Erfaring med blødning i svangerskapet.

Julinurk2021

Blir kjent med forumet
Hei
Ville høre om det er noen som har erfaring med blødning under svangerskapet? Jeg er 12+5 og i dag begynte jeg plutselig å blø ganske mye akkurat da jeg kom hjem fra jobb. Var ferskt blod ikke gammelt men det rant lissom ut, og jeg merket jeg var ganske sår nedentil når jeg tørket meg. Måtte kjøpe Bind og etter en time eller så så kom det en ganske stor «slim klump» ut som gjorde meg super stressa. Dro på legevakten og det var liv i lille nurket men de var jo ganske realistiske og sa det kunne være starten på en abort. Har ikke mensensmerter bare murringer nå og da men ikke spesielt vondt. Så jeg ville høre hva slags erfaringer dere har hatt her inne? Blir jo helt stressa av hele denne prosessen
 
Blødde i uke 16 og uke 19, helt uforklarlig. Men legen mente det kunne bære morkaken som blødde. Og det stemte det, fikk en styrtblødning i uke 36+0 hvor morkaken løsnet og jeg ble hastet til operasjon. Gikk heldigvis bra med oss begge.

men siden du er enda kortere på vei så kanskje du mistet en tvilling? Har hørt det ikke er så sjeldent.
håper hvertfall at det er helt ufarlig og at resten av svangerskapet går knirkefritt ❤️
 
Blødde i uke 16 og uke 19, helt uforklarlig. Men legen mente det kunne bære morkaken som blødde. Og det stemte det, fikk en styrtblødning i uke 36+0 hvor morkaken løsnet og jeg ble hastet til operasjon. Gikk heldigvis bra med oss begge.

men siden du er enda kortere på vei så kanskje du mistet en tvilling? Har hørt det ikke er så sjeldent.
håper hvertfall at det er helt ufarlig og at resten av svangerskapet går knirkefritt ❤️


Takk for tilbakemeldingen, er betryggende å høre at det er flere med samme erfaring ❤️Vi ble gravide igjennom ivf så noe av de første de sjekket var om det var tvilling der men de sa i allefall at det ikke var det, men det kan jo være. Var det bare blødning du hadde eller kom det klumper ut også? Ser ikke ut til at det blør noe spesielt i dag så kan jo bare være en «scare» mem bruker bind og får holde øye ånpne om det kommer mer. men skal til gyn om 3 dager for å bare følge opp at det fremdeles er liv og til fast legen senere neste uke så får høre hva de sier.
 
Hei, jeg kjenner meg igjen i det du sier.. Hadde samme opplevelse for ca. 10 år siden med min første. Blødde ett par ganger og fikk slik en blodig klump. Dette skjedde rett etter jobb. Tok turen til legevakten. Og der så vi en liten bankende hjerte. Hun (legen) mente at hun så 2 små poser, men at den ene var tom. Og at jeg kanskje mistet det ene fosteret. Hun var usikker.

Anbefaler deg å stresse ned på jobb og hjemme. Ta dagene frem over rolig. Husker jeg hadde altfor mye å gjøre på jobb/stress og ikke tok hensyn til meg selv. Men ma er nok mer sårbar som gravid. Selv om det ikke synes på formen.

Men har også lest at noen blør ufarlig gjennom hele graviditeten en lett mensen hver månd.
Og enkelte kan ha blødninger fra morkaken hvis den ligger på frem siden.

Så det kan være flere svar her.

Men jeg føler med deg. Er selv 29 uker på vei og hadde en blødning i uke 19. Startet tidlig på morgen og sluttet rundt kl. 16-1700. I mellom tiden tok jeg en tur til legevakten. Hvor jeg ble anbefalt å ta dagene frem over med ro og være forbredt på det værste om dette ikke tok slutt. Heldigvis gikk det greit. Husker jeg var øm dog hadde noe svie med fersk blod. Men som sagt jeg er enda gravid.

Lykke til.
 
Hei, jeg kjenner meg igjen i det du sier.. Hadde samme opplevelse for ca. 10 år siden med min første. Blødde ett par ganger og fikk slik en blodig klump. Dette skjedde rett etter jobb. Tok turen til legevakten. Og der så vi en liten bankende hjerte. Hun (legen) mente at hun så 2 små poser, men at den ene var tom. Og at jeg kanskje mistet det ene fosteret. Hun var usikker.

Anbefaler deg å stresse ned på jobb og hjemme. Ta dagene frem over rolig. Husker jeg hadde altfor mye å gjøre på jobb/stress og ikke tok hensyn til meg selv. Men ma er nok mer sårbar som gravid. Selv om det ikke synes på formen.

Men har også lest at noen blør ufarlig gjennom hele graviditeten en lett mensen hver månd.
Og enkelte kan ha blødninger fra morkaken hvis den ligger på frem siden.

Så det kan være flere svar her.

Men jeg føler med deg. Er selv 29 uker på vei og hadde en blødning i uke 19. Startet tidlig på morgen og sluttet rundt kl. 16-1700. I mellom tiden tok jeg en tur til legevakten. Hvor jeg ble anbefalt å ta dagene frem over med ro og være forbredt på det værste om dette ikke tok slutt. Heldigvis gikk det greit. Husker jeg var øm dog hadde noe svie med fersk blod. Men som sagt jeg er enda gravid.

Lykke til.

takk for tilbakemeldingen, det gir med litt ro i sjelen min blødning startet også rett etter jobb i det jeg tok foten innenfor døren hjemme. Men har heldigvis ikke blødd noe i dag, dog jeg har egentlig bare ligget i sofaen og prøvd å slappe mest mulig av før nyttårs selskap i dag. Ja var også veldig øm og Sår når jeg tørket meg i går. Men du har nok et poeng i å slappe mer av hjemme og på jobb. Tok du noe sykemelding eller noe eller var det mer snakk om bare å roe ned kroppen?
 
Det er tøft og påkjenning å blø i svangerskapet, her blødde jeg på og av hele svangerskapet. Noen ganger veldig mye og andre ganger bare spor. Var sykemeldt. Hun er verdens skjønneste og 5 år i dag. Masse lykke til og stor klem❤️
 
takk for tilbakemeldingen, det gir med litt ro i sjelen min blødning startet også rett etter jobb i det jeg tok foten innenfor døren hjemme. Men har heldigvis ikke blødd noe i dag, dog jeg har egentlig bare ligget i sofaen og prøvd å slappe mest mulig av før nyttårs selskap i dag. Ja var også veldig øm og Sår når jeg tørket meg i går. Men du har nok et poeng i å slappe mer av hjemme og på jobb. Tok du noe sykemelding eller noe eller var det mer snakk om bare å roe ned kroppen?

Siden dette skjedde en fredag tok jeg ingen sykemeld. + første gangs gravid. Uerfaren mor. Om det skjedde nå. Ville jeg tatt i hvertfal en uke med sykemeld.

Men du får vurdere det. Jeg er en som ikke er flink med sykemeld. Dum snill til tider.

I denne svangerskapet med blødning hadde jeg allerede 1.uke ferie pga. vinterferien. Så det gikk veldig greit for seg.

Men jeg tenker det er en sammenheng mellom jobb stress og blødninger. Ta deg extra et par dager fri/sykemeld. Du har god nok grunn for det. Ha noen rolige dager. Jeg var holdt meg til sengen i hele 3 dager og ektefellen hadde all ansvar for mat, hjem etc. Oppgaver.

For om det går galt så er det bare deg som sitter igjen med ekkel følelse og blir lei deg. Alle andre har trøstende ord. Men du gjennomgår all følelse messige turbulentet og savnen etter mini som man har knyttet seg. Bare selve tanken er forferdelig. Så jeg ville gjort alt for å forebygge enn å gå gjennom en abort.

Så tenk på deg og mini i noen extra uker og vær egoist for denne gangen.
 
Har blødd i 2 av 3 svangerskap, ingen av de endte i SA (mista seint i det ene, men det var morkakesvikt og helt urelatert til blødningene).

Begge deler relatert til mye fysisk aktivitet og styr på jobb.
 
Blødde med nr 1. Morkaka lå litt langt ned og gjorde at det ble litt sporadiske blødninger. Hadde murringer og begynnende rier i uke 28 som ga seg. Litt feilmåling av livmorhals osv. Men hu kom i uke 38+0 og er nå 7.5 år
 
Har blødd i 2 av 3 svangerskap, ingen av de endte i SA (mista seint i det ene, men det var morkakesvikt og helt urelatert til blødningene).

Begge deler relatert til mye fysisk aktivitet og styr på jobb.
Takk for tilbake meldingen, tror det kanskje er lurt å stresse ned på jobb og ta det rolig hjemme ❤️
 
Siden dette skjedde en fredag tok jeg ingen sykemeld. + første gangs gravid. Uerfaren mor. Om det skjedde nå. Ville jeg tatt i hvertfal en uke med sykemeld.

Men du får vurdere det. Jeg er en som ikke er flink med sykemeld. Dum snill til tider.

I denne svangerskapet med blødning hadde jeg allerede 1.uke ferie pga. vinterferien. Så det gikk veldig greit for seg.

Men jeg tenker det er en sammenheng mellom jobb stress og blødninger. Ta deg extra et par dager fri/sykemeld. Du har god nok grunn for det. Ha noen rolige dager. Jeg var holdt meg til sengen i hele 3 dager og ektefellen hadde all ansvar for mat, hjem etc. Oppgaver.

For om det går galt så er det bare deg som sitter igjen med ekkel følelse og blir lei deg. Alle andre har trøstende ord. Men du gjennomgår all følelse messige turbulentet og savnen etter mini som man har knyttet seg. Bare selve tanken er forferdelig. Så jeg ville gjort alt for å forebygge enn å gå gjennom en abort.

Så tenk på deg og mini i noen extra uker og vær egoist for denne gangen.
Takk for tilbakemeldingen, tror nok det blir sofaen de neste dagene. Fikk time til UL i morgen bare for å sjekke at det fremdeles er liv så krysser fingre og tær for at dette går bra. Blødningene gav seg etterhvert og nå er det mer gammelt blod som kommer ut, så forhåpentligvis var det vel bare den klumpen som måtte ut
 
Blødde ukentlig med første gjennom store deler av svangerskapet, og hadde to større og en liten blødning med nummer to. Begge kom til termin uten problemer. Det er skummelt å blø når du er gravid, men jeg tror ikke det er helt uvanlig. Jeg fikk beskjed av legen å unngå samleie og trening i minst en uke etter at jeG hadde blødd. Lykke til :Heartred
 
Jeg har blødd i begge mine svangerskap, for det meste bare småblødninger, men også et par litt større, var utrolig ekkelt og skummelt at det bare sjedde sånn uten videre, heldigvis fikk jeg komme til jordmor hver gang og se et bankende hjerte, det var svært betryggende. Hadde også en god klump ene gangen og jeg kjente jeg ble helt bleik i ansiktet, men det har altså gått bra og har i dag de to skjønneste barna
 
Er i uke 31 og begynte å blø i går. Nå ligger jeg på sykehuset med fortidlig vannavgang. Her blir jeg liggene til oppservasjon forhåpentligvis i flere uker. Med tanke på infeksjoner og eventuell prematur fødsel så holder de øye til meg.
Så ble vist ny adresse på nyåret på meg.
 
Eg hadde hematom i livmoren med nr 2, blødde 2 ganger på eit par uker, fra 7-8 uker. Det er barn på 9 år no:)
 
Er i uke 31 og begynte å blø i går. Nå ligger jeg på sykehuset med fortidlig vannavgang. Her blir jeg liggene til oppservasjon forhåpentligvis i flere uker. Med tanke på infeksjoner og eventuell prematur fødsel så holder de øye til meg.
Så ble vist ny adresse på nyåret på meg.
Masse lykke til, jeg håper det går bra ❤️❤️❤️
 
Fikk dratt på ultralyd og det viste seg at det mest sannsynligvis var cyste på livmorhalsen som hadde sprukket og som var grunnen til blødningen. Dro på en ny ultralyd igjen to dager etterpå da legen sa først at det kunne være en begynnende SA, og da stod alt bra til med mini men har egentlig nå de siste 10 dagene hatt lysebrunt/ litt mørkebrunt blod hver gang jeg tørker meg på toalettet og det er nok kanskje pga cysten? Fe sa at det kan jo skje igjen, men burde jeg gjøre noe? De sier det er fint lite å gjøre med akkurat cysten men er jo selvsagt bekymret for alt jeg som er førstegangs fødende ❤️
 
Skjønner godt du er bekymret. Håper det går bra selv om du blør litt ennå.
Blir det mer blod eller smerter synes jeg du kan kontakte de igjen og bli sjekket på ny. bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Jeg hadde også blødning i uke 14 med yngste. Det kom masse friskt rødt blod, så et opphold og så brunt blod senere i løpet av en ukes tid.
Det var kjempeskummelt, men hun ble værende der inne helt til uke 39 og kom ut frisk og fin. Så det kan gå bra alså :)
Hos meg trodde jordmor at det var en blodansamling utenfor fostersekken. På ordinær ultralyd en mnd senere sa de at morkaken lå delvis over livmormunnen. (Den flyttet seg i tide før fødselen). Mulig at det også hadde noe med saken å gjøre
 
Skjønner godt du er bekymret. Håper det går bra selv om du blør litt ennå.
Blir det mer blod eller smerter synes jeg du kan kontakte de igjen og bli sjekket på ny. bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Jeg hadde også blødning i uke 14 med yngste. Det kom masse friskt rødt blod, så et opphold og så brunt blod senere i løpet av en ukes tid.
Det var kjempeskummelt, men hun ble værende der inne helt til uke 39 og kom ut frisk og fin. Så det kan gå bra alså :)
Hos meg trodde jordmor at det var en blodansamling utenfor fostersekken. På ordinær ultralyd en mnd senere sa de at morkaken lå delvis over livmormunnen. (Den flyttet seg i tide før fødselen). Mulig at det også hadde noe med saken å gjøre
Takk for tilbakemeldingen, jeg har heldigvis ikke hatt særlig smerter i forbindelse med blødningen så roer meg i allefall ned med det. Skal på ordinær UL om en måneds tid men tenkte kanskje å bare sjekke med jordmor eller lege start neste uke om blødningene ikke har gitt seg, og høre hva de syns og om det er noe som burde sjekkes opp for sikkerhets skyld
 
Blødninger i svangerskap er noe dritt! Skjønner godt du ble stressa!
jeg hadde en stor blødning og klumper rundt uke 8. Var helt sikker på at det var en spontanabort, og legen ga ingen gode prognoser. Ble sykemeldt et par dager. Dagen etterpå fikk jeg ultralyd, og da viste det seg at det var hjertelyd og at fosteret hadde det bra. Nå er jeg over 17 uker og fortsatt gravid! Har ikke hatt blødninger etterpå, heldigvis, og håper jeg slipper flere!
Så det kan altså gå godt, selv om det selvfølgelig alltid er en viss sannsynlighet for SA når en blør en del+ har klumper.
 
Back
Topp