Er vi klare??

vekten77

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!
Nå er det nedtelling til babyen skal komme, kun åtte uker igjen nå.. Jeg begynner å få litt panikk. Må rydde i skaper og gjøre klart til den nye som kommer. Andre som "bygger rede" for det nye familiemedlemmet? Til helga skal vi pusse opp soverom, klær og vogn er allerede på plass.
Hvordan er det inne i magene deres?
Min er svært urolig, spesielt da jeg skal slappe av. Det begynner nok å bli trangt der inne. Jeg tror han har snudd seg nå, kjenner mer i nederste del av magen, at det er noe der..rumpa oppe og beina som sparker mot ribb beina. Har økt dobesøket om natta fra en gang til fem ganger..
Hvordan er formen til andre som har termin i september? Føler dere at babyen og kroppen gjør seg klar?

Var på svangerskapskurs på sykehuset denne uka, følte ikke jeg lærte så mye mer enn det jeg har lest. Bortsett fra at vi så en film om fødsel og da kom angsten! Ville helst unngå å se film om fødsel, best å være litt uvitende om hva vi har i vente.

Hvordan er målene?
Jeg har i uke 32, 32 cm.


LYKKE TIL ALLE SAMMEN![;)]

Hilsen
vekten77
 
hei,jeg har termin i september og begynner å tenke på å gjøre alt klart nå,det er 7 uker og 3 dager igjen[:D] gleder meg veldig mye.Min baby er oxo urolig når jeg skal slappe av spesielt når jeg skal legge meg.f,eks i natt fikk jeg ikke sove for den sparket i ett,men det er godt å vite at den er der[:)] men jeg vet liksom ikke om den har snudd seg men jeg kjenner spark av og til ned for magen og andre ganger oppe mot ribb bena?! men kjenner mest spark på sida.Vet du hva det blir? det vet ikke jeg,men men spenende blir det nå iallefall[:D] jeg plager nå med falske rier og det er litt ubehagelig. ellers så føler jeg meg litt form bortsett fra at det begynner å bli litt tungt nå, men det føller jo med[;)]
men jeg ønsker deg nå lykketil[:D]
ønsker deg en fin dag videre[:)]
 
Hei.
Vi får en gutt, vi kaller han lykkeliten inntill videre...[:D]
Prøver å synge litt for han, men jeg er ikke akkurat noen sangfugl...så synes jeg det er litt rart også. Gjør du det?
Nå som alt nærmer seg og vogn, litt klær, stellebord og bilsete er på plass vil jeg bruke litt tid og penger på meg selv.. Var hos frisør i dag, kjøpte meg en god shampoo der (noe jeg aldri tar meg råd til...), litt ny sminke og finner frem igjen mine største "gamle" klær.. Sykehusbagen står klar til avreise. Har du sykehuset i nærheten? Vi må reise i vel 30 min- er det rush trafikk går det fort en time. Skal føde på A-hus Lørenskog. Er dette din første?

Ha en fin helg!
 
hei igjen[:)]
ja man skal bruke litt på seg selv oxo[:)] men det har ikke jg fått gjort ennå,men det kommer vel. Ja dette er vår første barn og vi bor ca 2 timer fra sykehuset[:@] men men det blir vel å gå bra regner jeg med.
men du? vet du hvordan man får laget seg sånn babbytickets??mange har jo sånn under sine artikkler eller hva jeg skal kalle det[:D]
men hvor bor du hen?
er det deres første eller?
 
hei du....svare deg jeg[:D]klikk på min ticker...så kommer det opp en side som du må fylle inn dine opplysninger...trykk "create ticker" når du er ferdig...så kommer det tre bokser med masse skrift i....kopier den øverste....eller den midterste...(husker plutselig ikke....er medlem i korttids-minneklubben[:D][:D]) en av dem i allefall....gå tilbake til forumsidene og klikk på"min profil"der limer du inn hvor det står "signatur!...og nederst på siden står det oppdater...den trykker du på til slutt!så kan du gå på test sidene å se om det ble noe av....

Mormoren min kommer fra Alta...har alltid hatt lyst til å dra dit en sommer på barndomshjemmet hennes...da hun sier det er så fint der...[:)]
 
Lena: Jeg finner ingen plass hvor det står signatur?
 
øverst på siden står det "min profil" klikk på den og skroll nedover...der finner du "signatur"[:)]
 
Hei.
Jeg er ikke sikker på hvordan vi legger den inn, holder på å finne det ut.. Bruker forklaringen som kom under.
Jeg bor på Langhus i Ski kommune. Dette er vår første, vi gleder oss så utrolig mye. Hvordan er sommeren i Alta? Her tror jeg sommeren er på hell, regn, skyer og regn. Det gjør ikke noe, har ventet lenge på at sommeren skal være over..da nærmer terminen seg. [:D]
Har du kjøpt vogn enda? Evt. hva slags merke har du valgt? Det er så mange merker å velge mellom...først ville jeg kjøpe Bosson, men så kom jeg over fjorårets modell av Simo kombi til en billigere penge.
Er alle med termin i september i full jobb enda? Har selv måttet kutte ut jobbinga forrige uke. Sliter med smerter i bekken og rygg. [:@]

Hilsen
Beate, vekten77
 
ok jeg skjønner ingenting av det er babytickets men men[:D]er litt dum når det gjelder engelsk hehe.
sommeren har hvert bra her oppe men var to uker i Larvik men holdt på å kripere av varmen[:@] skal ikke klage da men det var varmt,er ikke vant med så mye varme[8D]hehe,men oxo er maan jo gravid og da er det jo enå verre,eller??hehe
Jo jeg har kjøpt en ny vogn men vet ikke om det er fjorårets men det er simo kombi,en helt grei og fiin vogn[:D] ja nå er det ikke lenge igjen til terminen,bare 7 uker og 1 dag igjen[:D]vi gleder oss kjempe mye[:D] jegslutta med jobben begynnelsen av juli så jeg har hatt kjempe lang ferie før ungen kommer da[:D] det har hvert litt godt oxo.
men nå har jeg fått bekkenløsning som eer utrolig vondt men ellers er jeg i fin form bortsett fra at det er blitt tyngrere nå enn før[:@] men heldigvis ikke lenge igjen hvis man får på termindagen da[:D] hehe det hadde hvert no.Ellers
 
hei Lena 28!
takk for svaret,skal gå å prøve det,håper jeg får til,hehe er ikke så klok skjønner du[:D]
ok ja det er fint her oppe men det er fineste på sommeren synes nå jeg da[:D]
m,en er ikke her i fra men er kanskje blitt en Altaværing alikevell fordi jeg har bodd her i 8 år nå.
du får ta deg en tur hit for å se[:D]
 
Hei alle sammen!Har termin 18.september.ER midt oppe i flytting så skal begynne å pakke s.hus bagen neste uke,hvis jeg da forhåpentligvis har fått alle møblene på plass,men det får min samboer ta seg av(sliter med bekkenløsning).Ellers har vi fått på plass det meste som seng vogn osv.Mangler bare siste rest av klær.Midt søvnmønster har forandret seg veldig de siste ukene,sover nesten ikke om natten,da den lille er veldig urolig.Men det kan jo kanskje være en grei forberedelse til våkennetter?!?Skal hos jordmor imorgen,så da får jeg sikkert mer eksakte mål,men har vært litt bekymret i det siste,for jeg syns ikke jeg har vokst noe.

Er det noen som begynner grue seg til fødselen?

Selv gruer jeg meg litt,vet jo at det slevfølgelig vil gjøre vondt,men det er vel fort overstått når jeg får nurket opp på magen[:)]
 
hei!
ja jeg gruer meg oxo til fødselen,er redd for å ikke å klare det,men man må jo igjennom det,men gleder meg til det e vel overstått[:D] for da har vi jo det lille nurket på magen[:D]oxo er jeg spent på hva det blir[:D] spennende[:)]
 
Hei Vekten77!
Hadde samme målene som deg jeg også i uke 32!! Ligger litt høyt på kurven det, så jeg er litt spent på om det blir en STOR baby som kommer ut?!... Bor på bondelandet jeg da, så det tar EN TIME å komme seg til sykehuset ( visstnok i normal kjøring), litt vanskelig å vite når man må dra liksom... Har ikke pakket noe sykehusbag enda jeg, men har lenge hatt planer om det. HAr vært litt redd for å være for "overivrig"...men nå har sambo begynt å mase, så da er det vel på tide. Ser det er mange av dere her også som har pakket og er klare, så det er vel bare¨å sette i gang[:)]
 
Hei.
Må jo si at jeg gruer meg til fødselen....[&:]
Hører så mye forskjellig og spesielt de som har negative historier...prøver å ikke høre på alt som blir sagt. Jeg tenkte på akupunktur under fødsel, om den blir veldig tøff må jeg ha mer, men satser bare på akupunktur. Har begynt med moding nå, det skal hjelpe sånn at babyen snur seg og at kroppen min forbereder seg på fødsel. Vi får se om det virker..har stor tro på det. Begynte pga hodepine og den er borte nå. Hva slags type smertelindring skal dere ha?
Skal til jordmor i morgen på kontroll, oppi alle de positive og lykke tankene jeg har kommer det noen ganger.."tenk om det ikke går bra".. Andre som får litt sånne tanker nå på slutten?

Ellers er formen grei, orker ikke så mye lenger. Får vondt i bekken og rygg..det værste er alle våken nettene. Sover kanskje to timer tilsammen hver natt. Do turer og finner ikke god ligge stilling. Sover heller ikke om dagen, klarer bare å døse av så vidt det er. Tror kroppen forbereder seg på våkennetter og amming.


Hilsen
Beate, vekten77
 
Hei.
Har legen sagt til deg at babyen er stor? Jeg fikk beskjed på ultralyd i uke 24 at babyen var stor og at han ville tro jeg kom før termin. Når har du termin?
Skal til kontroll i morgen så det blir spennende å se, føler jeg har stått litt stille i det siste.
Det kan være lurt å ha bagen klar nå....vet aldri når babyen vil ut..


Hilsen
Beate, vekten77
 
Hei vekten 77!!
hei,jeg sitter faktisk å lurer på hva man skal pakke med til sykhuset,hva har du tenkt å ta med deg? jeg har liksom fått jernteppe[:D] hehe,litt dumt spm men er redd for å pakke med meg feile ting.
 
bryter inn her, jeg.. [;)]

tips til hva en bør ha i sykehusbagen:

http://krakle.com/ventenett/sykehusbagen.html
 
Legen har ikke sagt noe om at babyen kommer til å bli stor nei. Skal på kontroll i overimorgen, har ikke vært der på en mnd nå pga ferieavvikling på legekontoret... Blir spennende! Jeg har termin 13. september. Gikk ut i permisjon idag- 5 uker før. Valgte det jeg, godt å være hjemme og slappe av nå fram mot fødselen.
 
Back
Topp