Er så lei, så lei

Arandir

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Av den forbaska halsbrannen! Ingenting hjelper, ikke lovehearts, Gaviscon flytende eller tyggetabletter, ikke den der tyggetabletten som begynner på N, ikke høy pute, ingenting! Får bare ikke sove:(
Heldigvis er det under syv uker igjen. Gleder meg SÅ til 4.januar!!

Hva spiser du da? Jeg får halsbrsnn av godteri, sjokolade, kaffe, tomatsaus og sterk mat, holder jeg meg unna er jeg så og si ikke plaget

Av den forbaska halsbrannen! Ingenting hjelper, ikke lovehearts, Gaviscon flytende eller tyggetabletter, ikke den der tyggetabletten som begynner på N, ikke høy pute, ingenting! Får bare ikke sove:(

Får håpe du ikke går over tiden da:)

Samme her, absolutt ingenting som fungerer. Står opp 1-2 ganger i løpet av natta og spiser litt banan og/eller litt yoghurt, og tar deretter flytende gaviscon for å holde det nede. Da blir i hvertfall ikke oppstøtene så sure at det gjør kjempe vondt. Hjelper ikke mye, men litt!

Da er vi to :) uansett hva jeg spiser så har jeg halsbrann. Og slik har det vært hele svangerskapet...
Pleier bare å drikke masse vann og ligge stille og helt strak, så går det sakte men sikkert over ^^

Har desverre ingen tips, uansett hva jeg spiser eller drikker får jeg halsbrann kombinert med hikke og oppstøt/gulp. Om jeg så bare har i meg vann.. Ikke noe hjelper, ikke noe gjør det særlig værre. Kan trøste meg med at det snart er over :)

Jeg får halsbrann av noen spesielle matvarer, så det har jeg måttet kuttet ut. Nå er det ikke så ille da fordi det kommer ikke når jeg kutter ut de matvarene. Men kjedelig med halsbrann altså.

Uff, kjipt når det er så kraftig at du ikke får sove. :( Jeg måtte legge om kostholdet ganske drastisk for å forebygge sv.skapsdiabetes (lå helt på grensa), og etter å ha kutta bl.a. godteri/kaker og jus, bytta ut fine med grove kornprodukter og passe på å få i meg mye fiber, har faktisk halsbrannen så godt som gitt seg (og det var temmelig plagsomt og vondt før det). I det hele tatt funker hele fordøyelsesspetakkelet mye bedre. :p Litt drastisk å legge om helt, da, hvis man ikke må, men sier bare at det funka som ei kule mot halsbrann og sure oppstøt, i hvert fall. Hyggelig bivirkning når man ikke kan spise snavvel (snufs). ;)

Prøvd mandler?Det hjelper godt her...
Gulerøtter også..

Ellers er det verdt et forsøk å gjennomgå hva du spiser/drikker. Sterk mat, appelsinjuice, sjokolade (:-() +fet mat gjør ting verre hos meg.. (blir kjip jul...)

Ja, jeg merker at noen ting gjør det verre. Men vondt er det uansett hva jeg spiser og drikker. Mandler har jeg hørt skal funke, må kanskje få kjøpt meg noen i morgen.

Rå potet? Er det så lurt når man er gravid da? Trodde det var ekstra viktig å ikke spise rå mat:)

Ellers prøver jeg med frem med å ikke gi etter for behovet for middagslur. Tanken er at jeg skal bli så trøtt at jeg sovner til tross for halsbrannen. Har fått meg en sånn dagslyslampe for å hjelpe å få rytmen på plass.
Så får vi se da..
Men det er ikke meningen å klage. Mange har større problemer. Men jeg var utslitt og måtte bare få det ut her om natten:)

Jeg foretrakk også Link tyggegummi da jeg var gravid. Ellers hjelper det litt med melk og, om man ikke har noe annet i nærheten.

Rå potet er mitt tips også. Rå skrelle grønnsaker er bare Sundt. Du spiser vel tomat, agurk osv?
Avholds fra rå mat gjelder nok bare kjøtt, fisk osv.

Jeg sliter også til tider med voldsom halsbrann, melk pleier å hjelpe for meg men ikke alltid. Kommer an på hva jeg har spist. For meg er laks noe som gjør at halsbrannen blir ekstra plagsom. Ofte kommer den når jeg ligger. Hjelper da noe hvis jeg legger meg på venstre side og ha drukket melk før jeg legger meg.

Back
Topp