Erfaring med alvorlig søvnforstyrrelse?

2022håpet

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Hei! Jeg har en liten en på 2,5 år som har diagnosen alvorlig søvnforstyrrelse. Han har aldri sovet lenger enn 7 timer pr døgn. I gode perioder sover han 6 timer på natta (veldig oppstykket) og en times tid på dagtid. I enkelte perioder har han vært våken opp til 72 timer uten noe som helst søvn.

Han er utredet somatisk uten funn av noen somatisk grunn til søvnproblemene. Vi har prøvd alle mulige tiltak hjemme uten bedring.

Nå har han også vært gjennom blandt annet høy dose melatonin og vallergan uten noen som helst effekt. Legene klør seg i hodet og vi foreldre holder på å bli sprø… jeg er hjemme med 100% pleiepenger, men hverdagen går ikke rundt… mini har storesøsken i skolealder som krever sitt og han fungerer innmari dårlig i bhg siden han er så sliten (jeg får derfor ikke tatt igjen noe søvn når han er i bhg, siden han gjerne må hentes noen timer etter levering)

Så i desperasjon lurer jeg på om noen her inne har erfaring med søvnproblem? Jeg har null erfaring med dette og storesøsknene har alltid hatt et normalt søvnmønster.
Søker alt av tips, råd og motivasjon

Back
Topp