Er så lei...

x1xTixxxy

Gift med forumet
Som endeligguttemamma skrev i sin tråd så sliter jeg og med ett mannfolk som jobber for mye og ikke prioriterer meg og ungene i det hele tatt.

Jeg går her hjemme å holder styr på huset, Liam og sønnen hans fra tidligere forhold. Og han bare jobber og går ut med kompiser. Jeg sitter her alene stort sett alltid.

Og i tillegg til dette så i det siste så har gubben vært så kald og kranglete. Jeg skjønner ingenting. Føler hele forholdet rakner.[:(][:(] Skjønner absolutt ingenting. Jeg har følt at vi har hatt det veldig bra sammen i det siste på alle måter men så plutselig så bikker det over for gubben. Er mye vi har slitt med lenge, orker ikke å fortelle alt. Nå har det gått så langt at jeg satt å såg etter leilighet til meg og liam i dag.[&o] Vi kranget heftig i helgen og liam og jeg overnattet hos foreldrene mine natt til søndag. Men i dag så var det på an igjen med samme drittet på mld. Så visst gubben går ut på fredag så flytter jeg ut. Jeg har såå dårlig samvittighet ovenfor liam. Vil ikke at han skal vokse opp uten mamma og pappa i samme hus[:(]

I dag så skulle egentlig gubben være ferdig på jobb 15 men kom ikke før 19. Så siger han ned på sofaen og holder på å sovne. Så spør jeg han pent om han ikke kan gå inn i sengen visst han skal sove for jeg ville ikke gå her å liste meg. Så svarte han ikke og jeg gikk på kjøkkenet og tømte oppvaksemaskinen og varmet melk til liam.  Så spør gubben surt  hva i alle dager jeg holder på med der inne. Jeg svarer at jeg rydder .(skuffene og skapene på kjøkkenet bråker veldig inn i stuen). Liam ligger på gulvet i stuen og griner OG HVA GJØR GUBBEN? tok han Liam??? NEIDA... han reiser seg og går inn i sengen og der ligger han enda...[:@][:@][:@]

Jeg er såå lei...[:(][&o]

Uff ble langt, rotete og kjedelig dette men jeg må bare få det ut!!!!

Ikke quote.

åååå så trist[:(][:(]

vet ikke hva jeg skal si... håper virkelig det ordner seg, at han skjerper seg og begynner å sette pris på deg... uff, masse klemmer til deg.

Uff, trasige greier, føler med deg[:(] Det er så vondt å ikke bli sett/respektert/verdsatt.. håper det vil bli bedre.... 

Huff!! Det er såå trist å lese at det er så mange som sliter i forholdene sine![:o]
Kan nesten se ut som det er sånn kriseperiode i livet!?
Har ikke så mange kloke ord å komme med men håper det ordner seg for dere! At dere får snakket sammen og får det godt igjen sammen!!
Om du trenger snakke er jeg her!!!!
Bare å si i fra,!!

Klem klem H

Hei.. Som sagt så har jeg det helt likt som deg og Sandersmamma.. Vet akkurat hvordan du har det.. Samboeren min har også barn fra før, men Therese er 4 år. Tror stesønnen din er eldre om jeg ikke tar helt feil.

Hvordan er samboeren din med sønnen sin fra før og Liam? Merker du noe forskjell? Her hos oss så er det Therese for ALT, men om han ikke tar i Mina på et par dager så er det greit liksom[&o] 

off så trist tixxy[:o]det eneste rådet eg kan gi deg er at du må snakke roligt men alvorligt til han kos du føle det.å være foreldre til spebarn er en KNALLTØFF periode.og det er utrolig mange forhold som ryker fra barna er 0-4 år.mitt ekteskap røyk sjøl når mine eldste barn var 2 og 4 år.alt pga vi gjekk leie av å krangle om alt og ingenting.dette har eg lert utrolig mye av,og eg gjer klar beskjed te mannen min nå me eingang eg føle ting bler gjort urettferdigt,e livredd å gå i "fella"igjen.prøv å kom til ein ordning der dere begge to bler fornøyde,ikke glem å ver kjerrester,snakk sammen,dette e ting som e veldig viktig nå.håper så inderlig at det ordner seg for dere[:)][:)][:)]stor trøsteklem fra meg

Så utrolig leit å lese, Tixxxy! Jeg skjønner ikke hva mannen din tenker på jeg. Han burde jo stille opp for dere! Jeg forstår godt at du ikke orker å holde på på denne måten. Du må først og fremst tenke på deg selv og Liam oppi dette. Og husk at Liam har det bedre av å ha foreldre på hver sin kant enn å ha misfornøyde foreldre som krangler.

Jeg synes kjempesynd på deg og de andre jentene som har menn som prioriterer feil hele tiden!

Du fortjener noe bedre, vennen!

Trøsteklem fra Monica

føler med deg vennen[:(]
er ikke enkelt når det skal være sånn.
vet hvordan du har det for sambo kan være sånn, men nå har vi hatt oss en lang prat å han har blitt bedre enn det det var[;)]

håper det ordner seg så dere slipper å flytte.

masse trøsteklemmer til deg

Tusen takk for råd, lykkeønskninger og gode ord alle sammen!

Jeg håper inderlig det ordner seg jeg og, Jeg elsker den idioten! Skjønner av og til ikke hvorfor men nå er det nå en gang slik[&:]

Nå har han nettopp våknet her så jeg får vel ligge fra meg pc`en og prøve å prate litt med han...[&o]

Lykke til med samtalen du skal ta med mannen! Tenker masse på deg!

Klem, M

lykke til.
masse klemmer til deg[;)]

Dette var ikke kjekk lesing vennen.[:(]
Håper dere klarer å finne ut av det og få snakket skikkelig sammen!!!
Og skulle det helt skjære seg, så skal du ikke ha dårlig samvittighet ovenfor Liam...om at foreldrene hans ikke bor sammen.
Det er tross alt bedre at han har to flotte glade foreldre, som bor hver for seg - enn to sure sinte foreldre som ikke helt klarer
å ha det fint sammen.

HÅPER * HÅPER * HÅPER dere klarer å finne ut av det!

Megastor trøsteklem fra
Lehcar[:)]

Huff.... vår vondt inni meg. Stakkars deg. Vet ikke hva jeg skal si. Men prøv vertfall å snakke med han, si at du kan ikke leve slik. Da har du og Liam det bedre om dere flytter. Kanskje han forstår alvoret da[8|] Uansett så vet han ikke hva han mister vist han ikke skjerper seg. Synest du virket som en fantastsk flott dame jeg[:)]
Øsnker deg og Liam alt godt. Håper det ordner seg for dere.

Men er enig me monicabebe, at Liam har det bedre med foreldre som bor på hver sin plass, en at de bor sammen med krangling osv. Barna skjønner mye mer en vi tror.

Håper du har fått snakket litt med han nå da.

uff... kjære deg... og alikevell setter du så stor pris på oss at du hører på oss og bytter tilbake nicket ditt! [:)]

fra spøk til alvor - til deg tixxxy - og til dere andre som sliter - gå å få hjelp!! det hjelper å få en objektiv person som kan styre samtalene slik at det ikke bare blir oppgulp gang på gang.. det er superviktig at dere lærer å samarbeide i denne perioden - og at man har forståelse for hverandre!

masse lykke til - håper samtalen går bra akkurat i dette øyeblikk. kommunikasjon er så utrolig viktig - og kan være så utrolig vanskelig...

krysser fingrene for deg og dere andre og! stå på krava jenter - det skal ikke være slik at barna blir bare vår oppgave!

masse klemmer fra meg (det hjelper jo kanskje litt i alle fall!!)

Off så leit, Tixxxy..
Jeg håper dere klarer å ordne opp i det..
Som du sa så elsker du jo mannen, så da er
det nok veldig vanskelig å gå til det skrittet
å evt flytte.. MEN jeg er skilsmissebarn selv,
og veit at det å vokse opp med separerte foreldre
er nesten bedre enn å bo sammen med begge OM
det er en del krangling..

Likevel så håper jeg at dere klarer å fikse opp i det!

Så trist! [:(] Håper dere kan klare å nøste opp i problemene! Har du snakket med helsestasjonen? Vi ble henvist til Familievernkontoret her i byen p.g.a. begges problemer etter fødselen (han angst, jeg svangerskapsdepresjon). Når mor og far sliter med forholdet, kan helsestasjonen henvise dere videre til samtaleterapi for å få en objektiv tredjepart til å hjelpe. Sender trøsteklemmer!

(Septemberdamegruppeklem)

Trøsteklem til deg Tixxy! Håper alt ordner seg for dere! Jeg vet at på min helsestasjon har de ei dame som er familierådgiver. Kan være greit å sjekke opp det! Ta en prat med en tredjepart som kan hjelpe dere igjennom problemene! 

Huff, så trist å lese at du har det vondt[:(] Jeg håper at dere har fått snakkes ut og kanskje kommet frem til en løsning som er best for alle 3. Naturlig nok blir man mer sår for forholdet nå, etter at man har fått barn, og vil det beste for babyen, men husk å tenk på deg selv oppi alt også. Du skal ha energi og livsgnist til å ta vare på deg selv og Liam også.

Ønsker deg masse lykke til, og håper det ordner seg for dere.
Stor Klem fra meg

Hei Tixxxy! så trist å lese om problemene du har hjemme [:(] Noen perioder i samlivet er visst verre enn andre sies det, og en av de periodene er nå når det kommer barn inn i bildet! Ser det er flere som råder deg til å søke hjelp, og det gjør jeg også! Det er maaaange som har reddet forholdene sine fordi de ikke har vært for stolt til å søke hjelp, og jeg regner med at dere begge er interessert i å redde forholdet (det er jo helst en forutsetning). Jeg krysser fingrene for at dere kom frem til noe fornuftig i går!! Lykke til uansett! Håper det ordner seg for deg og dere!

Pssst...dersom du vil ha en tur eller møtes i byn eller noe er det bare å gi en melding, så skal vi nok få deg til å tenke på andre ting!! [:D] 

Klem fra oss

Det er vondt når man ikke klarer å fungere sammen, og man går inn i en ond sirkel med bebreidelser, med hyperfølsomhet og irritasjon over bagateller (jeg sier ikke at dere krangler om bagateller altså!!). Håper dere fikk tatt dere en prat, og at dere kan finne ut av det!

Vi fikk brev fra kommunen i helgen vi, om gratis samlivskurs - det skal tilbys alle nybakte foreldre i landet nettopp fordi det å bli foreldre er en "krisesituasjon" - hele tilværelsen vår blir snudd på hodet og vi vet ikke hvordan vi skal reagere. Hva med å høre på helsestasjonen deres om det er et sånt tilbud hos dere?

Ønsker dere lykke til, og sender en stor klem og masse gode tanker!

Back
Topp