Er så redd!!

Tripptrapptresko

April 2011 August 2012 Desember 2013
I dag har redselen for gjentakelse vært nesten altoppslukende. Har måttet felt noen tårer og har virkelig fått kjenne på følelsene jeg hadde under tiden på nyfødtintensiv for 8-9 mnd. siden. Det knyter seg i magen min og tårene presser på bare jeg tenker på det.

Ventingen, dramatikken, den bittelille kroppen i kuvøsen, ledningene, alarmene, pustestoppende, skuffelsen når han måtte ha mer oksygen, de små gledene, sorgen over et prematurt barn, usikkerheten, framtidsutsiktene, den nervepirrende hjemkomsten...

Hva om det skjer igjen?! Ja, jeg vet jeg får tett oppfølging, men likevel... Hva om det ikke er nok? Tenk hvis nurket kommer enda tidligere? Herregud, hjertet mitt banker sånn at det kjennes som om det skal hoppe ut av brystet mitt!
 
Uff det er ikke noen gode tanker å ha :( vi får krysse fingrene for at det ikke skjer denne gangen
 
Uff :( må ha vært kjempetøft!!! :( går ikke ann å forestille seg hvor tøft d har vært! :( men d er nok liten sjans for at d skal skje igjen!! Sender en klem til dg!

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app
 
Så fælt å være redd.. Det ser jo ut til å ha vært mareritt, så i den grad det er mulig, så forstår jeg deg godt..
Men du? dette kommer til å gå bra, det skal gå bra! Forsøk å tenke positive tanker..
En stor klem til deg!
 
Ja, det var utrolig tøft! Tror mye av grunnen til at jeg er så redd er fordi det ikke er bare-bare med en prematur og med en ny baby så tett etter et sånt sv.skap gjør at de ferske minnene og følelsene blusse opp. Har jo nå 2 barn som trenger meg hjemme og vil ikke ligge på sykehus halve graviditeten eller gå gjennom det samme en gang til... Føler absolutt at vi (sambo og jeg) kom styrket ut av det og setter enda mer pris på (om det er mulig) at vi til slutt dro hjem med en velskapt gutt uten noen alvorlig form for funksjon- eller utviklingshemming, men det er likevel en del utfordringer. Han utredes for øyeblikket for CP, de mistenker han har en lett grad, hos fysio. Skal til Østerlide barnehabilitering snart og få "dommen". Skal bli godt å få vite før nr. 3 kommer slik at vi evt. kan legge til rette innen den tid. Skal også utredes på barnepol. i slutten av mai for luftveisproblemene sine og gastreøsofageal reflux, men det er jo "bagateller" i forhold til hva som kunne ha vært. Jeg er egentlig en evig optimist og prøver alltid å være positiv, men må også være realistisk... Håper legetimen på tirsdag og tidlig ul kan berolige meg litt :)
 
uff! skjønner godt du er redd! det må ha vært en fryktelig tung tid som jeg kan tenke meg du ikek øsnker å oppleve nok en gang.
jeg har overhode ikke opplevd det samme som deg men har fler ganske ekstreme opplevelser fra tidligere svangerskap, så jeg kjenner godt igjen den redslen. den er vond
 
Huff, du har mer enn nok å tenke på skjønner jeg.. Håper du blir beroliget etter legebesøket hvertfall. Lykke til<3
 
Krysser fingrene for at du blir mer beroliget etter lege timen masse lykke til :)

venter ett lite ivf mirakel i januar 2014
 
Back
Topp