er sjefen min sur??!

Bkno7006372

9.mai 2014 <3
I går ble jeg sykemeldt fra jobben pga kraftig svangerskapskløe, kvalme og slapphet. Jeg ringte på jobben min for å fortelle det til sjefen men jeg fikk bare tak i avdelingslederen. Hun ønsket meg god bedring og var veldig imøtekommende og forståelsesfull. Sjefen min sendte meg en melding i dag og spurte hvordan det hadde gått til legen. (Hun visste at jeg hadde time). Jeg sa at jeg ble sykmeldt en uke og at jeg gledet meg til å komme tilbake. Hun skrev tilbake: "Er du blitt syk?". Jeg skrev ja, jeg burde ta det med ro noen dager.

Plutselig så fikk jeg ikke noe svar fra henne og det er to timer siden hun sendte siste melding. Jeg får jo det ikke akkurat bedre samvittighet av at hun kutter kommunikasjonen. Hva burde jeg gjøre??

I går ble jeg sykemeldt fra jobben pga kraftig svangerskapskløe, kvalme og slapphet. Jeg ringte på jobben min for å fortelle det til sjefen men jeg fikk bare tak i avdelingslederen. Hun ønsket meg god bedring og var veldig imøtekommende og forståelsesfull. Sjefen min sendte meg en melding i dag og spurte hvordan det hadde gått til legen. (Hun visste at jeg hadde time). Jeg sa at jeg ble sykmeldt en uke og at jeg gledet meg til å komme tilbake. Hun skrev tilbake: "Er du blitt syk?". Jeg skrev ja, jeg burde ta det med ro noen dager.

Plutselig så fikk jeg ikke noe svar fra henne og det er to timer siden hun sendte siste melding. Jeg får jo det ikke akkurat bedre samvittighet av at hun kutter kommunikasjonen. Hva burde jeg gjøre??
Er vel ikke så mye å bry seg om mener jeg. Du kan ikke noe for at du blir syk! Og dessuten har du ikke bare deg selv å tenke på. Bare ta vare på deg selv og lille spire du, så får sjefen bare være sur om det er tilfelle :)

Kan kanskje være stresset som gjør at hun oppfattes som sur. Det må nok være en litt stressende situasjon for en arbeidsgiver at man plutselig mangler noen av sine ansatte. Som oftest må de jo finne vikarer eller lignende og hvordan folk takler stress er nokså forskjellig. Som oftest er det veldig dårlig. Opplever ofte at stress gjør min sjef også litt "sur", eller lite imøtekommende er kanskje det riktige ordet. La det bare gå litt tid. Tenk ikke over at du ikke får svar. Jeg skjønner det føles ekkelt og samvittighetsdrepende, men du har i alle fall gjort det du skulle med å si fra om situasjonen. Bruk heller energien på deg selv, enn å tenke på hvorfor du ikke får svar. Det koster energi å lage et nytt liv. God bedring! :-)

Ikke tenk på det. Betyr ikke aut sjefen er sur eller noe. Kan bety bare at sjefen ble stresset. Eller er opptatt.. eller ett eller annet. Tenk på deg selv du.

Veldig vanskelig å tyde meldinger. Kan hende ho ikkje følte det var nødvendig å svare meir på det. Så ikkje tenk så mykje på det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp