Er tiden inne??

*p!nk smile*

Forumet er livet
Snuppa vår ble ikke ammet så hun ble veldig glad i tutten sin[:)] Når for et par mnd siden så kuttet vi ut tutten på dagtid (fikk den kun når hun skulle sove) Ble litt sutring,men hun glemte fort hele tutten...nå må vi nesten gi den til henne når hun skal legges om kvelden...hun spør heller aldri etter den på dagtid..men finner hun en tutt så stapper hun den i munnen (da sier jeg at den skal hun ha når hun skal legge seg...hun forstår det)

Tenkte om jeg skulle prøvd imorgen kveld å legge henne uten tutt?? Virker det ikke som tiden er inne?? [:)]

Hun blir 3år i sommer[:D]

Takker for svar[:D]

Helt ærlig syns jeg ungene kan ha smokk om natta til de bli flaue for det. Hvorfor stresse med det om de bare bruker den i senga?

er jo bare å prøve ;)

ORIGINAL: MammaMia98

Helt ærlig syns jeg ungene kan ha smokk om natta til de bli flaue for det. Hvorfor stresse med det om de bare bruker den i senga?

For det skader tennene +++++

ORIGINAL: Kineblomst

er jo bare å prøve ;)

Hehe er jo det[:D]

ORIGINAL: *p!nk smile*

ORIGINAL: Kineblomst

er jo bare å prøve ;)

Hehe er jo det[:D]

Men syntes det er på tide å slutte med tutt ja, som du selv sier skader det tennene.. ;)

Min lillegutt blir også tre til sommeren.
Altså han er bare to og ett halvt år enda.
Og han skal få lov til å ha den tutten om natten til han slutter selv.
De slutter når de er klare uansett. Og smokken er jo ikke skadelig før etter fylte tre eller noe slikt. Og har ingen tro på at å ha tutten på natters tid bare skader.

Det burde vel gå greit det, men jeg vil anbefale deg å snakke med jenta om det og kanskje legge inn en belønning for å slutte med tutten? Her sluttet gutten vår med tutt da han var tre og det gikk kjempefint etter at vi hadde brukt tid på å forberede ham samt at han fikk premie. Vi lagde litt opplegg rundt det der han sendte tuttene til Sabeltann og fikk pakke "posten" fra Sabeltann neste dag.

Kjør på[:D] Hvis hu ikke er sånn superavhengig, da er det like greit å bare slutte mener jeg[:)]

Jenta mi blir 3 i mai, og vi slutta med sutt for en uke siden.
Ho gikk med sutt 24 timer i døgnet. Fikk skikkelig raseri annfall om vi prøvde å ta den på dagtid!
Etter vi fikk pus, hadde den tatt alle suttene hennes og bite på de. Så nå likte ho ikke å sutte på de lenger!
Og det har gått som en drøm!
Ho har litt sutte tenner, så det var virkelig på tide at ho slutta!
Også fikk ho godteri og Kaptein Sabeltann bok i premie[:D]
Lykke til[:D]

Eg ville prøvd å kutte den. Hadde kanskje prøvd første kvelden å ikkje seie noko til ho. Det er jo ikkje sikkert ho ber om den i det heile tatt. Dersom ho ber om den kan du jo feks seie frå om at neste gang ho skal legge seg er smokken vekke. 

ORIGINAL: søteste

Min lillegutt blir også tre til sommeren.
Altså han er bare to og ett halvt år enda.
Og han skal få lov til å ha den tutten om natten til han slutter selv.
De slutter når de er klare uansett. Og smokken er jo ikke skadelig før etter fylte tre eller noe slikt. Og har ingen tro på at å ha tutten på natters tid bare skader.

jeg brukte smokk til jeg begynte på skolen Og har aldri hat problemer med tennene mine..
Mamma kasta de, pappa kjøpte nye.. He He..
Så slutta når jeg selv var stor nok...

ORIGINAL: smash

Jenta mi blir 3 i mai, og vi slutta med sutt for en uke siden.
Ho gikk med sutt 24 timer i døgnet. Fikk skikkelig raseri annfall om vi prøvde å ta den på dagtid!
Etter vi fikk pus, hadde den tatt alle suttene hennes og bite på de. Så nå likte ho ikke å sutte på de lenger!
Og det har gått som en drøm!
Ho har litt sutte tenner, så det var virkelig på tide at ho slutta!
Også fikk ho godteri og Kaptein Sabeltann bok i premie[:D]
Lykke til[:D]

Takk for det[:D]

Da er nok kanskje tiden inne[:)]

Vi prøvde kutte den ut å dagtid og det gikk ikke da bare hylte han hele tiden så vi ga opp, i jul ga han den til nissen og han har ikke masa noe mer etter den så her var det bedre og bare ta den vekk fra han og det gikk bra han blir 3 i feb så syns du skal prøve jeg.

men syns det er viktig at hvis du tar den så ikke gi den tilbake heller hvis hu maser og skriker mye

man må vel føle litt på det... ingen er like [;)] men det viktige er at mor er sikker... er mor usikker blir barnet usikker! kan gjerne bli en vanskelig periode og litt dårlig samvittighet (hadde d selv..) men det går fort over for småen da. (verre for mor... hihi) min eldste ble fratatt tutten når han var litt over tre... min minste bruker sutt nå, han blir 3 i april. har ikke helt bestemt meg hvordan d blir m han, kanskje d går av seg selv?! men han er fryktelig gla i tutten (samme som storebror var) og mor har faktisk enda litt dårlig samvittighet for måten jeg tok fra eldste smukken på. (sa bare en kveld at sabeltann hadde vært å sjelt med seg alle tuttene(!). endel grining og sinne, men d gikk over etter en liten stund! men dette med tennene; de mister jo melketennene sine.. gjør det virkelig så stor skade?

Gjør det? siste jeg spurte en tannlege om dette fikk jeg til svar at det var en gammel myte. de nye smokkene var konstruert til å ikke presse på tennene. itillegg til at de færreste bruker smokk til ETTER de nye tennene kommer. Og det fins ingenting som tyder på at smokk gir hull i tennene el. Mn eldste brukte smokk lenge av div grunner og hun har den perlereden i dag. og ingen hull, så jeg vet ikke helt...

jeg synes ikke noe om nattesmokk til de selv er klar for å slutte, vår eldste sluttet da hun var 2 år og 4 mnd gikk veldig fint, men tro meg om jeg gir henne lillesøsters smokk vil hun gjerne tutte på den, men det ser faktisk ikke fint ut når den store 3,5 åringen vår driver å sutter...

Gjør det? siste jeg spurte en tannlege om dette fikk jeg til svar at det var en gammel myte. de nye smokkene var konstruert til å ikke presse på tennene. itillegg til at de færreste bruker smokk til ETTER de nye tennene kommer. Og det fins ingenting som tyder på at smokk gir hull i tennene el. Mn eldste brukte smokk lenge av div grunner og hun har den perlereden i dag. og ingen hull, så jeg vet ikke helt...

Det gir jo ikke hull, men "smokkebitt".

Vi gjorde et forsøk på å sende smokkene til nissen før jul, men da dro frøkna på smokkejakt i barnehagen istedet. "Barnehagesmokken" var med på juleferie. [X(]

Tenker vi tar det utover våren. Hun bruker den kun når hun sover, så.. [:)]

Back
Topp