å ha disse «blødningene» i etterkant. Men tror jeg skal få booket en ultralyd om en ukes tid bare for min egen del, tror ikke jeg klarer å vente 4 uker til OUL
 
Takk for tilbakemeldingen, jeg har heldigvis ikke hatt særlig smerter i forbindelse med blødningen så roer meg i allefall ned med det. Skal på ordinær UL om en måneds tid men tenkte kanskje å bare sjekke med jordmor eller lege start neste uke om blødningene ikke har gitt seg, og høre hva de syns og om det er noe som burde sjekkes opp for sikkerhets skyld


Jeg hadde fersk blødning i uke 11+0, og var på legevakten 2 dager rett etter hverandre uten at de fant ut hva det var, alt var bra med den lille og livmorhalsen så bra ut osv osv. Fikk blødning som var spotting av rosa blod og utviklet seg til fersk blod uten klumper, men de kunne som sagt ikke finne ut hva det var da alt så bra ut osv. Det ga seg en uke seinere og jeg har ikke hatt noe siden da, og nå er jeg 20+0. Men jordmor og gynekologen mente at det var vanlig og at man kan som oftest bli en av de som eventuelt vil få "mensen" mens man går gravid, noe som ikke er helt vanlig og ikke helt uvanlig heller.

Men jeg anbefaler deg sterkt å komme deg til en privat gynekolog istedenfor å gå å vente på ordinær UL. Sånn at du slipper å bekymre deg osv, for det gjorde vi og nå er vi rolige :Heartred

Masse lykke til og krysser fingre for at alt går bra!! :Heartbigred
 
Back
Topp