Erfaring med barn og flytting?? (lang)

sillivanilli

Elsker forumet
Når barna var snart to og snart 7 mnd flyttet vi fra der jeg er født og oppvokst, fra mamma, to søstre og to nieser, over 80 mil til sambo sin hjemby.
Vi har bodd her et år sist måned og jenta på snart 3 har gått i barnehagen her i et år, lillebror har akkurat begynt. De har blitt kjent med deres farmor og farfar. De trives i barnehagen og blitt glad i besteforeldrene. Vesla har fått seg venner i barnehagen og blitt gla i de ansatte.

Barna taklet flyttingen bra, selvom vesla snakket litt om å dra hjem i begynnelsen, og hun savnet mormor og kusinene sine.

Nå vurderer vi å flytte tilbake igjen. Mer enn vurderer egentlig..
Da får barna bli kjent med sin mormor igjen, tantene og onklene og kusinene sine.
Men de må begynne i ny barnehage og mister det nære forholdet til deres farmor, og farfar.

Jeg føler meg så slem som vil flytte på dem. Tenk om hun ikke får venner så lett i nye barnehagen? Hva om hun ikke trives der? J
eg er så fornøyd med barnehagen og de ansatte at jeg tviler på at det blir så bra i neste barnehage. Hvertfall ikke etter å ha lest skrekkhistorier om barnehager her inne. Her vi bor nå er det god barnehage dekning så barnehagene er veldig bra.
Jeg bodde på et sted til jeg ble 16 så jeg vet ikke noe om hvordan det er..

Huff, føler meg helt fortvila når jeg tenker på dette, vil jo det beste for barna mine..

Takk for svar.

Jeg vil ikke bo her hele livet og jeg vil hvertfall flytte i god til før de begynner på skolen!

Noen flere?
Gjerne med egen erfaring.

Skjønner godt du vil det beste for dem[;)] Tror at så lenge de ikke har begynt på skole, så er det muligens ikke så farlig. Og husk at det er MANGE bra barnehager også!

Jeg har flytta mye, første gang jeg flyttet til en annen by var jeg to år. Husker lite og ingenting av det. Neste gang jeg flyttet by var jeg 8 år, litt verre, men kom i en kjempekjekk klasse så det gikk fint. Verre for søskene mine som var eldre. Uansett hvis du ikke vil bli værende der så hadde jeg flyttet nå istedenfor å ventet, jo yngre de er jo lettere tilpasser de seg og jo mindre husker de av det..

Jeg flytta masse da jeg var liten - da jeg begynte på barneskolen hadde jeg allerede flytta 5 ganger, bytta barnehage 1 gang (da var jeg 3) og vi flytta til en annen del av kommunen den sommeren jeg begynte i 1.klasse, så jeg kjente ingen på skolen eller i gata der vi flytta..
Vi flytta masse i ettertid også, og jeg bytta skole da jeg gikk i 5.klasse... slik jeg husker det så var det værre enn å bytte barnehage da jeg var 3 år...

Tusen takk for svar alle sammen. Føler meg mindre fortvila nå hvertfall. [:)]

Så lenge barna ikke er eldre så går det helt sikkert veldig bra[:)]
Som de andre over sier, så er det lettere jo mindre barna er. Dattera di har jo god tid til å bli kjent med barna i den nye barnehagen før hu skal begynne på skole osv..
Vi har flytta for ikke så lenge siden, bare innenfor kommunen da, men snuppa skifta barnehage. Det har i hvert fall gått kjempefint her[:)]

Jeg har flyttet over 10 ganger med datteren min fra hun var 3 år til hun begynte på skolen. Og hun har ikke tatt skade av det[:)] Hun fungerer helt fint både på skolen, i nærmiljøet og hjemme[:)]
Dersom dere ønsker å flytte, så er det mye bedre å gjøre det enn etter de har begynt på skolen. Nå er de så små at de vil ikke huske det om noen år en gang, mest sannsynlig[:)]
God tur[;)]

Back
Topp