Er så fornøyd:)

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Med at jeg får gå til samme jordmor dette svangerskapet som i det forrige. Ringte og snakka med dem istad og har fått første time der 28.januar. Hun er bare tvers gjennom god og nydelig. Gleder meg til å både se henne og prate med henne igjen:)

Dere som har barn fra før; skal/vil dere gå til samme jordmor som sist?

Så bra!

Skal ikke til jordmor men til samme lege som i de to andre svangerskapene. Fornøyd med det!

Supert at du vet hvem du skal til og dere har god kjemi!

Jeg har nesten hatt ei ny jm ved hver kontroll, slik ble det hos ABC.. Spent å se hvordan det fungerer denne gangen.

Supert at du vet hvem du skal til og dere har god kjemi!

Jeg har nesten hatt ei ny jm ved hver kontroll, slik ble det hos ABC.. Spent å se hvordan det fungerer denne gangen.
Uffda, det hørtes litt slitsomt ut:-/ Hun jordmoren jeg har jobber litt på føden også. Husker jeg traff henne i vestibylen etter jeg hadde født, og da kom hun løpende mot oss og omfavnet meg. Det får en liksom til å føle at en ikke bare er én i mengden:) Håper du er heldigere denne gang:)

• Liker
Reactions: VeL
heldig du er :) jeg kunne virkelig å ha tenkt meg det, men jeg bor for langt unna nå :(

Så heldig du er!! Skulle inderlig ønske at jeg kunne ha samme jordmor som sist. Hun var bare helt fantastisk tvers i gjennom :Heartpink
Men jeg har dessverre flyttet tilbake til hjemplassen min, så her blir det ei ny jm. Uheldigvis så blir det ikke første møte vårt, da jeg har vært hos henne før med min førstefødte i uke 30. Og det var ikke akkurat noe hyggelig møte. Jeg hadde så vondt i magen og ryggen, kastet opp konstant og fikk ikke sove pga smertene. Hun tok meg ikke på alvor i det hele tatt, og gav innrykk av at jeg tok opp hennes tid og var til bry. Hun sa også at det var helt normalt å ha vondt i magen. Forstår jo at jeg "ikke tilhørte" henne, men jordmor er jordmor. Det er hennes jobb å ta vare på gravide. Hun henviste meg ikke videre heller. Senere den dagen ble jeg innlagt på sykehuset med UVI, nyrebekkenbetennelse, skyhøy CRP og dehydrering. Utrolig kjip opplevelse. Heldigvis så fikk jeg morfindrypp..så husker ikke så mye fra de dagene...Men nå gruer jeg meg veldig til å kontakte henne, den episoden ligger i bakhodet.:eek:

Skulle gjerne gjort det, men hun ble funnet død samme dag som jeg fødte. Da hadde hun vært savnet i flere dager :(

Så heldig du er!! Skulle inderlig ønske at jeg kunne ha samme jordmor som sist. Hun var bare helt fantastisk tvers i gjennom :Heartpink
Men jeg har dessverre flyttet tilbake til hjemplassen min, så her blir det ei ny jm. Uheldigvis så blir det ikke første møte vårt, da jeg har vært hos henne før med min førstefødte i uke 30. Og det var ikke akkurat noe hyggelig møte. Jeg hadde så vondt i magen og ryggen, kastet opp konstant og fikk ikke sove pga smertene. Hun tok meg ikke på alvor i det hele tatt, og gav innrykk av at jeg tok opp hennes tid og var til bry. Hun sa også at det var helt normalt å ha vondt i magen. Forstår jo at jeg "ikke tilhørte" henne, men jordmor er jordmor. Det er hennes jobb å ta vare på gravide. Hun henviste meg ikke videre heller. Senere den dagen ble jeg innlagt på sykehuset med UVI, nyrebekkenbetennelse, skyhøy CRP og dehydrering. Utrolig kjip opplevelse. Heldigvis så fikk jeg morfindrypp..så husker ikke så mye fra de dagene...Men nå gruer jeg meg veldig til å kontakte henne, den episoden ligger i bakhodet.:eek:
Å huff for en grusom opplevelse. Tror du hun jordmoren fikk greie på dette i etterkant? Det burde hun i alle fall! Som du sier hennes jobb er å vurdere tilstanden til den gravide og babyen, samme om vedkommende går til henne. Jeg måtte innom ei annen jordmor en gang da BT var veldig høyt og min jordmor ikke var der. Ble tatt på fullt alvor og hun kontaktet sykehuset så jeg skulle bli sjekket med UL. Er så synd det skal være noen som ikke er ålreite i en slik jobb. Også gravide også, som er ekstra sårbare i utg.punktet. Får håpe det går bedre enn du tror og frykter:)

har akkurat samme jordmor og lege for 3gang. ganske kjekt da begge kjenner meg og di forrige graviditenene godt :)
Jordmor bestilte en spesialtime på sjukehuset for meg allerede i uke 8, som jeg skal gå på mellom uke 20-25 pga jeg fikk et barn over 5kg sist gang.
Godt når di passer på :)

Likte IKKE min forrige jm. Vi hadde ikke kjemi i det hele tatt! Hvis jeg får henne spør jeg om å bytte. Hvis ikke går jeg bare til legen som sist :)

I kommunen min har forgje gått av med pensjon. Likte forgje godt men hun var gammel også hadde hun jo aldri født barn selv, så ho visste jo strengt tatt ikke hvor vondt det er å føde:-P
Nå er det ei yngre ei som er kjempe hyggelig :-)

Her er jordmor langtidsykmeldt, så må høre i nabo kommunen. Der jeg gikk sist, men vil gjerne ha en annen en sist :) hadde ingen god kjemi :)

Likte IKKE min forrige jm. Vi hadde ikke kjemi i det hele tatt! Hvis jeg får henne spør jeg om å bytte. Hvis ikke går jeg bare til legen som sist :)
Kan du ikke spørre om å få ei annen når du ringer og bestiller time? :)

I kommunen min har forgje gått av med pensjon. Likte forgje godt men hun var gammel også hadde hun jo aldri født barn selv, så ho visste jo strengt tatt ikke hvor vondt det er å føde:-P
Nå er det ei yngre ei som er kjempe hyggelig :-)
Hehe, ja det er litt spesielt. Å være jordmor uten å ha født selvIkke sikkert hun kunne få kanskje....

Jeg bor ikke i samme kommunen som sist, men om jeg hadde så hadde jeg nekta å gått til hu jeg hadde sist. Orka ikke å bruke hu så droppa jordmor timene og gikk bare til lege.

Samme jordmor som med de 2 andre :D

Åneei:( Kjære vene så tragisk:(
Ja det var helt grusomt. Tror det var det som trigga riene. Fikk vite at hu var savna 2 dager før. De leita i område der vi bodde så vi så lommelyktene på andre sia jordene. Og hu var verdens herligste. Søstra jobber på føden der jeg fødte. Hu skulle egentlig vært på jobb den dagen. Men er jeg heldig får jeg søsteren til sommeren.

Ja det var helt grusomt. Tror det var det som trigga riene. Fikk vite at hu var savna 2 dager før. De leita i område der vi bodde så vi så lommelyktene på andre sia jordene. Og hu var verdens herligste. Søstra jobber på føden der jeg fødte. Hu skulle egentlig vært på jobb den dagen. Men er jeg heldig får jeg søsteren til sommeren.
Ja, om hun er like kos hadde det jo vært hyggelig:) Men hvor fant de jordmoren da? Og hva var årsaken?

Back
Topp