Erfaring med bekkenløsning

~Kathrine~

Forumet er livet
Heisann!

Jeg har fått noen ubeskrivelige smerter, som jeg ikke kjenner igjen på noen måter!
Slik startet og er det i dag.
Jeg har en gutt fra før, og merket overhode ikke noe av dette den gang (10 år siden).

Det startet med smerter i "underlivet" ikke i selve "høna" men i noen ben der som jeg ikke visste var der.
Trudde det var når hunden min trakk mye når jeg gikk med han.
Men så kom det sterkere å uten hunden.

I den siste uken har det blitt VERRE, det dunker fra lysken hele veien bak til halebeinet.
Ligger jeg på siden (fosterstilling) å skal løfte det ene beinet, så er det ubeskrivelig ont.
Div sittestillinger, om jeg dunker stumpen i noe eller reiser meg plutselig så gjør det enda mer ont.

Føles rett å slett ut som den delen av kroppen min ikke passer sammen med resten...
det er så vanskelig å forklare.

Men det jeg har lest om bekkenløsning så er det i hoftene "hovedproblemet" ligger,
jeg kjenner det ikke der

HJEEEEEEEEEEEELP!

Fortvilt Kathrine

Har erfaring med det ja...hadde det på begge mine... og det er helt jævelig!!!
Du kan gå på fyso, det skal visst hjelpe!!!
Så må du være forsiktig med og løfte tunge ting, ta mye pauser!
Med en gang du kjenner noe må du sette deg ned og slappe av (OG IKKE TREN) Det gjør det bare verre...
Det er viktig at du tar vare på bekkenet ditt, du kan faktisk ende opp lam...
Tanta mi hadde bekkenløsning, og hun er helt uføre nå og sitter nesten i rullestol...
Men vet der er ting på hjelpesentralen Støttebelte og en ball du skal sitte på (rotere), for og stabilisere bekkenet ditt... dette bør du ta på alvor

Dette høres ut som Bekkenløsning problem ja, har hatt det på samme måte med mine tre første svangerskap, men heldivis ikke enda denne gang. Ikke alle har det likt, og de vanligste smertene er som de du har lest om, men som sakt "oppererer" bekkenproblemer ulikt. Beste du kan gjøre er å gå med "skjørtgange" og prøve å trene lett. Har du gymball? sånn stor hoppeball uten håndtak? den er super for dette. bare det å sitte på den hjelper faktisk, men kanskje det er en fysio som kan gi deg noen lette øvelser?

Det kan høres ut som bekkenløsning ja, jeg har det, men jeg har heller ikke hatt noe særlig problemer med hoftene, utenom at de er helt følelses løse nå da når jeg har sovet litt...

Men jeg har hele tiden hatt vondt i halebenet og området rundt der, og foran i lysken og litt ved skambenet, og når jeg skal sette meg ned eller reise meg kjennes det ut som om jeg har skikkeli falt og slått halebenet liksom...

Men det kan være lurt å snakke med legen om dette, så kan han gi deg en henvisning til fysio, det hjelper det, jeg er jo ikke kvitt smertene men de stabiliserte seg på en måte, sa jeg ble hvertfall ikke bedre..

Ønsker deg masse lykke til, det er ikke noe godt i det hele tatt[:'(]

Klem[:)]

Nei jeg har ikke sånn ball,
å jeg har heller ikke tatt det opp med lege/jordmor enda!

Skal til jordmor på mandag, skal ta det opp da!

Herregud dette har jeg overhode ikke tatt stillig til i det hele tatt,
det er kommet som en stor overraskelse.

....sukk!!

Takk for svar jente [:D]

Takk for lykke ønsker nettemor *klem*

Ja jeg skal ta det opp, må nesten få hjelp om det skal bli slik eller bli verre!
jeg er jo ikke halvveis engang [:(][:(]
jeg som har flytting på gang å graier, å en hund jeg går med ca tre gang om dagen (å da er det ILLE ont).

Skikkelig oppgitt her nu [:(]

Kathrine

Må også legge til at i tillegg til behandling hos fysio så har jeg også gått til trening der, vi har hatt gruppetrening, med masse øvelser som ikke er farlig, det er mye strekke øvelser, som går på bekkenet, for det blir jo veldig stivt,og enda stivere blir det om man ikke gjør noe med det.

Jeg plages en del nå, men det er for at jeg er kommet så langt og det begynner å bli veldig tungt...

Ja kom deg til fysio, jeg begynte med det i uke 23 jeg.... det hjalp det asså[;)]

Takk skal du ha for info!

Føles så håpløst akkurat nå...å ja du har helt rett ang halebeinet...
det føles ut som jeg har slått meg skikkelig.

Har enda ikke hatt sex etter at det ble så her ille, tru hvordan det blir

Lykke til da, uff ikke godt jaffal dette.....men somregel gir dette seg etter fødselen hos de aller fleste, det er heldigvis ett fåtall som sliter med det etterpå. Ta signalene kroppen gir deg på alvor, hvile er bra/best men det er også aktivitet (lett vel og merke) en balanse av begge deler har jeg hørt. [:)]

Ja her er det visst bare å roe ned å lytte til hva kroppen sier...

jeg er jo ikke en ung jypling lenger heller så...hehe [8D]

Takk!

det kan bli bedre eller hvertfall stabilisere seg med fysio, men helt bra blir det sikkert ikke før etter fødsel desverre, for det blir jo ikke akkurat lettere med månedene som går, magen blir større og du "tipper" fremover, men prøv og vær besvisst på hvordan du går, prøv så godt du kan å gå mest mulig oppreist , om du skjønner...

Det er en øvelse som går på bekken bunnen, som er veldig viktig, mens man står beveger du bekkenet på en måte frem og tilbake, bare området rundt bekkenet på en måte, helt til du kjenner det mykner, gjør dette hver gang du reiser deg, og ikke start å gå før du kjenner at det føles greit, slik at du unngår å evt halte deg bortover gulvet.

ja skal ta med meg alle gode råd [:)]

Dersom du har mulighet til bassengtrening så bør du prøve det!![:)] Jeg er plaget med bekkenet og det, sammen med fysio helper veldig mye!! Ellers er den beste medisinen bare å ta det med ro og skru ned aktivitetsnivået ditt!
God bedring! Og husk: du får verdens beste belønning for å gå slik, en liten baby!![;)]

Når du skal legge deg, prøv og få beina i høyden (bygge opp med puter), slik at korsryggen din er nede i madrassa!! Syns jeg var mye mer behagelig, og skal du trene MÅ du ta hensyn til bekkenet ditt og trene det spesiellt, og dette gjelder etter fødselen og!!
Du kommer til og tro at det er borte, men trener du feil og ikke tar hensyn til bekkenet så kommer det tilbake... Vær redd for bekkenet ditt, det er VIKTIG!!! En ting til, når du sitte på en stol, sofa eller lignende, sørg for at du ikke sitter skevt, og unngå og ha bena i kryss! Dette fikk jeg beskjed om av legen min da jeg hadde dette

ja den belønningen er jeg fullstendig enig med deg i [:D][:D][:D]

Kathrine

Ett annet godt tips som jeg har hørt er soneterapi....bare ett tips om du selv føler for det alternative :O)

Og bare en ting til he he...
Jeg kjøpte på ikea en sånn lang dunpute som jeg har mellom bena når jeg sover, for da kommer ikke bekkenet skjevt , da ligger det i samme høyde hele veien fra hoftene og ned til bena liksom[;)]

Ok, takk skal du ha Mia82 [:D]

Jeg trener ikke nå, men går med hunden min tre gang hver dag (har ikke ute/band muligheter her).
Men jeg kjenner jo at det gjør ont, å det var slik det hele startet...eller at jeg merket det da!

Det med ligge tipset skal jeg prøve, for natta er no herk [:@]
Det dunker å herjer som bare det da [&:]

Kathrine

Åååååååå...
ja alt som kan redde natta betaler jeg dyrt for,
det er bra sikkert!
For enda 6 mnd uten søvn går jo ikke [8D]

Back
Topp