Er så sliten...

Mekanikerfrue

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Himmelbarn
Januarlykke 2020
jeg sliter med kvalme..
fra å være vant til 4-5 store gode måltider hver dag pga trening, orker jeg ikke lengere spise..
Går 3-5 timer før jeg klarer frokost. Og kansje ett måltod til iløpetav dagen.
Jeg så kvalm bare jeg tenker på/ser mat.
Orker knapt nok trene en dag i uka.
Vil bare sove. Har kvalmestillende som gjør meg ekstremt trett og den funker dårlig mot kvalmen....
Satt opp på 12 vakter de neste 14 dagene... vil ikke sykemld meg da jeg er vikar og virkelig trenger både jobb og penger men jobben er tung, eldre omsorg på en rehab avd.
Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Jeg ville så absolutt snakket med lege eller jordmor. Det er desverre ingen som takker deg for at du sliter deg helt ut. Da vil det også være veldig vanskelig å få hentet seg inn igjen.. kanskje bedre med en ukes sykemelding nå, så kanskje du klarer å jobbe resten av svangerskapet? Istedenfor å slite deg ut nå, og bli sykmeldt hele svangerskapet..

Du må føle på hva du klarer men for Guds skyld, ta vare på deg selv og babyen!:Heartred

Jeg vil råde deg til å ta opp dette med lege eller jordmor, som nevnt over her!
Ingen er tjent med at du sliter deg ut!
Evt undersøk hva du har rett på av betaling for disse vaktene, man har jo rettigheter som vikar også!
❤️

Hvis medisinen du går på gjør jeg trøtt og uansett ikke hjelper mot kvalmen, ville jeg snakket med fastlegen om å prøve neste medisin på listen. Det er mange forskjellige medisiner du kan ta, som er trygge, og det ER hjelp å få.

Jeg kan ikke reglene godt nok, men du får vel betalt for vaktene du er satt opp på dersom du blir sykmeldt? Det høres ut som en uke eller to med sykmelding er det du og babyen trenger. <3

Back
Topp