Erfaring med badesete?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Syns det er litt vanskelig og styrete å bade babyen når jeg er alene. Kunne tenk meg et badesete som jeg kan sette i dusjen når det trengs en rask dusj. Noen som har erfaring og kan anbefale et sete?

Jeg har et jeg setter oppi Balja. Vet ikke hva det heter men var et universalsete. Hun sitter/ligger kjempestødig i det!

Vi bruker det her - kjøpt på biltema (superfornøyd og billig). Jeg har den i balja da og der sitter hu selv og koser seg mens jeg vasker hu. Det går veldig raskt - for jeg fyller balja mens jeg skifter på hu.. Og bader hu raskt. Alt tar 10 min ca :) Selvfølgelig bruker jeg mer tid ellers :P

Vi har også den fra Biltema, som sitter fast med sugekopper i badekaret!! Men jeg liker bedre å holde han med en hånd.. Føler meg tryggere da;)

Når jeg er alene, kler jeg av han og sånn, holder han mens jeg legger klart håndkle på stellematta. Så bader jeg han og legger han på håndkle og tørker han. D avlegger jeg alt klart før jeg bader han.. Sånn at jeg slippet det etterpå:)

Jeg er alene med henne hele tiden og har ingen annet valg enn å bade henne alene.

Noe sete har jeg ikke å anbefale da jeg ikke ser behover, hun mi liker så godt når jeg holder henne så hun får "flyte", men å gjøre i stand til bading alene er ikke vanskelig.

Jeg bader på kjøkkenet ettersom badet er litt lite, da triller jeg stellebordet inn på kjøkkener, fyller i og gjør klart alt menst hun enten ligger i vugga eller i babygymen, har ekstra stellematte på benken hvor jeg kler av henne og har klar håndkle til hun er ferdigbadet, når hun er ferdigbada og inntulla i håndkle løfter jeg over lokket igjen, bruker matta på stellebordet til å tørke og kler på, så tilbake i vugge eller babygym så jeg får ryddet opp igjen.

Alt blir en vanesak :D

Fikk tips om å legge et håndkle i bunnen av badebaljen så det ikke blir så glatt. Da er det mye lettere å holde ham :-)

Jeg tar henne med meg i dusjen.. også bader vi henne en gang i blandt i vasken på badet :)

Jeg kan ikke anbefale badestol, men vi har cam badebalje der det er nyfødt sete og vanlig sitte sete i hver sin ende. I denne er det ikke noe problem om å vere alene når jeg skal bade han. Vi var to kun de to første gangene.

Jeg hadde badesete til de to eldste barna da de var babyer, tror det var kjøpt på barnas hus. Var veldig fornøyd med det til bading av barn som ville ligge evigheter i baljen i alle fall. :) Men jeg løftet dem opp fra setet når jeg skulle vaske ryggen og rompa, så jeg vet ikke helt om det ville vært like nyttig for dusjing.

Kjøpte badesete nå forrige uke og det er en helt annen setting i badingen nå, før måtte jeg støtte henne, hun ble urolig og sprella, babyoljen gjorde henne glatt og jeg fokuserte nesten mer på å holde henne enn å vaske henne. Nå har jeg så og si begge hendene fri, en til å vaske og en til å kose eller helle varmvannet over magen hennes og nå nyter hun det :-)

Kjøpte badesete nå forrige uke og det er en helt annen setting i badingen nå, før måtte jeg støtte henne, hun ble urolig og sprella, babyoljen gjorde henne glatt og jeg fokuserte nesten mer på å holde henne enn å vaske henne. Nå har jeg så og si begge hendene fri, en til å vaske og en til å kose eller helle varmvannet over magen hennes og nå nyter hun det :-)
Nettopp! olje har jeg bare gitt opp... må somle meg til butikken og få kjøpt.

Nettopp! olje har jeg bare gitt opp... må somle meg til butikken og få kjøpt.

Kjøpte dette på mimmis.no :) det hvite på bamsen er et mykt antiskli materiale, og det er en høy støtte mellom beina som er litt viktig.
Sugekoppene gjør at det sitter fast i karet, om du skal bruke det der :)
ImageUploadedByBV Forum1449067568.419651.jpg

Back
Topp