er vi dårlige foreldre??

_gjotterii_

Elsker forumet
satt å tenkte litt på ett innlegg jeg leste her for noen dager siden om noen som hadde sett en lapp i bhg ang barnepass 3 dager i uken etter bhg slutt, og hvilke komentarer folk hadde på dette.

Selv leverer jeg snuppa i bhg klokken 0700 hver morgen, 5 dager i uken og der er hun til pappaen hennes henter henne 1630 hver dag.

Han jobber fra 0700-1600
Jeg fra 0830 til 1600, men jeg må pendle 7!!mil hver vei for å komme til/fra jobb og ser snuppa derfor bare en knapp time før hun legger seg 1830.

Så mange som sa de foreldrene prioriterte dårlig og måtte legge om hverdagen sin... Tenk om de har det som oss...? Att det faktisk ikke går... Vi er da ikke dårlige foreldre a den grunn.

Den lille tiden jeg/vi har med snupp i uken nytes fult ut. De helgedagene vi har er snupp første pri hele tiden(som alltid ellers også)

Er ikke alle som har en 9-16 jobb som kan kjøre barna i bhg 0830 og hente de 1615. Men vi er ikke dårlige foreldre fordi!!!

Blir litt lei meg når jeg leser slik. Folk vet liksom best og ville ALDRI gjort slik og slik...

Barna mine er og i bhg fra 07.15 til 16-30 hver dag! Kan ikke gjøre noe annet.. Sånn er det bare og ingen er dårlige foreldre for det.

ORIGINAL: Guerlain

dere er ikke dårlige foreldre av den grunn.Er bare folk som er så veldig perfekte selv som bare må rakke på andre som er i en annen situasjon enn dem selv,kun for å føle seg bedre.

sign!

ORIGINAL: Guerlain

dere er ikke dårlige foreldre av den grunn.Er bare folk som er så veldig perfekte selv som bare må rakke på andre som er i en annen situasjon enn dem selv,kun for å føle seg bedre.

Som eg skulle sagt det sjølv...utrulig kva foølk legge seg opp i kva andre gjer eller ikkje gjer med barna sine her inne!!! Glad eg har fått ein evne til å drita i kva andre gjer/ eller drita i kva folk ikkje gjer[:D][:D]

Nei, dere er ikke dårlige foreldre. Sånn er livssituasjonen deres bare. Enkelt og greit.

Hvis noen rakker ned på dere for det, så kan de ta seg en bolle! [;)]

Dømmer ingen, tror alle gjør det som er best for dem med de forutsetninger man har.

Er forøvrig er veldig glad for at jeg ser barna mine mer enn en time daglig i ukedagene[:)]

Overhode ikke!
Vi er to som jobber 8-16, det betyr levering kl 7.30 (hvor den som leverer kommer for sent på jobb) og henting kl 16.30 (hvor den som henter må gå litt tidlig)

Vi er gode foreldre likevel, og det er jeg sikker på at dere er også[:D]

selvfølgelig er dere ikke dårlige foreldre for det! men det er kanskje mange som ikke kunne hatt det sånn, inkludert meg selv, jeg ville bytta jobb for å fått sett min sønn mer hvis min situasjon var sånn, men det er fordi JEG ikke klarer å være så mye borte fra han. at andre føler det på andre måter er jo helt normalt. vi er alle forskjellige [:)]

Jeg er den første som leverer i barnehagen om morningen. Står og tripper litt før 0730...

Og jeg er den aller siste som henter i barnehagen.. Jeg kommer nesten hivende etter pusten rett før kl 17

Jeg er vel ikke noen dårlig foreldre for det![:)] Har bare en jobb fra 08-16 som de aller fleste[8|]

ORIGINAL: Solstrålenes mamma

Dømmer ingen, tror alle gjør det som er best for dem med de forutsetninger man har.

Er forøvrig er veldig glad for at jeg ser barna mine mer enn en time daglig i ukedagene[:)]

Jeg og ser jo datteren min mere enn 1 time daglig i ukedagene.. Ser henne om morningen.. og mange timer etter henting i barnehagen

Nå vet ikke jeg hvilken sak du sikter til, så kan bare svare ut fra det du skriver..

Jeg VILLE aldri gjort det, da hadde vi heller funnet en annen løsning eller jobb eller gått ned i stilling.. Jeg syns det er veldig trist om du TOLKER det dithen at jeg syns dere er dårlige foreldre- for det har jeg INTET grunnlag for å uttale meg om..

Vi som mener annerledes må også få lov til å uttrykke vår mening uten å bli tillagt meninger vi ikke har.. [;)]

Det er vel desverre slik at alle ikke skjønner at det er ikke "bare" å skifte jobb, det er ikke "bare" å finne en annen løsning. For mange så er det jo "Bare" sånn og sånn, og jeg blir så irritert! Skjønner godt du blir lei deg når folk sier slikt, men de som sier slikt er i mine øyne fullt uvitende om at alt er ikke en dans på roser for alle!!! Er ikke alle som skjønner at jobber ikke vokser på trær overalt, at bhg ikke alltid ligger 10 min hjemmefra og dermed 10 min fra jobb!!! Det høres så enkelt ut å skrifte jobb, flytte, prioritere annerledes osv som de sier, men d skjønner ikke at alt ikke funker like godt i praksis!!

Tror nok at din datter på mange måter har mer ut av den timen du har med henne om dagen enn mange andre barn. For dere VET å sette pris på den tiden dere har sammen!![;)]

Ikke ta deg nær av kritikken du leste i tråden. Du vet hva som er valgene din familie kan velge mellom. Tror nok flertallet skjønner deg at valgfriheten ikke kommer som perler på en snor når man skal ha seg jobb. Håper du har en fin kveld videre og ikke dveler for mye ved dette.[:)]

ORIGINAL: 3xS

selvfølgelig er dere ikke dårlige foreldre for det! men det er kanskje mange som ikke kunne hatt det sånn, inkludert meg selv, jeg ville bytta jobb for å fått sett min sønn mer hvis min situasjon var sånn, men det er fordi JEG ikke klarer å være så mye borte fra han. at andre føler det på andre måter er jo helt normalt. vi er alle forskjellige [:)]

Sign.

Det er da en grunn til at barnehager har oppe fra tidlig morgen til sen ettermiddag: Fordi det er behov for det. Merkelig at det skulle være galt å benytte seg av tilbudet når det trengs..

ORIGINAL: *Bestevennen*

Det er vel desverre slik at alle ikke skjønner at det er ikke "bare" å skifte jobb, det er ikke "bare" å finne en annen løsning. For mange så er det jo "Bare" sånn og sånn, og jeg blir så irritert! Skjønner godt du blir lei deg når folk sier slikt, men de som sier slikt er i mine øyne fullt uvitende om at alt er ikke en dans på roser for alle!!! Er ikke alle som skjønner at jobber ikke vokser på trær overalt, at bhg ikke alltid ligger 10 min hjemmefra og dermed 10 min fra jobb!!! Det høres så enkelt ut å skrifte jobb, flytte, prioritere annerledes osv som de sier, men d skjønner ikke at alt ikke funker like godt i praksis!!

Tror nok at din datter på mange måter har mer ut av den timen du har med henne om dagen enn mange andre barn. For dere VET å sette pris på den tiden dere har sammen!![;)]

Enig[:)]

Dere er ikke dårlige foreldre av den grunn..!
 Men personlig ville jeg gjort ganske mange forandringer når det gjaldt bosted og levemåte før jeg hadde slått meg til ro med å ha det slik.
Tenker litt slik: hvorfor sette barn til verden, om man må jobbe/være vekke såpass mye for å forsørge familie/hus?
Dere får ca 57 timer sammen i løpet av en uke,  med helg og timen på kvelden, mens hun er i bhg ca 48 timer.

ORIGINAL: Lykkeligx2

Men personlig ville jeg gjort ganske mange forandringer når det gjaldt bosted og levemåte før jeg hadde slått meg til ro med å ha det slik.
Tenker litt slik: hvorfor sette barn til verden, om man må jobbe/være vekke såpass mye for å forsørge familie/hus?
Dere får ca 57 timer sammen i løpet av en uke,  med helg og timen på kvelden, mens hun er i bhg ca 48 timer.

Syns ikke det var noen dårlig fordeling!

perfekt du da?alvorlig talt?
ORIGINAL: Lykkeligx2

Jeg syns dere er gode foreldre som jobber hardt for å forsørge familien på best mulig måte. De aller fleste har ikke noe annet valg enn det dere har. Selv jobber jeg 8-16 og i tillegg mye overtid fordi jobben krever det og fordi jeg trives godt med det.

For tiden går sambo på krykker pga en operasjon i beinet og det er jeg som må hente og levere hver dag. Jeg leverer ca 7.45 og henter ca 16.30 så han får mer enn en vanlig arbeidsdag i barnehagen. Vi er hjemme før 17 som regel og han legger seg litt over 18. Ergo, vi får ikke stort mer enn 1 time med han etter jobb. Har overhodet ikke dårlig samvittighet fordi jeg jobber og tjener penger og fordi sønnen min storkoser seg i barnehagen. Men det skal sies at nå er jeg så heldig at jeg ikke har lang vei fra jobb til barnehage,

Syns det er flott at dere tar ansvar for fremtiden ved å jobbe, få lønn og opptjene gode pensjonspoeng!! Barnet blir setter helt sikkert pris på at foreldrene ikke ender opp som minstepensjonister i eldre alder. Etter min mening lærer dette barnet at det er viktig å jobbe og at ting ikke kommer gratis i voksenlivet!

Stå på, dere er overhodet ikke dårlige foreldre!! Om dere skulle vært det ville vi hatt enormt mange dårlige foreldre i verden!!! Signerer det som ble sagt over at barnet er heldig fordi dere virkelig setter pris på tiden sammen med det og utnytter det til bristepunktet.

Dette ble langt, men kjenner jeg blir kraftig provosert.

Back
Topp