ER SAAA GLAD!!

MalinDalin

Forumet er livet
I dag var jeg paa rest der sambo jobber. Og for förste gang hadde sjefen med seg 2 aaringen sin dt. Jeg ble glad laaangt inni meg. Denne gutten har downs og i Tyrkia er det 'skam' Jeg blir saa sint paa saann. Har pratet en masse med baade han og kona siden lille vakre Atlas ble födtfordi de var saa deprimerte.
Den vanlige stillingen her er at han kommer aldri til aa bli til noe, jeg har forsökt aa overbevise de om at dette ?KKE stemmer. Jeg kjöpte med tangerudbakken paa DVD til de saa de kan se hvor langt man kommer med rett innstilling og oppfölningg. Jeg fikk nesten taarer (?kke nesten da ok, jeg graat' da jeg saa Atlas klatre opp paa fanget til pappan sin og faa en klem. det gjorde rett og slett godt langt inni hjertet.
 Han er dessuten utrolig facinert av Nathaniel og lekte masse med han.Jeg tok med meg begge to ned paa stranda og vi satt under parasollen paa teppet og koste oss og tulla lenge. Han var bare SAA glad og det var saa godt aa se at pappan saa stolt ut! Han er jo bare saa herlig, synmpat?sk og ?ntu?tetsfull. 'Babyen graater' sa han da Nadde var l?tt paa overt?d for en lur og var og strök han paa hodet og naar nadde sov i vogna g?kk han bort t?l pappan og sa 'sssssssssh' ford? han syntes de sp?lte alt for höy mus?kk.Det maate de jo forstaa eller?han saa rett og slett kjempe oppg?tt ut[:)]

Jeg elsker aa kose og leke med Atlas og jeg tror det gjör godt for pappan og mamman aa se at jeg ?kke er 'redd' og holder avstand fra han. V? har jo arvet SAA masse f?ne klaer selv om han er 2 aar eldre ford? andre s?er ne?takk da de hörer det er fra han (jg r?ster av s?nne)

Nei, det var rett og slett DEILIG aa se, de kommer en tur h?t neste helg hele gjengen saa skal v? ta en shopp?ng tur t?l Antalya alle sammen, JEG GLEDER MEG!!

ORIGINAL: AnaBanana

Nå ble jeg litt lei meg [:(] Så utrolig jævelig at folk kan ha sånne holdninger! Finnes en del av her i norge og desverre. Jeg jobba flere år i et par bofellesskap og var støttekontakt i tillegg. Fikk mange kommentarer hvis jeg dro til byen med en eller flere brukere. Utrolig mye dritt folk slenger ut av seg, og det godt voksne mennesker [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

ja det er helt paa trynet!!

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] det er jo helt ¤#¤#%"¤"¤ at voksne mennesker kan oppføre seg sånn, og ikke ville ta imot flotte klær??? åååå blir så  sinna og lei meg jeg. jammen godt du er der nede å viser dem at sønnen dems faktisk kan få et utrolig flott liv og at han ikke må gjemmes bort. du er TØFF.

Å, nå fikk jeg også tårer i øynene! Så bra at de har deg!!! Du har nok gitt dem et annet perspektiv på dette. Tipper Atlas er nyyyyyydelig!

aaaaaaaa han er en sukker klump!med noen vakre mörkebrune öyne med laaange vipper paa!!han kan smelte hvem som helst og saa bl?r atte!!

er nok ?kke noen engel ne? mammak?men m?n, men folk l?gge l?tt etter her paa enkelte saker merker man[;)]

Pfft, den jobben tar vi fra deg når det passer oss. Enig med mammakim, jeg...Men du...ga du den dvd`en med Tangerudbakken? Kanskje de viser den til flere? Har du tenkt over hvor stort skritt dette antagelig er for de, og at det er pga DEG? Når de begynner, følger forhåpentlig flere etter med tid og stunder. Kanskje nettopp det du gjorde kan vise seg å være kimen til en holdningsendring? Hvem vet?

Hadde det vaert en perfekt verden hadde det kanskje det. Det kunne vaert et önske!problemet her nede er at det ikke finnes stöttegrupper (utenom ? ?stanbul) hvor d?sse foreldrene kan mötes og prates dele erfar?nger osv, skulle önske det var det sl?k at de kunne forstaa at ogsaa d?sse barna kan oppleve og oppnaa en hel masse! Skal hvertfall ha en masse kontakt med Atlas og fam hans fremover, har e? venn?nde som jobber bla med downs som jeg kan faa raad og t?ps av for saa og form?dle det. er bare saa forelsket ? Atlas og stolt av fremgangen foreldrene hans v?ser (uansett hvor sakte den gaar) og at de tar skr?tt ? r?kt?g retn?ng for sönnen dems.

Kanskje nettopp din åpenhet og støtte og din omtanke for Atlas kan anspore dem til å starte en sånn gruppe, søke informasjon og kontakt med andre Downs-foreldre.
Får du lov av de til å legge ut et bilde av ham, hadde vært kos å se denne godgutten din...

det skal jeg spörre om neste gang vi mötes!!![:D]

For en utrolig generøs og herlig person person du er, Atlas er kjempeheldig som har deg i livet sitt!!! Utrolig rørende historie.

Håper du når igjennom hor foreldrene og gir dem et annet perspektiv[:)]

ORIGINAL: Mamman til Sarah

For en utrolig generøs og herlig person person du er, Atlas er kjempeheldig som har deg i livet sitt!!! Utrolig rørende historie.

Håper du når igjennom hor foreldrene og gir dem et annet perspektiv[:)]

Signerer denne jeg![:)] 
Jeg jobber selv i bofellesskap for mennesker med psykisk utviklingshemming[:)] I Norge har man jo kommet langt på vei med tanke på holdninger og rettigheter for denne gruppa, heldigvis! Man skal dessverre ikke reise langt før man møter andre holdninger..

Jeg sitter også her med tårer i øynene av forbannelse, skuffelse og er flau over hvor mange iq-løse menneskerdet det finnes her i verden i 2010!!!!!!![:@][:@][:@][:'(].
Trodde vi virkelig levde i en mer opplyst europa om ikke annet!!?!, men der tok jeg tydeligvis skammelig feil gitt[:@][:@][:'(]!!!.
Jeg er oppvokst, har jobbet med og vært handball trener for barn og ungdom med Downs og dette har virkelig beriket mitt liv på MANGE mulig måter og jeg håper virkelig at alle mennesker en dag finner ut av ordet likeverd!!!!!.
Kjenner på skuffelsen av at det finnes så mye kunnskapsløse mennesker her verden og skal avslutte så d ikke haggler flere gloser ut her nå...
Jeg må bare understreke hvilken herlig person du er som tar tak i og hjelper denne familien i å virkelig innse at alle er likeverdige og at med hjelp så klarer man alt!!!!![:D][:D][:D][:D]

YOU GO GIRL!!!!!

ORIGINAL: lusa

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] det er jo helt ¤#¤#%"¤"¤ at voksne mennesker kan oppføre seg sånn, og ikke ville ta imot flotte klær??? åååå blir så  sinna og lei meg jeg. jammen godt du er der nede å viser dem at sønnen dems faktisk kan få et utrolig flott liv og at han ikke må gjemmes bort. du er TØFF.

Enig!!!!! De har noe vi ikke har; et fantastisk åpent hjerte hvor de elsker uten hemninger!! Vi kan lære mye ut av mennesker som er litt annerledes! Stå på!! [:)] Ble rørt av historien din [:)][:)]

Så bra![:)] Håper flere der nede får opp øynene for for vakre mennesker de faktisk er![:)] De med down syndrom er virkelige solstråler![:)]

Jeg er også en av de som blir så sint at jeg nesten sprekker når jeg hører sånne dårlige holdninger hos folk[:@][:'(]

Back
Topp