Er termin riktig??

fruluna

Forumet er livet
Hei jenter!
Var på UL i dag og da ble termin flyttet fra 14 feb til 23 feb. Men får det liksom ikke helt til å stemme, for da skulle befruktningen skje 31 mai og vi tok positiv test 10 juni. Kan man få positiv test bare 10 dager etter unnfangelse da? Syns det høres så rart ut. Noen som har peiling?

Samme mener jeg med min termin...for fra unnfangelsen(som ikke var så vanskelig å vite når var pga sambo var bortreist så det er bare en mulighet) skulle det stemme med første terminen jeg fikk 10 februar, men brått kommer den lille ikke før 22 februar. Men dette finner de ut ved å ta mål av hodet osv på Ul. men så igjen har jeg hatt UL ofte den siste tiden og legen min sa at alt stemte med terminen 10 feb 2 dager før jeg var på sykehuset og fikk ny termin. Ikke rart man blir forvirret[&:]

Jaja, alt var bra og jeg var frisk så skal ikke klage[:D]

Hei. Dette her har jeg vært borti noen ganger før også. Jeg stoler faktisk ikke på disse UL undersøkelsene. Jeg har 2 ganger hatt termin avvik på 1 mnd.Første gangen det skjedde trodde de absulutt ikke på meg og jeg mener selv jeg gikk 1mnd for lenge og barnet døde. . Siste gangen det skjedde sa jeg på sykehuset at da viste faktiskt gravi test positiv før jeg faktisk hadde blitt gravid i følge legen og UL!!!!!!!! Åssen kunne det ha seg spurte jeg, men det kunne de ikke svare på. Det gikk galt med dette sv også etter noen uker. Ikke for å skremme dere, men jeg syns ikke dere skal godta at UL termin er det rette hvis dere mener noe annet.. Dette tema med termin bestemmelser har vært oppe til diskusjon for det er mange som har opplevd å bli overkjørt av UL termin og det har endt tragisk for barnet. Leger har sakt at de skal høre mer på mor og ikke være så bastante ang UL

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Håper

Hei. Dette her har jeg vært borti noen ganger før også. Jeg stoler faktisk ikke på disse UL undersøkelsene. Jeg har 2 ganger hatt termin avvik på 1 mnd.Første gangen det skjedde trodde de absulutt ikke på meg og jeg mener selv jeg gikk 1mnd for lenge og barnet døde. . Siste gangen det skjedde sa jeg på sykehuset at da viste faktiskt gravi test positiv før jeg faktisk hadde blitt gravid i følge legen og UL!!!!!!!! Åssen kunne det ha seg spurte jeg, men det kunne de ikke svare på. Det gikk galt med dette sv også etter noen uker. Ikke for å skremme dere, men jeg syns ikke dere skal godta at UL termin er det rette hvis dere mener noe annet.. Dette tema med termin bestemmelser har vært oppe til diskusjon for det er mange som har opplevd å bli overkjørt av UL termin og det har endt tragisk for barnet. Leger har sakt at de skal høre mer på mor og ikke være så bastante ang UL

Lykke til[:)]

Skal til legen min i morgen og skal nevne det til henne. Jeg får ultralyd hos henne hver gang og skal be henne se litt på det. For som sagt det er kun 1 mulighet for unnfangelse og da kan det ikke skille 14 dager vel[&:]?

hei jeg fikk flyttet min termin 10 dg jeg å og syns det er veldig rart siden jeg vet nøyakti første mensen dag i siste menstrasjon før graviditeten..

men jormoren min sa at hun ikke trodde på denne nye terminen, men de må jo forholde seg til den uansett,.. '

jeg mener det er litt feil og beregne terminen slik de jør på ul for du kan jo ha ett barn som er litt mindre en gjennomsnittet og litt større

hei.

ja skjønner hva du mener...jeg fikk først termin 10 feb, men den ble flyttet til den 22feb på ultralyd!
men det stemmer ikke hos meg heller.....for i forhold til den andre terminen så hadde jg ikke eggløsning da, pluss at på unnfangelses datoen så hadde jeg ikke sex....hadde ikke sex hele den uken i det heletatt pga show på skolen og eksamensforbredelser!

merkelig.....

stoler mer på første terminen....for den andre er jo ikke mulighet for at er riktig!

tror uansett jenta mi kommer så fort hun er klar...[:D]

det er ikke helt enkelt å forstå seg på all
disse terminene man får...
Har fått både den 21 feb. og den 24 feb..
ikke rare forskjellen men 3 dager er og blir 3 dager...
Vil jo at nurket skal komme fortest mulig...
Kommer nok nar h*n er klar for det[;)]

Back
Topp