Er så spent!

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Det er kun 13 dager igjen til terminen, og kjenner jeg er veldig lei og utålmodig nå! Er kjempe spent på hvordan det hele vil starte, og når det starter. Jeg går med sommerfugler i magen konstant nå fordi jeg er så spent! :-) noen som har lyst å fortelle litt om tegnene dere hadde før fødselen startet, og hvordan den startet i det hele tatt? :-)

Hadde ingen tegn før samme dag.
Med første fikk jeg noen kynnere og litt lyserosa spotting. På samme ettermiddag dro vi til føden da jeg fikk rier. Fødte på tre timer.

Med andre barnet trodde jeg at det ble overtid. Ingen varsel. Lå på sengen og hvilte på kvelden da vannet brått gikk. Så kom regelmessig rier med det samme, og vi kastet oss i bilen på rie nummer tre. Ble styrtfødsel. 1,5 time fra rie.

Fødsel nr 1 startet med at slimproppen gikk, noen timer etter gikk vannet. Hadde uregelmessige rier så var lenge hjemme. Da jeg bestemte meg for å dra på sykehuset for sjekk hadde jeg 5 cm åpning.. Fra slimproppen gikk og til sønnen min var ute tok det 15 timer, blei tatt med vakuum..

Fødsel nr 2 startet med kynnere på kvelden og natta før. De kom med jevne mellomrom og jeg våknet av kynnere på natta. Fortsatte litt utover dagen. Så ca kl 16 gikk vannet, det var misfarget. De ville ha meg inn på sjekk på sykehuset med en gang. Hadde bare 2 cm åpning da jeg kom inn i 17 tida. Men da klokka var 19:30 så var prinsessa ute :) Så fra vannet gikk brukte jeg 3,5 time :p Slapp vakuum denne gang :)

Back
Topp