Er så artig!

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Lillegull (som blir 1 år om 2 uker) har "gått på do" siden han var 10.5 mnd!

Ved hvert bleieskift og etter hver gang han har spist, så holder jeg han over do hvor han da tisser og bæsjer hver eneste gang :)

Synes det er så artig at den lille gullklumpen gjør det :)

Håper dette bidrar til at bleieavvenning går lett :)

det gjør det nok :)
synes han er tidlig ute. kjeme flink :)

Så morsomt :)

så flott! det samme har vi gjort med våre(eldste begynte da hu var 4mnd og minsten da hu var 3 uker) funker gull. når minsten var 15-16 mnd sa hu i fra hver gang hu skulle bæsje(var et av det første ordene hu lærte seg hehe)

masse lykke til! Eldste her var tørr dag og natt 2 år gammel(to år og 3 uker for å være nøyaktig:P )
Minsten har hatt en hel tørr dag til nå, men tar det bare de dagene vi har god tid, så det ikke blir stress/press. hu er 21mnd nå, så blir vel ikke så mange mnd til der heller:)

Masse lykke til, bare fortsett:) snart kan du kjøpe en sånn kjekk babybjørn doring(ikkje kjøp på coop, dååårlig) og sette han på og. vi bruker å lese bøker/synge på do, så det hele blir ei positiv greie. Nå er mini blitt så stor at det er stas med klistermerkepremie og.

:)

lykkeligmamman skrev:
så flott! det samme har vi gjort med våre(eldste begynte da hu var 4mnd og minsten da hu var 3 uker) funker gull. når minsten var 15-16 mnd sa hu i fra hver gang hu skulle bæsje(var et av det første ordene hu lærte seg hehe)

masse lykke til! Eldste her var tørr dag og natt 2 år gammel(to år og 3 uker for å være nøyaktig:P )
Minsten har hatt en hel tørr dag til nå, men tar det bare de dagene vi har god tid, så det ikke blir stress/press. hu er 21mnd nå, så blir vel ikke så mange mnd til der heller:)

Masse lykke til, bare fortsett:) snart kan du kjøpe en sånn kjekk babybjørn doring(ikkje kjøp på coop, dååårlig) og sette han på og. vi bruker å lese bøker/synge på do, så det hele blir ei positiv greie. Nå er mini blitt så stor at det er stas med klistermerkepremie og.

:)

Så artig :)

Kjøpte doring på coop til eldstemann, og den bare prøvde vi på.. Vet ikke hvor den er nå, for å si det sånn!

Kanskje ønske til bursdagen hans det.. Hmm.. Babybjørn er best altså? Tante fikser nok det, som jobber på babyshop :)

Så flink! Jeg prøvde med mini når han var snart 10 mnd. Så at han begynte å trykke og da sprang jeg og holdt han over do. Og han bæsja i do! Var vedlig stolt.. .men har ikke vært flink å følge det opp dessverre.. har kjøpt potte nå da men men.. må begynne snart!

Så flink han er! :-) Vi har drevet på med akkurat det samme (men pga hard mage...) og nå bruker vi potta eller doringen fast. Det kommer fremdeles ting og tang i bleia men det virker som om hun begynner å si litt i fra også. Vi tar det jevnt og rolig, dette skal være kos, ikke et prosjekt. :-) Nå er hun 17 mnd. Første gang hun satt på potte var hun 6 mnd...

Ser helt klart at det er bevisst det han gjør! I begynnelsen mente mannen at det bare var tilfeldig, men det var det ikke! :)

Gjør det her bare for "morroskyld", ikke for at jeg skal ha han bleiefri når han er 1 år liksom! ;) Men satser på at dette gjør avvenning lettere, og kanskje vi kan slutte neste sommer når han er 2 år :)

Happygirl84 skrev:
Ser helt klart at det er bevisst det han gjør! I begynnelsen mente mannen at det bare var tilfeldig, men det var det ikke! :)

Gjør det her bare for "morroskyld", ikke for at jeg skal ha han bleiefri når han er 1 år liksom! ;) Men satser på at dette gjør avvenning lettere, og kanskje vi kan slutte neste sommer når han er 2 år :)

Jeg tror også det blir lettere! Og du verden så mange bæsjebleier vi slipper! Utrolig mye lettere å tørke etter et dobesøk enn å vaske vekk klinet om det har kommet i bleia! (og jenta mi spiser sand, det er et herk å vaske vekk alt som kommer ut igjen...)

Back
Topp