Erbs Parese

justair

Gift med forumet
Noen erfaringer rundt dette?

Da jeg fødte min sønn oppsto dette, altså vanskeli skulderforløsning(erbs parese)... han brukte ikke høyre arm den første tiden men det ble bedre og bedre og trenger ikke operasjon. Men han ville ikke ligge med hode mot venstre, noe som resulterte i skjevt hode(om det ikke retter seg opp må de gjøre noe-ikke vet jeg hva). Han er bedre på det punkte og da vi "lokker" han mot venstre for å få han til å ligge på den side, men er redd at skjevheten(som er veldi stor) ikke vil rette seg opp, noen erfaringer med hva man gjør da?

Håper på svar !!!

Min minste ble født med katastrofesnitt i sommer. Han ville heller ikke vri hodet mot venstre og hodet ble kraftig deformert..:confused:
Nå 10 måneder senere er hodet nesten normalt!:D Så det er stor sjans for at det retter seg selv.

En bekjent av meg har en sønn som hadde voldsom skjevhet i hodet da han var spebarn, nå er det ikke så galt lenger (8 år) og det som fortsatt er justeres hos frisøren ;)

Vet han er operert 2 ggr, men kjenner ikke alle detaljene

Takk for svar... sitter og hååååper det skal gå seg til! Etter vi var på kontroll på sykehuse(da var han 2 1/2 mnd) så fikk vi øvelser og tips til hva vi kune gjøre-altså få ahan til å ha hode mot vesntre mot dagtid. Dette har han da gjort i noen uker og han har ingen problemer me å ligge med hode mot venstre-men det har ikke gjevnet noe ut på hodeformen fordeom... :S så begynner bli meget bekymret...

Takk for svar... sitter og hååååper det skal gå seg til! Etter vi var på kontroll på sykehuse(da var han 2 1/2 mnd) så fikk vi øvelser og tips til hva vi kune gjøre-altså få ahan til å ha hode mot vesntre mot dagtid. Dette har han da gjort i noen uker og han har ingen problemer me å ligge med hode mot venstre-men det har ikke gjevnet noe ut på hodeformen fordeom... :S så begynner bli meget bekymret...

vær glad det blir tatt tak i tidlig, hun jeg kjenner til fikk ikke noen hjelp før gutten var 10 mnd..

Back
Topp