Er stamp lov?

Spirelykke

Glad i forumet
Marsboerne2017
August 2018
Jeg og samboeren hadde bjunt husletingen, men plutseli ble jeg permitert pg.av dårlige tider i oljebransjen og valgte derfor å sette det litt på vent. vi bur derfor midlertidig i hutten til sambo. Panorama utsikt ut mot vannet å stamp på tarrassen, idylisk :happy:Sambo har selvføgelig invitert venner nå i påsken til og komme og bade. Mitt spm er derfor; kan jeg bade i stamp eller å det skadeli for fosteret? Har en venninne som er gravid og hun frarådet meg å bade i så varmt vann :sorry:

Desverre så mener jeg å ha lest det ikke er så lurt ja. :( sjønner det er leit :( hadde vert deppa selv da ja :/
Mener det kan overopphette forsteret? Å er hvertfall ikke anbefalt i 1 trimester. Men leste en plass at vis man "må" så anbefaler de maks 10 min
Jeg var 5 min i bobblebad når jeg var gravid med mellomste. Da i andre trimester å det gikk helt fint men dæven så varm jeg ble så forstår hva de mener å :p

Mener å ha lest noe i samme duren, at hvis kroppen blir for varm i vannet så blir den lille stressa?

Vel, det skal iallefall benyttes med all forsiktighet.
Mange unngår det også, bare fordi varmen blir svært ubehagelig og man allerede er varm nok fra før.
Nå vet jeg ikke hva temp. i deres stamp vil være, men enkelte er jo opp til 40 grader og det er overhode ikke bra og bør man ikke gjøre. Spesielt ikke i første trimester.
Om du bestemmer deg for å bruke stamp må du iallefall ikke sitte lenge!
Det er pga. faren for overopphetning ja..

Da jeg spurte jordmor forrige svangerskap fikk jeg beskjed om at det er helt greit, må bare passe på fordi man kan bli svimmel av varmen. Man tåler jo å ha feber. Jeg har alt sitti i boblebad både i forje og dette svangerskapet, og det gikk iallfall fint med gutten min:-)

Back
Topp