Er så kvalm!

babyT

Forumet er livet
For det første: Jeg er overlykkelig over å endelig være gravid!

Men det er så slitsomt å være kvalm hele tiden! Kvalmen starta få dager etter at jeg starta med puregon i slutten av oktober. Har vært kvalm hver dag siden. Er nå 10 uker på vei, og håper virkelig kvalmen snart slipper taket. Var ikke i nærheten av å være så kvalm da jeg gikk med poden, men kanskje det automatisk blir verre med tvillinger?

Er 100% sykmeldt og som mannen så fint sier om meg: "Hun duger ikke til annet enn rugemaskin akkurat nå". Det er sagt humoristisk og er godt ment da. Hadde aldri klart meg uten ham nå. Han tar seg av det aller meste her hjemme slik at jeg kan konsentrere meg om å puste meg gjennom de verste kvalmebygene for å unngå å kaste opp.

Jeg er 14+0 i dag, kvalmen ga seg i slutten av uke 11 til meg... Håper det slipper taket til deg snart, ikke gøy denne kvalmen nei :(

Uke 10 jeg også. Kvalmen er nesten den sammen nå såm tidligere men hadde en smule mer i uke 6-8 da jeg havnet på sykehuset for at jeg tok til meg får lite næring! Krysser såm dere fingrene på at det gir seg snart!! Håpehåpe!!!

Jeg er i uke 17+4 nå og kvalmen har gitt seg i uke 14. Jeg kastet opp også da.Huff,det var elendige tider men man glemmer alt når man er ferdig med det! Stå på! :)

Takk for oppmuntrende svar. Håper virkelig dette gir seg om noen uker.

Det med kvalmen er litt slitsom. Prøve å spise litt. Prøve å unngå ting som gjør deg kvalm. Finne på noe ut ikke være hjemme heletida. Spør legen din om noe tabletter som kan hjelp. Good luck

Skal prøøøve å komme med oppmuntrende svar:)
Siden det er ivf, går du kanskje på diverse medisiner enda? I så fall vil du mest sannsynlig føle deg bedre noen dager etter du slutter på dem:)
Placenta tar også over rett rundt hjørnet nå - det kan hjelpe:)
Og hcg har vel en peak rundt uke 9-10ish, så vil nivået droppe igjen - det kan også hjelpe:)

Og som nevnt over, kan du få medisiner! Den sterke Zofranen hjelper desverre ikke på kvalmen hos meg, men den mildere Maxolonen tar det værste!
For de fleste funker riktignok Zofran best ;)

Håper du føler deg bedre snart!! Den er helt grusom den kvalmen:(

Takk for svar.

Er like dårlig enda. Ringte til gyn i dag og venter nå på at han skal ringe opp igjen. Håper jeg får ta noe kvalmestillende! Skal på UL torsdag neste uke, og får da forhåpentligvis slutte på klexane og Lutinus.

Back
Topp