Erfaring med babymonitor

Vinterstorm

Gift med forumet
Mailykke <3
Hei[:)]

Er det noen som har erfaring med en slik babymonitor?

http://www.multiserveren.com/ShowProduct.aspx?ID=341

Jeg har skikkelig angst for krybbedød og har pratet med HS om det.[&o] Hun foreslo en slik kunne være til hjelp. Noen som har prøvd det eller har hørt noen brukt den?

Hvis du føler at det hadde hjulpet deg til å slappe av bedre så burde du absolutt investere i en sånn!

Jeg vet at min baby tid med førstemann hadde vært mye bedre om jeg ikke hadde latt meg bli "spist" opp av frykt for krybbedød...

Jeg vurderte det selv nå når jeg skulle få lille tuppa, men bestemte meg for at jeg SKULLE klare å skyve de tankene fra meg, man kan rett og slett ikke tillate seg og tenke slik for man blir helt ødelagt av det. Jeg valgte og følge alle retningslinjene og tvinge meg selv til å ikke tenke på det, jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at dess mer tilltak jeg setter inn, dess mer opphengt blir jeg i det og da er det lett for at jeg faller tilbake i gamle tankesett.

Men jeg har ingen erfaring med det, som jeg nå innser at faktisk var spørsmålet ditt[;)]

Jeg har hørt at de som har sånn, ofte blir enda mer nervøs. Det er bedre å fortrenge frykten (verste faren er faktisk over nå...).

Jeg har ikke erfaring selv, men har hørt at den av og til kan gi falskt utslag (at "alarmen" går uten at det er noe galt) litt oftere enn man har helse til å oppleve.

ORIGINAL: Pogo

Jeg har ikke erfaring selv, men har hørt at den av og til kan gi falskt utslag (at "alarmen" går uten at det er noe galt) litt oftere enn man har helse til å oppleve.

Ja det er det jeg tenker også, at hva hvis den går uten grunn?[8|] Da blir jo jeg hysterisk...! Tenkte evt å prøve den i vogna eller vogga noen ganger før jeg prøver den på natta da... HS sa at det fantes psykologer som jeg også kunne prate med og jeg kunne prate med henne å, men det har jo aldri hjulpet meg før, så hvorfor skal det hjelpe nå liksom[8|] Synes det er vanskelig jeg...[&o]

***fysj, bort med dere dumme tanker!!***

ORIGINAL: stort og lite gull

*kosepå Karrien*

Jeg vet at det ikke hjelper deg, men jeg hadde skikkelig angst med nr en...det ble myyye bedre med tiden, men det var jævlig når det sto på!

Takk[:)]

Ja får håpe det blir bedre med tiden... Det gikk jo sååå fint i begynnelsen, men den angsten har sneket seg sakte men sikkert på desverre[&o]

Jeg har dessverre heller ingen gode råd, men jeg er akkurat som deg! Livredd for krybbedød, går og sjekker småen hele tiden... Stopper ofte mens vi går tur og sjekker pusten hans, jeg har vanskelig for å sovne om kvelden, jeg klarer ikke slappe av når han har lagt seg osv... Skal snakke litt med helsesøster, men jeg har bestemt meg for at jeg skal klare meg uten en sånn monitor. Jeg tror bare ting blir verre, og som du sier, HVIS den alarmen skal gå uten grunn så ville jeg blitt vettskremt.

Har fått råd av andre som sliter med det samme om å rett og slett bare PRØVE å slappe av mer. Det går over, men det gjør godt å snakke med noen i mellomtiden...

Du skal vite at du ikke er alene, iallfall! Selv om det ikke hjelper så mye her og nå...

ORIGINAL: Ege

Jeg har dessverre heller ingen gode råd, men jeg er akkurat som deg! Livredd for krybbedød, går og sjekker småen hele tiden... Stopper ofte mens vi går tur og sjekker pusten hans, jeg har vanskelig for å sovne om kvelden, jeg klarer ikke slappe av når han har lagt seg osv... Skal snakke litt med helsesøster, men jeg har bestemt meg for at jeg skal klare meg uten en sånn monitor. Jeg tror bare ting blir verre, og som du sier, HVIS den alarmen skal gå uten grunn så ville jeg blitt vettskremt.

Har fått råd av andre som sliter med det samme om å rett og slett bare PRØVE å slappe av mer. Det går over, men det gjør godt å snakke med noen i mellomtiden...

Du skal vite at du ikke er alene, iallfall! Selv om det ikke hjelper så mye her og nå...

Ja det er jo greit å snakke om det, men jeg vil ikke at det skal gå utover venninne mine med små barn, for jeg tar det opp noen ganger og jeg vil ikke bekymre de mer, hvis du skjønner... Men det hjelper kanskje å få snakka litt med fagfolk. Må nok se det an, vi skal på 5mnd-kontroll 25. mai så får snakket litt med HS igjen da[8|]

Back
Topp