er så stolt - hjemmelaget mat

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Jeg ba hele barselgruppa hjem til meg og da lagde vi babymat til alle barna i 1mnd, fryste de forskjellige i isbitformen. når vi var ferdig hadde vi 11 forskjellige ting og mat i misnt 1 mnd til alle barna :) er så stolt.
Håper noen blir inspirterte
Vi lagde:
Potet
Søtpotet
Pære
Eple
Aprikos
Mango
Sviske
Nektarin
Squach
Purre og Brokkoli
Gulrot

Noen ganger blander og mixer jeg, andre ganger får hu plain.. Det hender ofte at jeg koker grøt av havremel eller sagogryn og blander inn frukt eller grønnsakspure.

 
Så flink :-)
Har også planer om å lage hjemmelaget mat til mini, men er så lite han får for tida, at eneste jeg har laget til han er havregrøt på havremel. Ammer han fremdeles såpass mye.
 
Jeg lager en del gulerotmos, noen ganger plain og andre ganger med eple i. Bruker norske buntgulerøtter for de er så søte og gode :) også har jeg prøvd både kjøpe grøt og hjemmelaget grøt, hjemme lager vi hirsegrøt med litt frukt i.
Ellers får han banan, avocado og jeg lager ofte eplemos. Har prøvd å lage blåbær mos etter blåbærtur men det har nok vært lite sol på de for mosen ble ikke så søt så han likte det ikke så godt. Liker godt blåbærmosen i butikken da.
Har tenkt å utvide med mer andre grønnsaker nå fremover!
Når vi er på reise får han ferdig butikk mat :)
 
Back
Topp