Er vi strenge?

Jeg har en femåring og en fireåring og det hadde nok vært noe begge kunne gjort, spesielt siden vi ofte har f.e.rå grønsaksbiter på bordet som forrett/ siderett og da er det jo lov å ta. MEN jeg som foreldre hadde selvfølgelig reagert i den situasjonen som du beskriver med en gang og hadde aldri tillat det. For noen rare foreldre, huff nei...

Til og med min 2,5 åring hadde ikkje fått lov til det der. Synes ein 6-åring bør ha lært seg normal folkeskikk når han er på besøk. At han prøver på det er jo barnevis, men då er det foreldrenes ansvar å stoppe det og forklare han kvifor det ikkje går an.
Eg synes faktisk at noke av det viktigaste er å læra barna korleis dei skal oppføre seg hos andre og med/mot andre.

Trenger ikke drive med barneoppdagelse borte, og bacon rått er ikke farlig.. men at det er ekkelt at han tar på alt som andre skal spise .. JA!!!!

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

????
Er det ikke like viktig at barn får oppdragelse i situasjoner utenfor hjemmet også? Hvordan skal de ellers lære folkeskikk?

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

????
Er det ikke like viktig at barn får oppdragelse i situasjoner utenfor hjemmet også? Hvordan skal de ellers lære folkeskikk?

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
Hvis man ikke gidder å gjøre det hjemme blir det ikke noe bedre for barnet om man gjør det borte

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg tenker at siden man er gravid så er man ekstra obs og legger kanskje litt ekstra merke til tingSyns ikke vi som ikke var der skal dømme foreldrene så raskt,en dag sitter man der selv Garantert Men man har lov å si fra til en 6 åring,og han forstår det.Leste ikke alle innleggene her,men overdrivelser er det her

Jo vet du hva. Her er det ingen andre enn foreldrene som har skylda. Min 5 åring hadde aldri tatt på mat hun ikke skulle spise selv og hvertfall ikke spist på og lagt tilbake!

Og om det hadde skjedd så hadde hun fint fått beskjed om at sånn..det gjør man bare ikke. Og gjerne med en beskjed om at hun måtte spise det opp.. (etter det var stekt såklart)..

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Back
Topp