Er tiden inne??

Det hørtes lurt ut å forsøke med smokkeslutt nå, og belønning synes jeg høres bra ut. [:)]

Her bruker begge fortsatt smokk om natta (og på dagen når de er syke), men ikke ellers. For ikke lenge siden satte vi også stopp for smokk i bil. [;)]

Vi avtalte med eldstemann i sommer at han skulle gi smokkene til julenissen (for at han skulle ha god tid til å forberede seg), men siden han var kjempedårlig i jula, var det rett og slett ikke forsvarlig å gjennomføre det.
Nå lurer jeg på om det er et belønningssystem som vil virke best, så vi får prøve det og se. [:)]
Jeg vil gjerne at yngstemann skal slutte også, men vi har slitt litt med leggingen der i det siste, og siden vi akkurat har begynt å komme på rett spor tror jeg vi velger å utsette smokkestoppen hans enn så lenge. [:)]

ORIGINAL: rodstilk

ORIGINAL: MammaMia98

ORIGINAL: *p!nk smile*

Helt ærlig syns jeg ungene kan ha smokk om natta til de bli flaue for det. Hvorfor stresse med det om de bare bruker den i senga?

For det skader tennene +++++

Gjør det? siste jeg spurte en tannlege om dette fikk jeg til svar at det var en gammel myte. de nye smokkene var konstruert til å ikke presse på tennene. itillegg til at de færreste bruker smokk til ETTER de nye tennene kommer. Og det fins ingenting som tyder på at smokk gir hull i tennene el. Mn eldste brukte smokk lenge av div grunner og hun har den perlereden i dag. og ingen hull, så jeg vet ikke helt...

Det gir jo ikke hull, men "smokkebitt".

Tannlegen vår mente uansett at dette ikke var noe å bekymre seg for. Værre med tommel mente han da...

JEG synes at en unge på over 2 år burde ikke bruke sutte, hverken på natt eller dag.

Helt ærlig syns jeg ungene kan ha smokk om natta til de bli flaue for det. Hvorfor stresse med det om de bare bruker den i senga?

Gjør det? siste jeg spurte en tannlege om dette fikk jeg til svar at det var en gammel myte. de nye smokkene var konstruert til å ikke presse på tennene. itillegg til at de færreste bruker smokk til ETTER de nye tennene kommer. Og det fins ingenting som tyder på at smokk gir hull i tennene el. Mn eldste brukte smokk lenge av div grunner og hun har den perlereden i dag. og ingen hull, så jeg vet ikke helt...

Tannlegen vår mente uansett at dette ikke var noe å bekymre seg for. Værre med tommel mente han da...

Merkelig tannlege da......det er jo videns kjent at barn bør ha sluttet med sutte når dem er 3 eller no sånt.
Å dessuten så er det ikke bare tenner man bør slutte pga av, men bla språkutvikling osv....store unger som springer rundt med sutten å sikler er ikke noe vakkert syn.

ORIGINAL: Insolita

Merkelig tannlege da......det er jo videns kjent at barn bør ha sluttet med sutte når dem er 3 eller no sånt.
Å dessuten så er det ikke bare tenner man bør slutte pga av, men bla språkutvikling osv....store unger som springer rundt med sutten å sikler er ikke noe vakkert syn.

trodde vi diskuterte smokk om natta jeg... ikke på dagtid. Alle mine innlegg har tatt høyde for nattsmokk...

språkutviklingen foregår vel mest på dagtid...

Back
Topp