Er veldig redd for spontantabort:(

Mamma til A

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg er kjempe beskymret og redd for spontantabort. Hittil har alt gått bra. Men er det noe jeg kan gjøre for at alt skal gå bra? El hindre Evt spontantabort? Vil ikke miste babyen min :(
Har mistet 2 tidligere i uke 5 og uke 6. Er redd for at det skal skje igjen. Noe tips?

Tror nok beste "medisin" mot spontanabort er å slappe av og ta det med ro. Ikke stresse unødig over hva som KAN skje. Jeg vet det er ufattelig vanskelig, for jeg har vært der selv..

Men uansett så er det nok ingenting vi kan gjøre med det. Naturen går sin gang. Tror nok dette kommer til å gå bra jeg, Sonia :) bare prøv så godt du kan å ikke bekymre deg for mye for det - det har ingen hensikt. I feel you :( sender deg en god klem!

Jeg mistet også gangen før jeg ble gravid nå (er 14+3), og var som deg livredd! De fleste som har opplevd å miste får jo beskjed om å ta det helt med ro i begynnelsen, da dette kan hjelpe om man har en såkalt truende abort (sier ikke at du har det) :-) Jeg leste også alle tipsene på nettet og fulgte noen av dem, litt sjokolade hver dag skulle visst hjelpe, og det samme med fem om dagen ;) er jo verdt det tenkte jeg <3 Hadde tatt en ultralyd i uke 7 om jeg var deg, bare for å se at hjertet slår, da minsker nemlig sjansen for SA betraktelig og du kan ta det mer med ro :-) :-)

Jeg er nå i uke 8 (8+4) har hatt 2 UL og på siste så vi hjerte ❤️ skal på ny UL på fredag :) takk for tørsten forresten det varmer hjerte :)

Det dummeste man gjør er å lese masse her inne på forskjellige forum, vi kvinner dras mot de triste historiene. Spis sunt og husk at nå som hjertet slår er det 98% sjanse for at dette blir en baby, noe som er ganske fantastiske odds. Som hun over her skrev, skjer det så får man ikke gjort stort allikevel, så man kan liksågodt prøve å slappe av på veien :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff det er vondt å gå å være redd for å miste. Jeg er det selv også, selv om jeg ikke har mistet tidligere. Tror det er veldig normalt - og selvfølgelig er det veldig forståelig når du har opplevd å miste to ganger tidligere. Men husk at du har sett et hjerte slå på ultralyd, da har du kommet ganske langt og risikoen er mye mye mindre for at du skal miste. Nå utvikler den lille seg og blir sterkere og sterkere for hver dag :) Håper du klarer å slappe av litt, og så er det jo så heldig at du får se den lille igjen på fredag allerede :)

Skal jeg være helt ærlig, er kanskje det dummeste man gjør hvis man bekymrer seg for SA/MA, å henge for mye på sånne forum som dette. Jeg var i alle fall veldig trygg på at dette skulle gå bra, helt til jeg kom hit. Heldigvis klarer jeg å ta det meste med en klype salt, men man blir så klart litt på alerten når den ene etter den andre aborterer. Tror man bare må huske at prosenten for SA ikke er så høy som det virker her :)

Men jeg forstår godt at man blir bekymret.. Spesielt når man har opplevd det før.
Sist gang jeg mistet så tenke jeg ikke en enste gang at det kom til å skje. Trodde alt skulle gå helt fint, men så.. plutselig så gjorde det ikke det. Så da blir man litt ekstra bekymret neste gang.

Selv om sjansen for at det skal gå bra er mye større enn at det skal gå dårlig :) i allefall når man har kommet så langt, og sett hjertet slåpå UL :)

Back
Topp