Er så redd!

Selthe

Blir kjent med forumet
er kjemperedd for at spira ikke skal sitte, at noe skal være galt, eller at jeg gjør noe galt! Virker helt uutholdelig å skulle ha det slik i 7 uker til:eek:

Men begynner iallefall å gå opp for meg nå, at jeg faktisk er gravid<3

2v9st8k.jpg
 
Jeg kjenner til følelsen. Tør liksom ikke helt å glede meg over graviditeten fordi jeg forventer at noe skal gå galt.. VIL ikke ha det sånn i mange uker fremover, så må bare jobbe med meg selv. Vil jo gjerne knytte meg til knøttet i magen allerede fra begynnelsen av..
 
Jeg tørr heller ikke glede meg helt enda, tenkte jeg skulle bestille en legetime og høre om jeg kan få henvisning til tidlig UL, håper jo at et hjerte som slår vil gjøre bekymringene litt mindre!
 
Samme her... Min første graviditet, men søsteren min har hatt mange aborter. Hvorfor må man ha henvisning til tidlig ul hvis man ikke får det dekket uansett lurer jeg på...
 
Samme her... Min første graviditet, men søsteren min har hatt mange aborter. Hvorfor må man ha henvisning til tidlig ul hvis man ikke får det dekket uansett lurer jeg på...

Man får det dekket hvis legen henviser deg? Da blir det jo via offentlig helsevesen?
Alternativet er jo å betale for det og bruke en privat klinikk.
Tenkte jeg skulle prøve meg hos legen først, med tanke på tidligere graviditeter håper jeg på god oppfølgning denne gangen!
 
Tror dere det er "nok" med en sen SA tidligere for å få henvisning til tidlig UL?
Tenker jeg også skal prøve meg på det, har ikke råd til å ta privat :(
 
Tror dere det er "nok" med en sen SA tidligere for å få henvisning til tidlig UL?
Tenker jeg også skal prøve meg på det, har ikke råd til å ta privat :(

Værste som skjer er at legen sier nei, så du kan jo spørre :)
 
Jeg er også litt redd og tørr ikke glede meg for mye, men jeg prøver å jobbe med meg selv for der er fælt å gå rundt sånn med klump i magen hele tiden. Jeg prøver å tenke at om det går galt så er det ingenting jeg kan gjøre med det, og det man ikke kan kontrollere er det dumt å bekymre seg over. Noen dager klarer jeg dette bedre enn andre!
 
Ja, ok, men jg har vel sikkert ingen grunn til å få det. Likevel fikk jeg beskjed om at jg trengte henvisning da jeg prøvde å bestille tidlig ul? Kan det være fordi det er et sted som man trenger det ellers gjør de ikke undersøkelsen?
 
Ja, ok, men jg har vel sikkert ingen grunn til å få det. Likevel fikk jeg beskjed om at jg trengte henvisning da jeg prøvde å bestille tidlig ul? Kan det være fordi det er et sted som man trenger det ellers gjør de ikke undersøkelsen?

Ja, kanskje det var det? Jeg har brukt ultralydklinikken tidligere, de er i Bergen, Oslo osv :)
 
Tror dere det er "nok" med en sen SA tidligere for å få henvisning til tidlig UL?
Tenker jeg også skal prøve meg på det, har ikke råd til å ta privat :(

Jeg har fått tidlig ul (14 mars) og jeg har "kun" 1 abort fra før av, i 2011:) jeg ga bare beskjed om at jeg var veldig engstelig, og trengte å se hjerteslag for å kunne slappe av.. Er ikke bra å gå i 12 uker og være nervøs og stressa heller:)

Nå hadde jeg i utgangspunktet time hos GU for utredning av infertilitet 3 mars, så flyttet bare den timen jeg hadde.. Men vil ikke tro det skal være noe problem å få tidlig ul:)
 
Jeg har fått tidlig ul (14 mars) og jeg har "kun" 1 abort fra før av, i 2011:) jeg ga bare beskjed om at jeg var veldig engstelig, og trengte å se hjerteslag for å kunne slappe av.. Er ikke bra å gå i 12 uker og være nervøs og stressa heller:)

Nå hadde jeg i utgangspunktet time hos GU for utredning av infertilitet 3 mars, så flyttet bare den timen jeg hadde.. Men vil ikke tro det skal være noe problem å få tidlig ul:)
Åh så godt å høre!
Da skal jeg få meg en legetime neste uke og høre med henne :D
 
Med minstemann, blødde jeg endel, og lbe henvist til sykehuset. Men de var så trege, så jeg tok det privat jeg. Tror jeg betalte 800 kr på Det gule huset i Moss. Det var det verdt, jeg ble ganske mye roligere.
 
Ikke godt å føle det sånn.. Gikk med slike bekymringer forrige graviditet...
Jeg gjør det jeg kan, tar vitaminer, følger helseråd osv... utover det er det andre utenfor min kontroll og ikke noe jeg kan gjøre fra eller til. Det hjelper meg og tenke sånn på det.

Du er gravid og sjansen for at det går bra er superstor :D:D
 
Back
Topp