Er syk jeg *oppdatert*

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Ja, det var jo en fin måte å starte sv.skapet på. Får jo disse hetetoktnene, og det er ikke noe godt, i hvertfall ikke når du i tillegg har feber.

39.5 hadde jeg i feber rundt kl 10 i dag morges, kan tenke med hvor høy den var i natt. Tørr ikke å tenke på det. Så har jeg spyttet blod i hele natt, men det har gitt seg nå. Hodepinen er ikke til å holde ut.

Så da har jeg ikke hatt noen andre valg enn å ta paracet i dag. Tok 2 rundt 10 tiden, og to rundt 2 tiden. Men er redd embryoet vil ta skade av det, vet dere hvor mange paracet en kan ta når en er gravid. Jeg fungerer ikke om jeg ikke tar dem, klarer å bevege 10 meter når jeg har tatt dem, uten hadde jeg nok kollapset etter 5 meter.

I tillegg er kvalmen helt jævlig, fordi matlysten er vekke og da kommer jo kvalmen

Dette var virkelig et syteinnlegg, men man har vel lov til å syte når en er gravid og i tillegg syk og hormonell [&o]
[hr]
I dag er formen mye bedre, feberen har gitt seg (virker i hvertfall slik akkkurat nå) men har fortsatt vondt for å svegle.

En frisk, en syk...ja for i dag fikk minsten omgangsyken, oppkast og diare, og masse klesvask....Life is good [:'(]

Trodde du kunne ta så mange paracet som det står på pakken selv om du er gravid jeg. God bedring![:)]

Masse god bedring snuppa! Håper du snart føler deg bedre [:)]

vil annbefale en tur til legen, om du føler du kollapser etter 5 meter

ORIGINAL: turteldue

Ja, er nok pga den høye feberen jeg gjør det. Har ingen krefter i kroppen, ser det an til imorgen, er jeg like dårlig så blir det legebesøk ja!

Men paracet skader ikke utviklingen? Tenker på det hver gang jeg setter tablettene i munnen[&:]

ORIGINAL: *Sperminator*

Ja, er nok pga den høye feberen jeg gjør det. Har ingen krefter i kroppen, ser det an til imorgen, er jeg like dårlig så blir det legebesøk ja!

Men paracet skader ikke utviklingen? Tenker på det hver gang jeg setter tablettene i munnen[&:]

paracet er et sikkert legemiddel, dette er bevist at ikke går ut over fosteret, men høyfeber kan vi foster skader...
igjen vil på det sterkeste annbefale tur til legen dette kan være mer allvorlig enn som så...

paracet er et sikkert legemiddel, dette er bevist at ikke går ut over fosteret, men høyfeber kan vi foster skader...
igjen vil på det sterkeste annbefale tur til legen dette kan være mer allvorlig enn som så...

Er du seriøs, uff nå ble jeg bekymret. Mannen og barna er ute på besøk, så legen kommer jeg meg ikke til. Men skal du ikke ha feber over en lang periode før embryoet tar skade av det? [&o]

Er du seriøs, uff nå ble jeg bekymret. Mannen og barna er ute på besøk, så legen kommer jeg meg ikke til. Men skal du ikke ha feber over en lang periode før embryoet tar skade av det? [&o]

hvor lang tid en har feber vet aldri noen om, det vil ta skade...
og ja er veldig seriøs på dette!!!

en feber vil tyde mye på en infeksjon i kroppen, og det at du har hostet opp blod gir meg en til "lede" tråd på hva dette kan være...
om mine tanker rundt dette virkelig stemmer, så må og skal du på en antibiotika kur...
og det finnes mange sikre antibiotika kurer...

ikke vent forlenge med å reise til lege.. ring mannen og be han om å få en barnepasser slik at du kan komme deg til en lege...
dette skal man ALDRI ha en høy terskel på for å få undersøkt...

Huff, så kjedelig å være syk :( Håper du blir fort frisk! Det tar ekstra på å være syk når man er ny-gravid og kanskje ekstra sliten og trøtt, litt hetetokter osv ja..

God bedring til deg! [:)]

Oi, jeg så ikke alt du hadde skrevet jeg.

Er det såpass så er det kanskje ikke dumt å stikke innom legen nei. Er man gravid så heter det "heller en gang for mye enn en gang for lite". Er du skikkelig dårlig så bør du jo få behandling for det, og høy feber over tid er jo heller ikke så bra som gravid.

Paracet er sikkert både ved graviditet og amming :)

Det er ikke farlig å ta paracet i svangerskapet, det kan jeg skrive under på! Jeg er ufør pga mgrene og kronisk spenningshodepine, så paracet hjelper meg litt i svangerskapet. Jeg tok ca 15-30 paracet i uka, med full velsignelse fra min lege. Jeg har en sunn og frisk datter[:D]

Når det skrives at feber kan skade fosteret, så er dette tilbakevist i en nyere dansk undersøkelse. Men jeg ville nok tatt febernedsettende ( paracet ) bare for å være på den sikre siden.

God bedring[:)]

ORIGINAL: bridgemamma

Det er ikke farlig å ta paracet i svangerskapet, det kan jeg skrive under på! Jeg er ufør pga mgrene og kronisk spenningshodepine, så paracet hjelper meg litt i svangerskapet. Jeg tok ca 15-30 paracet i uka, med full velsignelse fra min lege. Jeg har en sunn og frisk datter[:D]

Når det skrives at feber kan skade fosteret, så er dette tilbakevist i en nyere dansk undersøkelse. Men jeg ville nok tatt febernedsettende ( paracet ) bare for å være på den sikre siden.

God bedring[:)]

man vet aldri hva som foresaker feberen...
derfor kan ikke undersøkelser på kun feber være nok til å avskrive om fosteret tar skade av feberen...
for all del dette kan være en allvorlig sykdom som skal behandles, eller en fille ting... man vet ALDRI...

lege, lege, lege er stikk ord her...
alltid er det ikke nok å behandle feberen.

huff e du OG syk..... :((((((

eg ligger her med frysebyer, feber, hoste, oppkast, vond korsrygg, pupper som VERKER, dønn tett nese, og trykk i hode.... :((((( fikk vite at eg va gravid i går morres, og på ettermiddagen begynte dette.... JIPPI... gooood start. så her e det bånn gass på både symptomer OG noe annet :S

vi får slappe av "sammen" og pakke oss godt inn med varm te og kose oss og ta det med ro ... :))) og JA lege lege lege e et godt stikkord. eg ringer sjøl t legen i måren tidlig... bedre en gang for mye enn for lite... spiren vår først :)))

ja....skal til legen altså. Målte tempen nå og den lå på 39.7[&o] mamma [:(]

huffda... :(((((((

det går nok godt. ta godt vare på deg sjøl. på samme måte du ville tatt vare på babyen :))) det er sånn vi må tenke. for nå er det gjennom oss de ska ha det bra :))))

Uff, masse god bedring vennen!! Så kjipt at du ble så syk. Håper du har kommet deg til legen og at du kommer deg fort! Klem til deg [:)]

Masse god bedring til deg også ønsker en engel!! Håper formen kommer seg fort. Klem

god bedring. håper du vlir frisk fort igjen. Er et helvete å ligge med feber i denne varmen som er om dagen. føler med deg...

ORIGINAL: Ønsker en engel

huff e du OG syk..... :((((((

eg ligger her med frysebyer, feber, hoste, oppkast, vond korsrygg, pupper som VERKER, dønn tett nese, og trykk i hode.... :((((( fikk vite at eg va gravid i går morres, og på ettermiddagen begynte dette.... JIPPI... gooood start. så her e det bånn gass på både symptomer OG noe annet :S

vi får slappe av "sammen" og pakke oss godt inn med varm te og kose oss og ta det med ro ... :))) og JA lege lege lege e et godt stikkord. eg ringer sjøl t legen i måren tidlig... bedre en gang for mye enn for lite... spiren vår først :)))

Enig i den ja, kjenner meg veldig igjen i alt det du skriver. God bedring til oss [:)]

Takk jenter, skal nok komme meg til legen imorgen om denne feberen ikke gir seg [&:]

ja....skal til legen altså. Målte tempen nå og den lå på 39.7[&o] mamma [:(]

om ikke feberen går ned ved hjelp av paracet, ville jeg ha kontaktet legevakten, dette er skikkelig høy feber, jeg fikk hjernehinnebetennelse for noen år tilbake, min feber ente på 41.05, fikk sprøyte i magen. og medisin mot hjernehinnebetennelsen, men hadde jeg ventet noen dager til hadde det vært livstruende, så høy feber skal man ikke spøke med.

to ting, er du stiv i nakken, klarer du å legge haken ned på brystet, om ikke så kom deg til legen med en gang, dette er da alvorlige ting...

masse masse lykke til

Back
Topp