Erfaring med Afipran?

Millyy

Betatt av forumet
Novemberlykke2024❤️
Hei!
Noen her som har prøvd Afipran? Jeg fikk det skrevet ut for tre dager siden ( i tillegg til postafen og Xonvea) for å prøve å stoppe oppkasten.

Jeg fikk ingen beskjed om bivirkninger, og særlig ikke om angst/sterk uro. Jeg har reagert skikkelig dårlig psykisk, var på legevakten i går og legen var (unnskyld uttrykket) helt inkompetent. Hun mente jeg skulle gå ned til lavere dose. De stopper oppkasten, men jeg får så angst av de. Sover ikke om natten og går rundt som et nervevrak.

Er ikke som det er vanskelig å finne informasjon om bivirkningene heller, står dette under vanlige bivirkninger i felleskatalogen:
Nevrologiske
Svært vanligeSomnolens
VanligeAkatisi, ekstrapyramidale forstyrrelser1, parkinsonisme

Akatisi:
Rastløshet, angst, sterk indre uro og manglende evne til å sitte stille. Tilstanden er en relativt vanlig bivirkning av behandling med nevroleptika(antipsykotika).

Altså er dette vanlig?

Det er helt grusomme bivirkninger…
 
Jeg går på afipran x 3 per dag og får ingen bivirkninger av dette. Har muligens hatt en periode innledningsvis med medisinene som gjorde meg mer trøtt, men dette kan også skyldes andre årsaker som nyfødt baby og mørketid. Vanligste bivirkninger er trøtthet og depresjon har jeg blitt fortalt.
 
Som sykepleier gir jeg Afipran daglig på jobb både som tbl og iv. Aldri hatt en pasient som har opplyst meg om en slik reaksjon i ettertid. Tror du har vært veldig uheldig :Heartred
 
Hatt xonvea fra uke 7 til uke 14 måtte over på afipran men den funka dårlig, ble lagt inn med hyperemesis så har nå fått zofran, pheregan og stemetil fikk når jeg var innlagt på sykehuset, og har nå stoppet med oppkast :Heartred
 
Back
Topp